Pages

လူအေပါင္းတို့သည္ ကယ္တင္ျခင္းတို့ေရာက္္၍ သမၳာတရားကို သိေစျခင္းဌာ ဘုရားသခင္အလိုရွိ၏၊ ၁တိ၂း၄

Saturday, May 29, 2010

ဘုရားသခင္၏အလုိေတာ္



သင္ခန္းစာ (၁)
ဘုရားသခင္၏အလုိေတာ္


မိတ္ေဆြအပါအ၀င္ ကမၻာေပၚရွိ လူသားတုိင္း ကယ္တင္ျခင္းသုိ႕ ေရာက္ဘုိ ့ရန္ ဘုရားသခင္ အလုိေတာ္ ရွိသည္။ ၁ တိေမာေသ ၂း၄ လူအေပါင္းတုိ႕သည္ ကယ္တင္ျခင္းသုိ႔ေရာက္၍သမၼာတရားကုိ သိေစျခင္းငွါ ဘုရားသခင္အလုိေတာ္ရွိ၏ဟုဆုိထားပါသည္။ မိတ္ေဆြ သည္လည္း လူအေပါင္း၌ ပါ၀င္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္သည္ မိတ္ေဆြကုိ ကယ္တင္ျခင္းသုိ႕ ေရာက္ေစလုိသည္။ မိတ္ေဆြ ကယ္တင္ျခင္း သုိ ့ေရာက္လုိပါသလား။


ယုံၾကည္ျခင္းအားျဖင့္



မိတ္ေဆြသည္ကယ္တင္ျခင္းသုိ႕ေရာက္ရန္ က်မ္းစာက ဤသုိ႕ဆုိထားပါသည္။ ယုံၾကည္ေသာ အားျဖင့္ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ ကယ္တင္ျခင္းသုိ႕ေရာက္ရ၏ (ဧဖက္ ၂း၈)၊ တနည္းအားျဖင့္ ေက်းဇူးေတာ္ကုိ ယုံၾကည္ျခင္း အားျဖင့္ ကယ္တင္ျခင္းသုိ ့ေရာက္ရသည္။
ေက်းဇူးေတာ္ (သုိ႕) ေက်းဇူးျပဳျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ တာ၀န္ျဖစ္သည္။ ယုံၾကည္ဘုိ႕ ရန္မွာလူ၏တာ၀န္ ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္အေနျဖင့္ လူတုိင္း ကယ္တင္ျခင္းသုိ႕ေရာက္ဘုိ႕ရန္ ေက်းဇူးျပဳ ခဲ့ျပီးျပီ။ ထုိေက်းဇူးေတာ္ (သုိ႕) ေက်းဇူးျပဳျခင္းကုိယုံၾကည္ဘုိ ့ရန္ သာ လုိေတာ့သည္။ မိတ္ေဆြ ယုံၾကည္ လုိပါ သလား။


ဘုရားအပုိင္း လူအပုိင္း

၊ ၊

ေက်းဇူးျပဳျခင္း + ယုံၾကည္ျခင္း = ကယ္တင္ျခင္း



ၾကားနာျခင္းအားျဖင့္



ကယ္တင္ျခင္းသုိ႔့ေရာက္ရန္ လူ႔့အပုိင္းမွ လုိအပ္ခ်က္သည္ ယုံၾကည္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းေဖၚျပခဲ့ျပီးျပီ။ သုိ႕ျဖစ္လွ်င္ ယုံၾကည္ျခင္း သည္ အဘယ္ကျဖစ္သနည္း။ က်မ္းစာကယုံၾကည္ျခင္းသည္ ၾကားနာျခင္း အားျဖင့္ ျဖစ္၏။ ၾကားနာျခင္းသည္ လည္း ဘုရားသခင္၏ စကားေတာ္အားျဖင့္ျဖစ္၏-ဟုဆုိထားသည္။ (ေရာမ ၁၀း၁ရ)။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ၾကားနာျခင္းမရွိလွ်င္ ယုံၾကည္ျခင္းမရွိနိင္ေခ်။ ေရာမ၊၁၀း ၁၄၌ လည္း သတင္းမၾကားရင္အဘယ္သုိ ့ယုံၾကည္နိင္မည္နည္း ဟုဆုိထားပါသည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ယုံၾကည္ နိင္ဘုိ ့ရန္ ၾကားနာဘုိ႕လုိသည္။

