Pages

လူအေပါင္းတို့သည္ ကယ္တင္ျခင္းတို့ေရာက္္၍ သမၳာတရားကို သိေစျခင္းဌာ ဘုရားသခင္အလိုရွိ၏၊ ၁တိ၂း၄

Thursday, May 27, 2010

ဘုရားသခင္၏ဒုတိယလူ


ဘုရားသခင္၏ဒုတိယလူ

God's Second Man

New life in Christ Course III

Lesson 6

ဖတ္ရန္က်မ္းခ်က္။ (မ၊၁း၁၈-၂၅။ဖိ၊၂း၅-၁၁။ဧ၊၁း၂ဝ-၂၃)

ေသာ့ခ်က္ က်မ္းပိုဒ္။

''အေၾကာင္းမူကား၊ တေယာက္ေသာသူသည္ နားမေထာင္ေသာအားျဖင့္၊လူမ်ားတို႔သည္ အျပစ္ေရာက္သည္နည္းတူ၊ တေယာက္ေသာ သူသည္ နားေထာင္ေသာအားျဖင့္၊ လူမ်ားတို႔သည္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ ေရာက္ရၾက၏'' (ေရာ၊၅း၁၉)


လူက ဘုရားသခင္ကို ဆန္႔က်င္ပုန္ကန္ျခင္း

ဘုရားကပထမဆံုးလူ၊အာဒံကိုဖန္ဆင္း၏။ သူ၏ဘုန္းကိုထင္႐ွားေစရန္ လူမ်ဳိးႏြယ္ကို အလို႐ွိေတာ္မူ၏။ သို႔ေသာ္ အာဒံသည္ ဘုရားသခင္ကို ဆန္႔က်င္ပုန္ကန္ခဲ့၏။ အာဒံသည္ မိမိတဦးထဲ အျပစ္သားျဖစ္ခဲ့ျခင္းသာမဟုတ္၊ လူသားအားလံုး ကိုလည္း အျပစ္သားမ်ားျဖစ္ေစ၏။ ဘုရားသခင္၏ အသက္ရ႐ွိရမည့္ အစား ဘုရားသခင္ႏွင့္အဆက္ျပတ္ခဲ့၏။ ဘုရား၏ပကတိ ႐ွိရမည့္အစား၊ လူသည္အျပစ္ႏွင့္ အတၲအုပ္စိုးျခင္းသာ႐ွိ၏။ ဤကမၻာ ေလာက ကို အုပ္စိုးရမည့္အစား အျပစ္ႏွင့္စာတန္၏ကြၽန္ ျဖစ္ခဲ့ရ၏။ လူ၊ အျပစ္သားမ်ဳိးႏြယ္သည္ ဘုရား၏ဘုန္းေတာ္ႏွင့္ရည္႐ြယ္ခ်က္ကို မည္ကဲ့သို႔ ျပည့္စံုေစႏိုင္မည္နည္း။ အေျဖမွာ၊ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။


ဘုရားသခင္၏ရည္႐ြယ္ခ်က္၊ ေျပာင္းလဲျခင္းမ႐ွိပါ

ဘုရားသခင္သည္ သူ၏ဘုန္းကိုထင္႐ွားေစမည့္၊ လူမ်ဳိးကိုအလို႐ွိေနဆဲျဖစ္သည္။ ဘုရားက ဘယ္လို လုပ္လိမ့္မည္ နည္း။ အျခားေသာ သူတေယာက္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္လိမ့္မည္။ တေယာက္ေသာသူအားျဖင့္ လူမ်ားတို႔သည္ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္ ခဲ့စဥ္ကပင္၊ တေယာက္ေသာသူ၊ ေယ႐ႈခရစ္ အားျဖင့္ လူမ်ဳိးမ်ားကို ကယ္တင္ရန္ျပင္ ဆင္ထားေပလိမ့္မည္။ က်မ္းစာက ''အေၾကာင္း မူကား၊ တေယာက္ေသာသူသည္ နားမေထာင္ေသာအားျဖင့္၊ လူမ်ားတို႔သည္ အျပစ္ေရာက္သည္နည္းတူ၊ တေယာက္ ေသာသူသည္ နားေထာင္ ေသာအားျဖင့္၊ လူမ်ားတို႔သည္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ေရာက္ရၾက၏'' ဟုဆို၏။(ေရာ၊၅း၁၉)


ဘုရားသခင္၏ဒုတိယလူ

ဘုရားသခင္၏ပထမလူသည္ ဘုရား၏ဘုန္းေတာ္ကို ထင္႐ွားေစရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ သူ၏ဘုန္းကို ထင္႐ွား ေစမည့္ မ်ဳိးႏြယ္သစ္၏ ဦးေခါင္းျဖစ္ရန္ ဒုတိယလူ႐ွိရေပမည္။ ဘုရားကသူ၏သားေတာ္ကို ဒုတိယလူျဖစ္ရန္ ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့၏။ က်မ္းစာက ''...ဒုတိယ လူမူကား၊ ေကာင္းကင္ဘံုက ျဖစ္ေတာ္မူေသာသခင္ေပတည္း''ဟုဆို၏။(၁ေကာ၊၁၅း၄၇ခ)

