သင္ခန္းစာ
အမွတ္ (၁၅)
ေျဖာင့္မတ္ရာ၌တည္ေစျခင္းႏွင့္
သန္႔ရွင္းရာ၌တည္ေစျခင္း။
(JUSTIFICATION
AND SANCTFICATION)
“နိဒန္း”
အေျခခံပံုေသယံုၾကည္ခ်က္
(doctrine) ကိုသင္၏အသက္တာတြင္ အသက္ရွင္ေစလို၍ ဤသင္ခန္းစာတြင္ ထည့္သြင္းထားပါသည္။ ကယ္တင္ျခင္းတြင္ပါ၀င္ေသာ
ေရြးႏႈတ္၀ယ္ယူျခင္း (redemption) ျပန္လည္သင့္ျမတ္ျခင္း (reconciliation) အစားထိုး၀င္ေရာက္ျခင္း
(Propitiation ) ေမြးစားျခင္း adoption စေသာ ေ၀ါဟာရမ်ား၏ ဆိုလိုရင္း ကိုရွင္းလင္းစြာ
သေဘာမေပါက္လွ်င္၊ ရရွိထားေသာကယ္တင္ေတာ္မူျခင္း ေကာင္းႀကီးမဂၤလာ၏ ႂကြယ္၀မႈကို အျပည့္
အစံုသိရွိခံစားႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။
ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေလ့လာျခင္းသည္ ပ်င္းရိဘြယ္ျဖစ္ရန္မလိုပါ။
ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကို နားလည္သေဘာေပါက္လ်က္ မိမိအသက္တာတြင္ လက္ေတြ႔အသံုးခ်ႏိုင္ရန္နည္းလမ္းမွာ၊
သင္၏အသက္တာကို ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ဒြန္တြဲတိုးတက္ေစရန္သာျဖစ္ပါသည္။
ဤသင္ခန္းစာတြ္
ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစျခင္းႏွင့္ သန္႔ရွင္းရာ၌တည္ေစျခင္းဟူေသာ အေျခခံပံုေသယံု ၾကည္ခ်က္တို႔၏အဓိပၸါ့ယ္ႏွင့္
အေရးပါအရာေရာက္မႈကို ေပၚလြင္ထင္ရွားေအာင္ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ သင္ခန္းစာပါ တန္ ဘိုးႀကီးလွေသာ
သစၥာတရားသည္ သင္၏စိတ္၀ိညာဥ္ကို၀မ္းေျမာက္မႈေပးႏိုင္ပါေစေသာ။
ဤသင္ခန္းစာအေရးႀကီးပံု။
“သို႔ျဖစ္၍ လူသည္
ဘုရားသခင္ေရွ႕ေတာ္၌ ကုသိုလ္ (ေျဖာင့္မတ္ျခင္း)ကို အဘယ္သို႔ရႏိုင္သနည္း” (ေယာဘ ၂၅း၄)ဟု
ေယာဘ၏မိတ္ေဆြ႐ႈအာအမ်ိဳးသားဗိလဒဒ္သည္ ေမးခဲ့ပါသည္။ ထိုေမးခြန္းသည္ ေခတ္ အဆက္ ဆက္ လူသားအားလံုးတို႔ေမးလိုေသာ
ေမးခြန္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဥပေဒကို က်ဴးလြန္ထားသူ၊ ခရစ္ေတာ္ ကိုျငင္းပယ္ခဲ့သူ၊ အမ်က္ေတာ္ကိုခံထိုက္ေသာသူ
အားအလြန္သန္႔ရွင္းျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္သည္ အျပစ္ မရွိေတာ့ဟု ေၾကညာလ်က္ေျဖာင့္မတ္ေသာသူျဖစ္သည္ဟု
မည္သို႔ သတ္မွတ္ေပးႏိုင္ပါမည္နည္း။ ထိုအမႈသည္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ အမႈ ျဖစ္ပါသည္။ လူသားတစ္ဦးအေနျဖင့္
ၾကားဘူးေသာ သတင္းမ်ားတြင္ အေကာင္းဆံုးေသာ သတင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ ပါသည္။ ဤသင္ခန္းစာသည္
ထိုသတင္းေကာင္းအေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ ေျဖာင့္မတ္ေစျခင္းသည္ ရပ္တည္မႈအေျခ အေနသတ္မွတ္ခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္ၿပီး
သန္႔ရွင္းေစျခင္းသည္လက္ေတြ႔သေဘာျဖစ္လ်က္ ေန႔စဥ္အသက္တာႏွင့္ ဆက္စပ္ လ်က္ရွိပါသည္။ ေျဖာင့္မတ္ရာ၌တည္ေစျခင္းသည္
ဘုရားသခင္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားျမင္ေသာအျမင္ျဖစ္လ်က္၊ ထိုအျမင္ ႏွင့္အညီ ေက်ညာေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သန္႔ရွင္းေစျခင္းသည္ ခရစ္ေတာ္၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရပ္တည္မႈအေျခအေနသာမဟုတ္ ပဲ၊ သန္႔ရွင္းေသာအသက္တာ၌