သေဘာတူေထာက္ခံျခင္း


ယုံၾကည္ျခင္းသည္ ၾကားနာျခင္းအားျဖင့္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရျပီ။ သုိ႕ေသာ္ ၾကားရေသာအရာကုိ သေဘာမတူ၊ မေထာက္ခံ၊ သံသယရွိလွ်င္ ယုံၾကည္သည္ဟု မဆုိနိင္ေသးေခ်။ မိမိၾကားရေသာစကားကုိ သေဘာတူေထာက္ခံျခင္း။ သံသယလည္းမရိွမွသာလွ်င္ ယုံၾကည္သည္ဟုဆုိနိင္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ မိမိၾကားသည့္အတုိင္းျပန္လည္ေျပာျပျခင္း၊ ၀န္ခံျခင္းရွိမွ ယုံၾကည္ျခင္းမည္သည္။ ဥပမာ-လူတေယာက္က သူ၏နာမည္သည္ ေမာင္ေမာင္ပါ-ဟုမိတ္ဆက္လွ်င္ ၾကားရေသာ သူက သူ ့စကားကုိ ေထာက္ခံနိင္၊ သေဘာတူနိင္ပါက ယုံၾကည္သည္ ဟုဆိုနိင္သည္၊ ၾကားေသာသူက-ဟုတ္ကဲ့။ သင္ေျပာသည့္အတုိင္း သင္သည္ ေမာင္ေမာင္ ျဖစ္ပါသည္ဟု သေဘာတူမွ သာလွ်င္ ယုံၾကည္သည္ဟုဆုိနိင္သည္။


ပုိ၍ယုံသင့္ေသာအရာ


လူသည္လိမ္ညာ၍မုသာစကားကုိ ေျပာတတ္သည္။ သုိ ့ေသာ္လည္း တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ ယုံၾကည္တတ္ၾကသည္။ အေျပာ ေကာင္းလွ်င္ ပုိ၍ယုံလြယ္ ၾကသည္။ သုိ ့ေသာ္ မုသာမေျပာဘူးေသာ ဘုရားစကားကုိမူ မယုံၾကည္တတ္ၾက။ ဘုရား၏ကတိေတာ္မ်ားကုိ သံသယရွိတတ္ၾကသည္။ ဘုရား၏ ကတိေတာ္ထက္ လူလူခ်င္းေပးေသာ ကတိမ်ားကုိ ပုိ၍ယုံတတ္ၾကသည္။ သုိ ့ေသာ္က်မ္းစာက- လူ၏သက္ေသကုိယုံရလွ်င္ဘုရားသခင္၏သက္ေသေတာ္ကုိပုိ၍ ယုံဘြယ္ရာ အေၾကာင္းရွိ၏-ဟုဆုိထား သည္ (၁ ေယာဟန္ ၅း၉)၊
လူေျပာေသာစကားထက္ ဘုရားေျပာေသာစကားသည္ ပုိ၍ယုံသင့္သည္ဟု ဆုိထားသည္။ မိတ္ေဆြသည္ ဘုရားစကားႏွင့္လူ ့ စကား အနက္ မည္သူ ့စကားကုိ ပုိ၍ယုံပါသနည္း။ ဘုရားေျပာေသာ စကား ကုိ ပုိ၍ယုံသင့္သည္ဟု မိတ္ေဆြေျဖလွ်င္ ဘုရားေျပာသမွ်ကုိ ေထာက္ခံနိင္ရမည္။ မိတ္ေဆြ မသိနားမလည္ႏိုင္ ေသာ္လည္း သံသယကင္းစြာ သေဘာတူရမည္။