ဘုရားသခင္သည္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကို ခ်စ္၍ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ေရာက္ရန္ အလို႐ွိ၏။ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကို ကယ္တင္ရန္ သူ၏သားေတာ္ကို ဤေလာကသို႔ ေစလြတ္၍ သားေတာ္သည္လည္း လူမ်ား၏အျပစ္အတြက္ အေသခံေပလိမ့္မည္။ ထိုေနာက္ ဘုရား၏ သားသမီးမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ မ်ဳိးႏြယ္သစ္၏ ဦးေခါင္းျဖစ္ေစရန္ တဖန္႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ရလိမ့္မည္။ သခင္ေယ႐ႈသည္ သူ၏ အေသခံျခင္းႏွင့္ ထေျမာက္ျခင္း အားျဖင့္၊ ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္အာဒံ၏ အျပစ္သားမ်ဳိးႏြယ္ဘဝမွ ဘုရား၏သားသမီးမ်ား ျဖစ္လာရန္ ျပဳ လုပ္ လိမ့္မည္။ ဘုရားသခင္က မည္ကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည္ကို ႐ႈစားၾကပါစို႔။

ပထမအဆင့္သည္ လူဇာတိခံယူျခင္းျဖစ္၏။ လူဇာတိခံယူျခင္းသည္ ဘါကိုဆိုလိုပါသနည္း။ ဘုရားသခင္က လူသားျဖစ္ လာ ျခင္းျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ကိုယ္တိုင္ လူသားတဦးအျဖစ္ ခံယူျခင္းျဖစ္သည္။ အ့ံဘြယ္ရာက်မ္းစာက''အစဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ ႐ွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူ႐ွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း ဘုရားသခင္ ျဖစ္ေတာ္ မူ၏။-ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကို ခံယူ၍...ငါတို႔တြင္တည္ေနေတာ္မူသည္ျဖစ္၍'' ဟုဆို၏။(ေယာ၊၁း၁,၁၄)

လူကိုဖန္ဆင္းခဲ့ေသာသူသည္၊ ကိုယ္တိုင္ လူျဖစ္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤအရာကား နက္နဲေသာ မဟာသစၥာတရား ျဖစ္သည္။ သာ၍ ႀကီးစြာ ေသာ နက္နဲျခင္းကား ဘုရားသခင္က လူသားတဦးအျဖစ္၊ျဖစ္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ပထမလူ၊ အာဒံသည္ အ႐ြယ္ေရာက္ လူတဦး အျဖစ္ ဖန္ဆင္း ျခင္း ကိုခံရ၏။ သို႔ေသာ္ ဒုတိယလူ၊ ေယ႐ႈခရစ္သည္၊ ကေလးငယ္တဦးအျဖစ္ ဤ ေလာကသို႔ ဝင္ေရာက္လာခဲ့၏။

သခင္ေယ႐ႈသည္ အပ်ိဳကညာဝမ္းမွ ဘြားျမင္ၿပီ၊ သူ၌ လူသားဖခင္မ႐ွိပါ။ သူ၏ဖခင္မည္သူနည္း။ ထာဝရဘုရားသခင္သည္ သူ၏ အဘ ခမည္းေတာ္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ သူ၏မိခင္မာရိသည္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားရန္ ေယာသပ္ႏွင့္ ေစ့စပ္ထားသူ ျဖစ္၏။ သူတို႔ အတူတကြ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္း မခံမွီ၊ ေကာင္းကင္တမန္သည္ မာရိထံေပၚလာၿပီး ေျပာသည္မွာ ''ေကာင္းကင္တမန္ကလည္း၊ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ ေတာ္သည္ သင္၏ အေပၚမွာ သက္ေရာက္ေတာ္မူ၍ အျမင့္ဆံုးေသာဘုရား၏ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ ေတာ္သည္ သင့္ကို လႊမ္းမိုး လိမ့္မည္။ ထို အေၾကာင္းေၾကာင့္ ထိုသန္႔ရွင္းေသာသား သည္ လည္း ဘုရားသခင္၏သားေတဟု ေခၚေဝၚသမုတ္ျခင္းကို ခံရလိမ့္မည္''ဟု ဆို၏။ (လု၊၁း၃၅)

ေယာသပ္ထံ၌လည္း ေကာင္းကင္တမန္သည္ ေပၚလာၿပီးေျပာသည္မွာ ''ထိုသို႔ၾကံစည္၍ေနစဥ္တြင္အိပ္မက္ကိုျမင္ရ သည္မွာ၊ ထာဝရဘုရား ၏ ေကာင္းကင္တမန္သည္ ထင္ရွား၍၊ဒါဝိဒ္အမ်ိဳးေယာသပ္၊ သင္၏ခင္ပြန္းမာရိကို ထိန္းသိမ္းရမည္ အခြင့္ ကိုမစိုးရိမ္ႏွင့္။ ဤပဋိေႏၶသည္ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ေၾကာင့္ျဖစ္၏။ သားေယာက္်ားကို ဘြားျမင္လိမ့္မည္။ ထို သားသည္ မိမိလူတိုအျပစ္မွ ကယ္ခြၽတ္ မည္သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ေယ႐ႈဟူေသာ အမည္ျဖင့္မွည့္ရမည္ဟု ေကာင္းကင္ တမန္ ဆို၏'' (မ၊၁း၂ဝ-၂၁)။ ေယ႐ႈဟူေသာ နာမည္၏ အဓိပၸါယ္မွာ ''ကယ္တင္႐ွင္'' ျဖစ္၏။