ကၽြႏ္ုပ္တို႔အသက္ရွင္လာသည္ႏွင့္အမွ်အစဥ္တိုးတက္လ်က္ရွိပါသည္။ ထိုအေျခခံ ပံုေသယံုၾကည္ခ်က္ႏွစ္ရပ္လံုးသည္
ေျဖာင့္မတ္ျခင္း righteousness ႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာေၾကာင့္ ဤသင္ခန္းစာတြင္ ေပါင္း၍ ေလ့လာျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သင္ခန္းစာ
၁။ ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစျခင္း (Justfication)
(က) အဓိပၸါယ္။
(၁) “သူလုပ္ခဲ့တာေတြၾကည့္ရင္ ေျဖာင့္မတ္တယ္လို႔ေျပာႏိုင္စရာမရွိပါဘူး”
တရားသူႀကီးေရွ႕ မွာ သူအျပဳအမူဟာေျဖာင့္မတ္တယ္လို႔သူေျပာတာပဲ” စသည္ျဖင့္ ေန႔စဥ္ေျပာဆိုတတ္ၾက
ပါသည္။ ႏွစ္ရပ္လံုတြင္ “အမွန္ကိုလုပ္ေဆာင္ျခင္း”ႏွင့္ ပတ္သက္ေနပါသည္။ သူ႔အျပဳ အမူမွန္တယ္လို႔မေျပာႏိုင္ဘူး”
သို႔မဟုတ္ တရားသူႀကီးေရွ႕မ်ာ သူ “မွန္ေၾကာင္း တင္ျပ ေနတာပဲ” ဓမၼသစ္က်မ္းစာတြင္ စကားလံုးအသံုးအႏႈန္းမွာ
ထိုသေဘာပင္ျဖစ္ပါ သည္။ “ေျဖာင့္မတ္ေစသည္” “ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစျခင္း”စေသာ စကားလံုးမ်ားသည္
righteous ေျဖာင့္မတ္ေသာ righteousness ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ အမွားမရွိျခင္းႏွင့္ တိုက္႐ိုက္
ဆက္ႏြယ္လ်က္ရွိပါသည္။ ဂရိဘာသာအားျဖင့္ တူညီေသာစကားရပ္မွ ဆင္းသက္လာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
verb =dikaioo = မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္သည္ဟု
ေက်ညာသည္။ “ေျဖာင့္မတ္ေစသည္” ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစသည္။
Noun-dikaiosune = မွန္ကန္ေနျခင္း၊
ေျဖာင့္မတ္ေစျခင္း၊ ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစျခင္း။
Adjective =
dikaios = မွန္ေသာေျဖာင့္မတ္ေသာ။
(၂) Justification = ေျဖာင့္မတ္ရာ၌တည္ေစျခင္းတြင္
(၂)မ်ိဳးပါ၀င္သည္။
(က) အျပစ္/ဒုစ႐ိုက္အနာအဆာ၊ အမွားအားလံုးတို႔မွ အျပစ္ေျဖလႊတ္ျခင္း၊
ေရာ ၈း၁၊ ၃၁ ႏွင့္ တမန္ေတာ္၊ ၁၃း၃၈၊ ၃၉။
(ခ) ဘုရားသခင္၏ေျဖာင့္မတ္ျခင္းျဖင့္ အစားထိုး၍
ဘုရားသခင္၏မ်က္ႏွာသာလုံး၀ ရရွိေစျခင္း။ ေရာ ၃း၂၂၊ ၄း၅။
(၃) ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစျခင္းေၾကာင့္ လက္ေတြ႔တြင္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အမွားကင္း၍ မသြားပါ။ တရား႐ံုး၏ ေ၀ါဟာရျဖစ္လ်က္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ယံုၾကည္သူျဖစ္လာေသာအခါ
ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားေျဖာင့္မတ္သည္ဟု သတ္မွတ္ျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆိုလွ်င္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ သခင္ေယ႐ႈ၏ကယ္တင္ေတာ္မူျခင္း၌ ကိုးစား လာေသာအခါ ျဖစ္ေပၚေသာဘုရားသခင္၏
အျမင္ႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိပါသည္။
အာဒံႏွင့္ အျပစ္ေၾကာင့္
ပ်က္စီးသြားခဲ့ေသာ ဘုရားသခင္ႏွင့္ ဆက္ဆံမႈအေျခအေနႏွင့္ သက္ဆိုင္ပါသည္။ ထိုပ်က္ျပားသြားေသာ
ဆက္ဆံေရးသည္ မ်က္ႏွာသာေပးျခင္း၊ လက္ခံ ေတာ္မူျခင္းႏွင့္ ေကာင္းႀကီးေပးျခင္းအျဖစ္သို႔