အျမင္မတူေသာေၾကာင့္

လူသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဘုရားစကားကုိမယုံနိင္သနည္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ဘုရား စကားကုိ အလြယ္တကူ မေထာက္ခံနိင္ သနည္း ဟူမူကား ဘုရားအျမင္ႏွင့္လူ႕အျမင္၊ ဘုရားအႀကံႏွင့္လူ ့အၾကံ မတူညီ ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ဘုရားသခင္ ကုိယ္ေတာ္တို္င္က-ထာ၀ရဘုရားသည္လူျမင္သကဲ့သုိ႕ ျမင္ေတာ္မူသည္ မဟုတ္-ဟုဆုိထားသည္ (၁ရာ ၁၆းရ)။ တဖန္ထာ၀ရဘုရားမိန့္ ေတာ္မူသည္ကား-ငါ၏အႀကံအစည္သည္ သင္တုိ႕၏အႀကံအစည္ႏွင့္မတူ။ ငါ၏အက်င့္သည္လည္း သင္တုိ႕၏ အက်င့္ႏွင့္ မတူ။ မိုးေကာင္းကင္ သည္ ေျမၾကီးထက္သာ၍ျမင့္သကဲ့သုိ ့ငါ၏အက်င့္သည္ သင္တုိ႕အက်င့္ထက္၄င္း ၊ ငါ၏ အႀကံအစည္ သည္သင္တုိ ့၏အႀကံ အစည္ ထက္၄င္းသာ၍ ျမင့္၏- ဟုဆုိထားပါသည္ (ေဟရွာယ ၅၅း၈-၉)။
ထုိ႕ေၾကာင့္လူသည္ဘုရားသခင္၏စကားကုိယုံၾကည္နိင္ရန္မွာ ဘုရားျမင္ သကဲ့သုိ ့ျမင္၍ ကုိယ့္အျမင္ကုိပယ္ဘုိ ့လုိသည္။ ကုိယ့္အႀကံအစည္ကုိပယ္ ဘုရားအႀကံအစည္ အတုိင္းလက္ခံဘုိ ့လုိသည္။


မတူညီခ်က္မ်ား

ဘုရားအျမင္ႏွင့္လူ ့အျမင္မတူညီခ်က္မ်ား-

(က) ဘုရားအျမင္၌ လူ၏၀ိညာဥ္သည္တန္ဘုိးရွိသည္။

လူ ့အျမင္၌ ခႏ္ၶာသည္ တန္ဘုိးရွိသည္ (မႆဲ၊ ၁၆း၂၆)။

(ခ) ဘုရားက နိင္ငံေတာ္ႏွင့္ေျဖာင့္မတ္ျခင္း အရင္ရွာခုိင္းသည္။

လူကေလာကအရာကုိသာရွာေနသည္(မႆ၊ဲ ၆း၃၁-၃၃)

(ဂ) ဘုရားက အထက္ (ေကာင္းကင္)အရာရွာခုိင္းသည္။

လူက ေျမၾကီးအရာကုိသာ ရွာေနၾကသည္ (ေကာ ၃း၂)။

(ဃ) ဘုရားက ဘ႑ာမ်ားကုိ ေကာင္းကင္၌ စုခုိင္းသည္။

လူက ေျမၾကီးေပၚမွာ စုထားၾကသည္ (မႆ၊ဲ ၆း၁၉)။

(င) ဘုရားက အေကာင္းဟုဆုိလွ်င္ လူကအဆုိးဟုဆုိသည္။

ဘုရားက အခ်ဳိဟုဆုိလွ်င္ လူက အခါးဟုဆုိသည္ (ေဟရွာယ ၅း၂၀)။

ဆက္လက္ေဖၚျပပါက ဘုရားႏွင့္လူ႔့အျမင္၊ အႀကံခ်င္းတူညီခ်က္ မရွိ၊အျမဲဆန္႔့က်င္ဘက္ ျဖစ္ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အျမင္ခ်င္း မတူညီေသာ ဘုရား၏ စကားကုိ လူ ့အေနျဖင့္ယုံၾကည္ဘုိ ့ရန္ ခက္ေနသည္။