ေယ႐ႈခရစ္သည္ ဘုရား-လူသား ( God-Man)ျဖစ္သည္။

ေယ႐ႈခရစ္ကို (ဘုရား-လူသား)ဟုေခၚ၏။ သူသည္ ဘုရားဇာတိ ျပည့္စံုျခင္းႏွင့္ လူသားဇာတိျပည့္စံုျခင္း အေပါင္း ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ သူသည္ ဘုရားျဖစ္၏။ သူ၏အဘသည္ ထာဝရဘုရား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏ မာရိသည္သူ၏ မိခင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူသည္ လူသား တဦျဖစ္၏။ သူသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ တလံုးတဝတည္း ျဖစ္သကဲ့သို႔လူသားမ်ဳိးႏြယ္ ႏွင့္လည္း တလံုးတဝတည္း ျဖစ္၏။ ခမည္းေတာ္ ဘုရားသခင္၏ တပါးတည္းေသာ သားေတာ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ''ဘုရားသားေတာ္''ဟုေခၚ၏။ သူ႔ကို''လူသားေတာ္'' ဟု ေခၚေသာ ေၾကာင့္ လူသားအေပါင္း ကိုလည္းကိုယ္စားျပဳေတာ္မူ၏။ က်မ္းစာက ''မွန္ေသာကိုးကြယ္ျခင္း၏ နက္နဲေသာအရာသည္ ႀကီးစြာေသာအရာ ျဖစ္သည္ ဟု ျငင္းခံုရန္မ႐ွိ။ ဘုရားသခင္သည္ ကိုယ္ခႏၶာ၌ ေပၚထြန္း ေတာ္မူၿပီ။''ဟုဆို၏။ (၁တိ၊၃း၁၆က)

ဘုရားသခင္၏သားေတာ္သည္ ဤေလာကသို႔ လူသားတဦးအျဖစ္ ဘာေၾကာင့္ၾကြလာခဲ့ရပါသနည္း။ အလြန္ အေရး ႀကီး ေသာ အေၾကာင္း အရာ ႏွစ္ခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။


၁။ မာရ္နတ္၏အမႈမ်ားကို ဖ်က္ဆီးရန္ေယ႐ႈလာျခင္းျဖစ္၏။က်မ္းစာက ''မာရ္နတ္အမႈတို႔ကို ပယ္ဖ်က္ျခင္းငွါ၊ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္သည္ ထင္႐ွား ေပၚထြန္းေတာ္မူ၏''ဟုဆို၏။(၁ေယာ၊၃း၈)


၂။ သူသည္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကို အာဒံ၏အျပစ္သားမ်ဳိးႏြယ္မွ ထြက္ေျမာက္ရာလမ္းကိုျပဳလုပ္ေပးရန္ႏွင့္ ဘုရား၏အိမ္ေထာင္မိသားစုထဲသို႔ေရာက္ရာ လမ္း ကို ျပဳလုပ္ရန္ လာျခင္းျဖစ္၏။ ဤသည္ကား ကယ္တင္ျခင္း၏အဓိပၸါယ္ျဖစ္သည္။


ဒုတိယလူသည္ လည္းစံုစမ္းစစ္ေဆးျခင္းကိုဘယ္ကဲ့သိုခံခဲ့ရသနည္း။

ပထမလူ၊ အာဒံသည္ စံုစမ္းစစ္ေဆးျခင္းကို ခံရ၏။ ဒုတိယလူ၊ ေယ႐ႈသည္လည္း စံုစမ္းစစ္ေဆးျခင္းကို ခံရန္လိုအပ္ ၏။ စာတန္က သံုးႀကိမ္တိုင္ ေယ႐ႈသည္မိမိ၏ အလိုကိုသာလုပ္ေဆာင္ရန္စံုစမ္းခဲ့၏။ ေယ႐ႈ သံုးႀကိမ္စလံုး ျငင္းပယ္၏။ စာတန္႐ႈံးခဲ့၏။

ပထမလူ အာဒံသည္ ဘုရား၏စကားကို နားမေထာင္ျခင္းေၾကာင့္၊ စာတန္ ေအာင္ႏိုင္ခဲ့၏။ ဒုတိယလူ၊ ခရစ္ေတာ္သည္ ဘုရား၏ စကားကို နာခံျခင္းေၾကာင့္ စာတန္၏အေပၚ ေအာင္ႏိုင္ခဲ့၏။

သခင္ေယ႐ႈသည္ အျခားေသာစံုစမ္းမႈမ်ားကိုလည္း သူ၏အသက္တာ၌ရင္ဆိုင္ခဲ့ရ၏။ သို႔ေသာ္ ေအာင္ႏိုင္ခဲ့၏။ အ ဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူ႔ ခမည္းေတာ္၏ အလိုကိုသာ လုပ္ေဆာင္ျခင္းကို ႏွစ္သက္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ က်မ္းစာက ''ဘုရား သခင္၏ သားေတာ္ မွန္ေသာ္လည္း၊ ဆင္းရဲဒုကၡကို ခံေသာအားျဖင့္ နားေထာင္ျခင္း အက်ဳိးအေၾကာင္း ကိုသင္ ေတာ္မူ၏'' (ေဟၿဗဲ၊၅း၈)။

ေယ႐ႈသည္ အရာရာ၌ သူ႔ခမည္းေတာ္ကို နာခံရန္ သင္ယူခဲ့၏။ လက္ဝါးကပ္တိုင္အေပၚ ေနာက္ဆံုး ႏွင့္ ႀကီးစြာေသာ စံုစမ္းစစ္ ေဆးျခင္းကို ခံရန္ ျပင္ဆင္ခဲ့၏။


ေယ႐ႈသည္ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔၏အျပစ္အတြက္ အျပစ္႐ွိေသာသူ ျဖစ္ေစ၏။

တေလာကလံုး၏ အျပစ္မ်ားကို ခံယူရန္ေယ႐ႈသည္ ဘုရား၏သိုးသငယ္အျဖစ္ လာခဲ့၏။ က်မ္းစာက''အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ ကား၊ ဘုရားသခင္သည္ အျပစ္ႏွင့္ ကင္းစင္ေသာသူကို ငါတို႔အတြက္ေၾကာင့္ အျပစ္႐ွိေသာသူ ျဖစ္ေစ၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ငါတို႔သည္ ထို သူအားျဖင့္ ဘုရားသခင့္ေ႐ွ႕ေတာ္၌ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူ ျဖစ္မည့္အေၾကာင္းတည္း''(၂ေကာ၊၅း၂၁)

ေဂသေ႐ွမန္ဥယ်ာဥ္၌ ေယ႐ႈသည္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏အျပစ္မ်ားကို မည္ကဲ့သို႔ခံယူရမည္ကို စဥ္းစားရင္း၊ မ်က္ႏွာကိုအပ္လ်က္ဆုေတာင္း ခဲ့သည္မွာ ''အကြၽႏ္ုပ္အဘ၊ ဤခြက္သည္ အကြၽႏ္ုပ္ကို လြန္သြားႏိုင္လွ်င္ လြန္သြားပါေစေသာ''သူ၏ စိတ္ေဝဒနာသည္ အလြန္မွ ႀကီးမား ေသာေၾကာင့္ ေခြၽးသည္ ေသြးစက္ခဲကဲ့သို႔ က်ေတာ္မူ၏။ သို႔ေသာ္ သူသည္ခမည္းေတာ္၏ အလိုေတာ္ကို အၿမဲ နာခံသူျဖစ္၏။ ဆက္၍ ဆုေတာင္းသည္မွာ ''သို႔ေသာ္လည္း အကြၽႏ္ုပ္အလို႐ွိသည့္အတိုင္း မျဖစ္ပါေစႏွင့္။ ကိုယ္ေတာ္ အလို႐ွိသည္အတိုင္း (မ၊၂၆း၃၉)(လု၊၂၂း၄၂)


သခင္ေယ႐ႈ၏ ေၾကာက္ဘြယ္ေကာင္းေသာ ေသျခင္း

သခင္ေယ႐ႈကို ပိလတ္မင္း႐ွိရာ ေရာမအစိုးရ႐ံုးေတာ္သို႔ ေခၚေဆာင္ခဲ့၏။ ထိုေနရာ၌ သူ၏အဝတ္ကို ခြၽတ္ၿပီးဆူးမ်ား ပါေသာ သားေရျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ၾကာပြတ္ႏွင့္႐ိုက္ေတာ္မူ၏။ ဆူးမ်ားကို သတၲဳစ(သို႔)အ႐ိုးစမ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖင့္ အသား မ်ားကို ႐ွန ေစရန္ျဖစ္သည္။ သူသည္ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း၊ ေလွာင္ေျပာင္ျခင္းႏွင့္တံေထြးႏွင့္ေထြးျခင္းကို ခံရ၏။ သူ၏ မ်က္ႏွာသည္ ထိုးျခင္းခံရေသာေၾကာင့္ ဖူး ေရာင္ ေန၏။ သူ၏ဦးေခါင္း၌လည္း ဆူသရဖူကို ေလွာင္ေျပာင္၍ ေဆာင္းျခင္းကို ခံရ၏။ သူကို အေသ ခံရန္ေနရာ၊ ကရာနီသို႔ လက္ဝါး ကပ္တိုင္ ကို ေပးလ်က္ ထမ္းေစ၏။

ကရာနီကုန္းေပၚ၌လည္း စာတန္သည္ေယ႐ႈကို အျခားေသာတစံုတရာကိုလုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ စံုလင္ေသာကယ္တင္႐ွင္ မျဖစ္ ေစရန္ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားခဲ့၏။ စာတန္သည္ နည္းလမ္းေပါင္းစံု လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း ေယ႐ႈသည္ဘုရားသခင္ကို စိတ္ႏွလံုး အၾကင္း မဲ့ ဆက္လက္ ခ်စ္ေနဆဲျဖစ္၏။ သူ၏ေနာက္လိုက္မ်ားကိုလည္း ခ်စ္ေနဆဲျဖစ္၏။မိမိကိုယ္ကို သနားျခင္းကို ျငင္းပယ္ၿပီ၊ သူ႔ကိုယ္ကိုသူ ကယ္တင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ သူသည္ ေသသည့္ တိုင္ေအာင္ နာခံေတာ္မူ၏။ လက္ဝါး ကပ္တိုင္ေပၚ ေသသည့္တိုင္ေအာင္ ျဖစ္၏။ ဘုရားသခင္၏ဒုတိယလူသည္၊ သူ႔အသက္တာ ေနာက္ဆံုးပိုင္း၌ ေျပာႏိုင္ခဲ့သည္မွာ ''အကြၽန္ုပ္ သည္ ေျမႀကီးေပၚမွာ ကိုယ္ေတာ္၏ ဘုန္းကိုထင္ရွား ေစပါၿပီ။ အကြၽန္ုပ္ေဆာင္ရြက္စရာဘို႔ အကြၽန္ုပ္၌ အပ္ေပးေတာ္မူေသာ အမႈကို အကြၽန္ုပ္ ေဆာင္ရြက္၍ၿပီးပါၿပီ။''ဟု ဆို၏။(ေယာ၊၁၇း၄)