ပယ္ဘုိ ့လုိသည္
ထုိသုိ႔ ဘုရားအျမင္ႏွင့္လူ႔့အျမင္ဘုရားအၾကံေတာ္ႏွင့့္လူ၏အၾကံမတူညီ ေသာေၾကာင့္ တဖက္ဖက္၌မွားယြင္းေနေပမည္။သုိ႔့ျဖစ္ လွ်င္ မည္သူ မွားနိင္သနည္း။ ဘုရားသည္မွားနိင္မည္မဟုတ္။ လူ၏အျမင္သာလွ်င္မွားေပမည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ လူသည္ မိမိအျမင္ႏွင့္ အၾကံကုိ ပယ္၍ ဘုရား၏အျမင္အၾကံ အတုိင္းလက္ခံဘုိ႕ လုိသည္။
ထိုသုိ႕ ဘုရားအျမင္ အတုိင္းျမင္ ဘုရားအၾကံအတုိင္းလက္ခံမွသာလွ်င္ ဘုရားသခင္ကုိ ယုံၾကည္နိင္သည္။ စိတ္ႏွလုံး ခိုင္မာ ေသာသူႏွင့္ ငါသည္ပညာရွိသည္ဟု ထင္မွတ္ေသာ သူတုိ႔့သည္မိမိအျမင္ႏွင့္အၾကံကုိ မပယ္နိင္ ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ကုိ မယုံၾကည္ နိင္ၾကေခ်။ မိတ္ေဆြ-ဘုရား၏အျမင္အတုိင္းျမင္ ဘုရား၏အၾကံအတုိင္း လက္ခံလုိပါသလား။ဘုရားသခင္ကုိ ယုံၾကည္ လုိပါသလား။


သင္ခန္းစာ (၁) ေမးခြန္းမ်ား

(၁) ဘုရား၏ အလုိေတာ္သည္လူတုိင္း----------သုိ ့ ေရာက္ဘုိ ့ရန္ျဖစ္သည္၊

(၂) ကယ္တင္ျခင္းသုိ ့ေရာက္ဘုိ ့ရန္ဘုရားဘက္မွ--------------ျပဳ၍ လူဘက္မွ---------------ဘုိ ့လုိသည္။

(၃) ယုံၾကည္ျခင္းသည္----------ျခင္းအားျဖင့္ျဖစ္၏။

(၄) ယုံၾကည္ျခင္းသည္ၾကားေသာအရာကုိ-----------ျခင္းျဖစ္၏။

(၅) လူ၏စကားထက္---------၏စကားပုိ ယုံသင့္သည္။

(၆) လူသည္ဘုရားစကားကုိမယုံနိင္ျခင္းသည္-----------ျခင္းမတူညီ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္၊

(ရ) ဘုရားသခင္က လူ၏----------ကုိ တန္ဘုိးထား၍ လူက ----------- ကုိ တန္ဘုိး ထားသည္။

(၈) ဘုရားကနိင္ငံေတာ္ႏွင့္---------ျခင္းကုိရွာခုိင္းေသာ္လည္းလူက-------ကုိသာ ရွာသည္။

(၉) ဘုရားႏွင့္လူ ့အျမင္၌ -----------အျမင္သာမွန္သည္။

(၁၀) ဘုရားစကားကုိယုံနိင္ရန္-------------အျမင္ကုိပယ္၍-----------၏အျမင္ကုိ လက္ခံဘုိ႕ လုိသည္။



0 comments:

Post a Comment