ေယ႐ႈခရစ္၏ ဘုန္းႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း

သံုးဆယ္သံုးႏ်စ္တိုင္ အသက္႐ွင္ခဲ့ေသာ သခင္ေယ႐ႈ၏ခႏၶာကိုယ္အေလာင္း ကိုလက္ဝါးကပ္တိုင္ေပၚမွ ခ်ၿပီ၊ သခၤ်ဳိင္းအဝတ္ႏွင့္ ပတ္ရစ္ကာ ေသေဌးတဦး၏ ဂူတြင္ျမဳပ္ႏွံထားေလ၏။ ဂူအတြင္းသူ၏ခႏၶာသည္ သံုးရက္ႏွင့္သံုးည လည္းေလ်ာင္းေတာ္ မူ၏။ ထိုေနာက္မွ တစံုတခုေသာ အ့ံဘြယ္ နိမိတ္ျဖစ္ခဲ့၏။ ေယ႐ႈသည္ ဘုရားသခင္၏ ႀကီးစြာေသာ တန္ခိုးျဖင့္ ေသျခင္း မွထေျမာက္ခဲ့၏။

ဘုရားသခင္၏ဒုတိယလူသည္ ခမည္းေတာ္ကို အရာခပ္သိမ္းတို႔၌ နာခံခဲ့၏။ေသျခင္းသည္သူ႔ကို မထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္ခဲ့ပါ။ သူသည္ သခၤ်ဳိင္းမွ ထေျမာက္ျခင္းျဖင့္ အျပစ္၊ ေသျခင္းႏွင့္ စာတန္အေပၚ ထာဝစဥ္ ေအာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ။ သခင္ေယ႐ႈသည္ ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ေသာ ခႏၶာ ျဖင့္ တပည့္ေတာ္မ်ားကို ထင္႐ွားျပၿပီ ၊လက္တြင္ သံ႐ိုက္ရာမ်ားႏွင့္ သူ၏နံေဘးတြင္ လွံႏွင့္ထိုးျခင္းခံရေသာ အမွတ္ကိုျပသခဲ့၏။

ေယ႐ႈခရစ္၏ ေသျခင္းႏွင့္ ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းသည္ စၾကၤာဝဠာသမိုင္း၌ အေရးႀကီးဆံုးေသာ ျဖစ္ပ်က္မႈႀကီးျဖစ္၏။ ေယ႐ႈခရစ္၏ လက္ဝါးကပ္တိုင္ အေၾကာင္းအရာသည္ လူသားမ်ဳိးႏြယ္၏ အျပစ္ႏွင့္ စာတန္ႏွင့္သူ၏ေနာက္လိုက္ ပုန္ကန္ က် ဆင္းခဲ့ေသာ တမန္မ်ားကို ရင္ဆိုင္ ေျဖ႐ွင္းရန္ ဘုရားသခင္၏ မဟာအႀကံအစီေတာ္ျဖစ္၏။

ေယ႐ႈသည္ကားတိုင္ေပၚေသစဥ္စာတန္သည္ႀကီးစြာေသာေအာင္ျမင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟုသူယူဆခဲ့၏။ ဤကားသူ၏အ႐ံႈး ျဖစ္၏ စာတန္ ထင္ျမင္ ခဲ့ေသာ ဘုရား၏သားေတာ္၏အသက္တာ အဆံုးသတ္ခဲ့ေသာ ကါးတိုင္တရားသည္ေနာက္တြင္ သူ၏ အမွားျဖစ္လာ၏။ ေယ႐ႈခရစ္၏ေသျခင္းႏွင့္ ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္သည္ မာရ္နတ္၏ အမႈမ်ားကို ဖ်က္ ဆီးၿပီ၊ သူ ကြၽန္ျပဳထားသူမ်ားကို လြတ္ေျမာက္ေစခဲ့၏။ က်မ္းစာက ''ထိုသူငယ္တို႔သည္ အေသြးအသားႏွင့္ ဆက္ဆံ ၾကေသာေၾကာင့္၊ ခရစ္ေတာ္သည္ အေသခံေတာ္မူ ေသာ အားျဖင့္၊ေသျခင္းတရားကို အစိုးရေသာ သူတည္းဟူေသာမာရ္နတ္၏ တန္ခိုးကိုခ်ဳိးဖဲ့ဖ်က္ဆီးျခင္းငွါ၄င္း၊ ေသေဘးကိုေၾကာက္၍ တသက္လံုးကြၽန္ခံရေသာသူတို႔ကို ကယ္လြတ္ျခင္းငွါ၄င္း၊ ထိုသူငယ္တို႔၏နည္းတူ အေသြးအသား ကိုေဆာင္ယူ ေတာ္မူ၏'' ဟုဆိုသည္။ (ေဟၿဗဲ၊၂း၁၄-၁၅)


ေယ႐ႈသည္ ေကာင္းကင္ဘံုသို႔ ျပန္တက္သြားျခင္း

သခင္ေယ႐ႈခရစ္သည္ ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ၿပီးေနာက္၊ ေျမႀကီးေပၚ၌ ရက္ေပါင္း ေလးဆယ္ ကိုယ္ထင္႐ွား ျပေတာ္မူ၏။သူ႔ကို လူမ်ားစြာ ျမင္ခဲ့ရ၏။ အျဖစ္အပ်က္တခု၌ တပည့္ေတာ္ငါးရာထက္မကကိုသူ ထင္႐ွားျပခဲ့၏။ ေကာင္းးကင္ဘံုသို႔သူ ျပန္မတက္ၾကြခင္၊ သူ၏ တပည့္မ်ားကို ေလာကႀကီးထဲ သို႔သြား၍လူတိုင္းတို႔အား ဝမ္းေျမာက္ဘြယ္ဧဝံေဂလိသတင္းစကားကို ေဟာေျပာရန္အမိန္႔ေပးခဲ့၏။ သူတို႔၌ အံ့ဘြယ္ဂတိစကားကိုလည္း ေပးခဲ့၏။ ''ငါသည္လည္း ကပ္ကမၻာကုန္သည္တိုင္ေအာင္သင္တို႔ႏွင့္ အတူအစဥ္မျပတ္႐ွိသည္ဟု တပည့္ေတာ္ တို႔အား မိန္႔ေတာ္မူ၏''(မ၊၂၈း၂ဝ)

တပည့္ေတာ္တို႔သည္ ၾကည့္႐ႈလ်က္ေနၾကစဥ္၊ သခင္ဘုရားသည္ အထက္သို႔ ေဆာင္ယူျခင္းကို ခံေတာ္မူ၍ မိုဃ္းတိမ္သည္ ကိုယ္ေတာ္ကို မ်က္ကြယ္ေအာင္ခံယူေလ၏။ သူ၏ဘုန္းႏွင့္ျပည့္စံုေသာ၊ ႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ေသာခႏၶာျဖင့္ သခင္ေယ႐ႈသည္ ေျမႀကီးကို စြန္႔ခြါၿပီ၊ မိုဃ္းတိမ္ကို ျဖတ္လ်က္၊ သူသည္ေကာင္းကင္ဘံုသို႔ျပန္သြားခဲ့၏။


အရာခပ္သိမ္းတို႔၏သခင္ သခင္ေယ႐ႈခရစ္

ဘုရားသခင္သည္ သူ၏ ဒုတိယလူ ေယ႐ႈခရစ္ကို အရာခပ္သိမ္းတို႔၏ သခင္ျဖစ္ေစျခင္းငွါ ခန္႔ထားေတာ္မူ၏။ သခင္ေယ႐ႈခရစ္ ၏ မိမိကိုယ္ကိုႏွိမ့္ခ်ျခင္းႏွင့္ ခမည္းေတာ္၏ ခ်ီးေျမာက္ျခင္းကို ေဖၚျပေသာ လွပေသာ က်မ္းပိုဒ္ကို ဖိလိပၸိၾသဝါဒစာ၌ ေတြ႕ရေပသည္။''ထိုသို႔ လူ၏ဂုဏ္အဂၤါ လကၡဏာႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္၊အေသခံျခင္းသာမဟုတ္၊ လက္ဝါးကပ္တိုင္မွာ အေသခံျခင္းတိုင္ေအာင္အေစကြၽန္ခံ၍ ကိုယ္ကိုကိုယ္ ႏွိမ့္ခ်ေတာ္မူ၏။-ထိုေၾကာင့္ ဘုရားသခင္သည္ကိုယ္ေတာ္ကို အလြန္ခ်ီးေျမာက္၍ ဘြဲ႕နာမတကာတို႔ထက္ ႀကီးျမတ္ေသာ ဘြဲ႕နာမကို ေပး သနား ေတာ္မူ၏။ အေၾကာင္း မူကား၊ ေကာင္းကင္သတၲဝါ၊ေျမႀကီးသတၲဝါ၊ ေျမႀကီးေအာက္၌႐ွိေသာ သတၲဝါ၊တည္းဟူေသာ ခပ္သိမ္းေသာ သတၲဝါတို႔သည္ ေယ႐ႈ၏ဘြဲ႕နာမေတာ္ကို ဒူးေထာက္၍၊ ေယ႐ႈခရစ္သည္ သခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏ဟုႏႈတ္ႏွင့္ဝန္ခံသျဖင့္၊ ခမည္းေတာ္ဘုရား၏ ဘုန္းအသေရေတာ္ကို ထင္႐ွားေစၾကမည္ အေၾကာင္း တည္း''(ဖိ၊၂း၈-၁၁)


မ်ဳိးႏြယ္သစ္၏ ဦးေခါင္းျဖစ္ေသာ ေယ႐ႈခရစ္

ခမည္းေတာ္ ဘုရားသခင္သည္ ေယ႐ႈခရစ္ကို အရာခပ္သိမ္းတို႔၏အ႐ွင္သခင္အျဖစ္ ျပဳလုပ္႐ုံသာမကဘဲ၊သူကိုလည္း အိမ္ေထာင္ မိသားစု အသစ္၏ ဦးေခါင္းအျဖစ္လည္း ျပဳလုပ္ ခန္႔ထားေတာ္မူ၏။ ဤအိမ္ေထာင္မိသားစုအသစ္ကို ''ဘုရားသခင္၏သားသမီးမ်ား ''ဟု လည္း ေခၚဆိုသည္။ ယခု ကမၻာေပၚတြင္ အိမ္ေထာင္မိသားစု ႏွစ္စု႐ွိပါသည္။ အိမ္ေထာင္မိသားစု တခုခ်င္းစီ၌ ဦးေခါင္းတခုစီ႐ွိသည္။ အာဒံသည္သူမွ ဆင္းသက္လာခဲ့ေသာ အျပစ္သား အိမ္ေထာင္မိသားစု၏ ဦးေခါင္းျဖစ္ၿပီး၊ ေယ႐ႈခရစ္သည္ ဘုရားသခင္၏ သားသမီးမ်ား ဟုေခၚေသာ အိမ္္ေထာင္မိသားစု အသစ္၏ ဦးေခါင္း ျဖစ္ သည္။ ကြၽႏု္ပ္တို႔ အေယာက္တိုင္းသည္ ေမြးဖြားလာျခင္းအားျဖင့္ အာဒံ၏ အျပစ္သား မ်ဳိးႏြယ္ အဝင္ျဖစ္လာခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ ယခုသခင္ေယ႐ႈ၏ အေသခံျခင္းႏွင့္႐ွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းအားျဖင့္ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ဝိညာဥ္ေရး၌ အသစ္တဖန္ ေမြးဖြားျခင္းႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ သားသမီးမ်ား ျဖစ္လာရန္ သူသည္ ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ၿပီ။


ဘုရားသခင္၏ဝိညာဥ္ေတာ္၌ တဖန္ျပန္လည္ေမြးျခင္းကား အဘယ္နည္း။

သခင္ေယ႐ႈက ''ဒုတိယေမြးဖြားျခင္း မခံေသာ သူမည္သည္ကား ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္ကို မျမင္ရ''ဟု ဆိုသည္။ (ေယာ၊၃း၃)။ မည္ကဲ့သို႔ ဒုတိယေမြးဖြားရမည္နည္း။ သခင္ေယ႐ႈက ''ေရႏွင့္ဝိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္ ေမြးဖြားရမည္''ဟု ဆို၏(ေယာ၊၃း၅)။

ေရပါေသာေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေသာသူ မ်ားက ေရႏွစ္ျခင္းအားျဖင့္ ဒုတိယေမြးဖြားၿပီဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေရႏွစ္႐ံုျဖင့္ ဒုတိယ မေမြး ႏိုင္ပါ။ ဒုတိယေမြးဖြားျခင္း သိႏိုင္ရန္မွာ ပထမေမြးဖြားျခင္းသည္ မိခင္ဝမ္းထဲမွ ေမြးဖြားျခင္းျဖစ္သည္။

ပထမေမြးဖြားေသာအခါ အာဒံအမ်ဳိး၊ အာဒံမိသားစုထဲ၌ ေမြးဖြားသည္။ အာဒံအမ်ဳိးသည္ လူေဟာင္းျဖစ္၍ အျပစ္သားျဖစ္သည္။ ထို ပထမ ေမြးဖြားျခင္းျဖင့္ ေကာင္းကင္သို႔ မဝင္ႏိုင္ပါ။ ဒုတိယျပန္မေမြးလွ်င္ ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္ကို မျမင္ဟုဆို၏။ ဒုတိယ ေမြးဖြားရန္ေရႏွစ္ျခင္း၊ ဘာသာေရး က်င့္ထံုးမ်ားကို လိုက္ေလ်ာက္ျခင္း၊ ပညတ္ေတာ္မ်ားကို ေစာင့္ျခင္းျဖင့္ မရပါ။

ဘုရားသခင္သည္ ထို လူေဟာင္းအာဒံမ်ဳိးကို ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ လက္ဝါးကပ္တိုင္၌ ႐ိုက္ထားခဲ့၏။ သခၤ်ဳိင္းထဲမွ ႐ွင္ျပန္ ထ ေျမာက္ ေသာအခါ လူေဟာင္း မပါေတာ့ေခ်။ လူသစ္အေနျဖင့္ ထေျမာက္ လာ၏ ထိုသို႔ လူသစ္ျဖစ္ဖို႔ရန္ လူမတတ္ႏိုင္၊ ဘုရားသခင္၏ တန္ခိုးအား ျဖင့္ျဖစ္သည္။ (၂ေကာ၊၅း၁၇-၁၈)။ ထိုသို႔ လူသစ္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္႐ွိျခင္းသည္သာလွ်င္ ဒုတိယေမြးဖြားျခင္း ျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ မပါ။ ဘုရားသခင္၏စီစဥ္ေပးမႈေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူထေျမာက္ျခင္းျဖင့္ မိတ္ေဆြသည္ ဒုတိယေမြးျခင္း ခံရၿပီး ျဖစ္သည္။

႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိရေသာ ရတနာ

ေယ႐ႈခရစ္သည္ ဘုရားသခင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ သူသည္ လူသားေတာ္ျဖစ္လာခဲ့ျခင္းျဖင့္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္ ၏သားမ်ား အျဖစ္သို႔ ျဖစ္ခြင့္ ကိုရမည့္ အေၾကာင္းတည္း။

ဆုေတာင္းခ်က္ ''အဘဘုရားသခင္၊ ကိုယ္ေတာ္၏ဒုတိယလူျဖစ္ေတာ္မူေသာ သခင္ေယ႐ႈခရစ္ အတြက္၊ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ သူသည္ ကိုယ္ေတာ္႐ွင္၏အလိုေတာ္ကို လံုးလံုး နာခံသူျဖစ္၏။ ကြၽႏ္ုပ္သည္ သခင္ေယ႐ႈ ျပဳေတာ္မူခဲ့သကဲ့သို႔ ကိုယ္ ေတာ္ ၏ အလိုေတာ္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးလ်က္ အစဥ္ လိုက္ေလွ်ာက္ႏိုင္ရန္ မစေတာ္ မူပါရန္ဆုေတာင္းပါ၏'' အာမင္။


ေမးခြန္းမ်ား


၁။ ကြက္လပ္ျဖည့္ပါ။ ''အေၾကာင္းမူကား၊ တေယာက္ေသာသူသည္……………ေသာအားျဖင့္၊လူမ်ားတို႔သည္ အျပစ္ေရာက္သည္နည္းတူ၊ တေယာက္ေသာသူသည္ နားေထာင္ေသာအားျဖင့္၊ လူမ်ားတို႔သည္ …………….သို႔ ေရာက္ရၾက၏'' (ေရာ၊၅း၁၉)

(က) နားေထာင္၊ ေကာင္းရာ။

(ခ ) နားမေထာင္၊ ေျဖာင့္မတ္ရာ။


၂။ ဘုရားသခင္၏ ပထမလူ အာဒံသည္ ဘုရား၏ဘုန္း ထင္႐ွားေစခဲ့ပါသလား။…………..ဘုရားသခင္သည္ မည္သူကို သူ၏ ဒုတိယလူ အျဖစ္ ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့ပါသနည္း။……………… ………………. …………………………..။

(က) မထင္႐ွားပါ။ သူ၏သားေတာ္။

(ခ ) ထင္႐ွာသည္။ ကာဣန ႏွင့္ ထိုေနာက္ အာေဗလ။


၃။ လူ႕ဇာတိကို ခံယူျခင္း အေၾကာင္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေျပာဆိုရာ၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဆိုလိုသည္မွာ……………………….။

(က) ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲျခင္း ျဖစ္စဥ္။

(ခ ) ဘုရားသခင္သည္ လူသားတစ္ေယာက္ အျဖစ္ ခံယူျခင္း။


၄။ ေယ႐ႈ ခရစ္ေတာ္ကို ………………- ………………ဟု ေခၚသည္။

(က) ဘုရား-လူသား (God-Man)

(ခ ) ေကာင္းေသာ-ဆရာ (Good-Teacher)


၅။ ဘုရားသခင္၏သားေတာ္သည္ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ဤ ေလာကသို႔ လာခဲ့ရျခင္း အေၾကာင္း တခုမွာ………………….။

(က) မာရ္နတ္၏အမႈမ်ားကို ဖ်က္ဆီးရန္။

(ခ ) အာဒံ၏ အျပစ္သား မ်ဳိးႏြယ္မွ ထြက္ေျမာက္ရန္ႏွင့္ ဘုရားသခင္၏မိသားစုထဲသို႔ ေရာက္ရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ လမ္း ျပဳလုပ္ရန္။

(ဂ ) အထက္ပါ အရာ အားလံုး။


၆။ ေယ႐ႈကို စာတန္၏စံုစမ္းေႏွာင့္႐ွက္ခဲ့ျခင္း၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ ေယ႐ႈသည္……………………ျဖစ္သည္။

(က) အျပစ္ ျပဳရန္။

(ခ ) ဘုရားသခင္ကို နာမခံရန္။


၇။ စာတန္သည္ အာဒံကို ေအာင္ႏိုင္ခဲ့ရျခင္း အေၾကာင္းမွာ…………………..။

(က) သူသည္ ဧ၀ႏွင့္ အတူ ေနသည္။

(ခ ) သူသည္ ဧ၀ မပါဘဲႏွင့္ အရာမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ခဲ့၏။

(ဂ ) သူသည္ ဘုရားသခင္ကို မနာခံပါ။


၈။ ေယ႐ႈသည္ ထေျမာက္ျပီးေနာက္ ဘယ္ႏွစ္ရက္ သူသည္ ကိုယ္ထင္႐ွား ျပခဲ့ပါသနည္း။

(က) တရက္မွ် မျပပါ။

(ခ ) သံုး

(ဂ ) ေလးဆယ္


၉။ ေယ႐ႈကို လူ အနည္းငယ္ (သို႔) အမ်ား ျမင္ခဲ့ရပါသလား။

(က) အမ်ား၊

(ခ ) အနည္းငယ္၊


၁၀။ ေသာ့ခ်က္ က်မ္းပိုဒ္ကို ……………..၌ ေတြ႕ရသည္။

(က) ေရာမၾသ၀ါဒစာ။

(ခ ) ဖိလိပၸိၾသ၀ါဒစာ။

(၈ ) ဧဖက္ၾသ၀ါဒစာ။

0 comments:

Post a Comment