ေျပာင္းလဲသြားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ယံုၾကည္သူ တစ္ဦးအေနျဖင့္ ရပ္တည္ေနျခင္းႏွင့္သာ သက္ဆိုင္၍
အမွန္ရွိေနေသာ ျဖစ္ရပ္ႏွင့္ မသက္ ဆိုင္ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အေျခအေနမွန္မွာ ၀ိညာဥ္ေရးရာ
အေျခအေနျဖစ္၍အသစ္တဖန္ျဖစ္ ပြားေစျခင္းႏွင့္ သန္႔ရွင္း သည္ဟု မွတ္ယူျခင္းအဆင့္ျဖစ္ပါသည္။
(၄) ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစျခင္းဆိုသည္မွာ အျပစ္သားသည္
ယုံၾကည္လာေသာအခါ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ေနရာခ်င္းလဲလွယ္သည့္ ရလဒ္ျဖစ္ပါသည္။ ၂ေကာ ၅း၂၁။
(က) ခရစ္ေတာ္သည္ အျပစ္ရွိေသာသူျဖစ္လာသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္
ေျဖာင့္မတ္သူ (အျပစ္မရွိသူ) ျဖစ္လာပါသည္။
(ခ) ခရစ္ေတာ္သည္ ယံုၾကည္သူအျပစ္သားႏွင့္ ပတ္သက္ေနေသာေၾကာင့္
ကၽြႏ္ုပ္ တို႔၏ အျပစ္မ်ားအား ကိုယ္ေတာ္အျပစ္မ်ားအျဖစ္ ဘုရားသခင္က အသိအမွတ္ျပဳေတာ္မူ
ပါသည္။ ယံုၾကည္သူအျပစ္သားသည္လည္း ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေနေသာေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္၏ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းဟု အသိအမွတ္ျပဳလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
(၅) ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစျခင္းဟု ဆိုရာတြင္၊ တရားသူႀကီးသည္
အျပစ္ဒါဏ္မခံရဟု စီရင္ျခင္းသက္သက္မွ်သာမဟုတ္ပါ။ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ်အျပစ္မျပဳခဲ့ဘူးသကဲ့သို႔
မွတ္ယူ လ်က္သင့္ျမတ္ေသာ ဆက္ဆံမႈႏွင့္ အခြင့္အေရးအားလံုးကို ျပန္လည္ေပးအပ္ျခင္းျဖစ္ပါ
သည္။
(၆) သခင္ေယ႐ႈခရစ္ကိုယံုၾကည္လ်က္၊ ကိုယ္ေတာ္၏ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၀တ္လံုေတာ္ကို
ၿခံဳထား ၿပီး ဘုရားသခင္၏တရားခြင္သို႔၀င္ကာ၊ စႀကၤာ၀ဠာတစ္ခုလံုး၏ တရားသူႀကီးက “အျပစ္မရွိ”ဟု
အမိန္႔ခ်မွတ္ေသာ စီရင္ခ်က္ကိုၾကားနာလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေရာ ၈း၁။
(ခ) အခြင့္အာဏာ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မည္သူ၏ ႏုတ္ထြက္စကားျဖင့္
ဘုရားသခင္ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္တြင္ အျပစ္အနာအဆာမရွိဟု မည္သို႔ခံယူပိုင္ပါသနည္း။
(၁) အေျဖေပးသူမွာ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ျဖစ္ပါသည္။
ေရာ ၃း၂၆-၃၀။
၃၃ကိုဖတ္ပါ။
(ဂ) မည္သည့္အခြင့္အာဏာအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားေျဖာင့္မတ္ရာ၌
တည္ေစႏိုင္၍ ထိုအခြင့္၏အရင္း အျမစ္၊ မူလဇစ္ျမစ္သည္အဘယ္မွာနည္း။
(၁) အေျဖမွာ “ေက်းဇူးေတာ္”ျဖစ္ပါသည္။ တိ ၃း၇။ ဂလ၊
၅း၄။ ေရာ ၃း၂၄
ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္ဟုဆိုေသာေၾကာင့္
အခမဲ့ျဖစ္ပါသည္။ မထိုက္မတန္ေသာ္လည္း ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္သာရရွိေသာဘုရားသခင္၏ မ်က္ႏွာသာျဖစ္ပါသည္။
(ဃ) မည္သည့္နည္းအားျဖင့္ရႏိုင္သနည္း။
(၁) သြန္းေတာ္မူေသာခရစ္ေတာ္၏အေသြးအားျဖင့္။
ေဟၿဗဲ ၉း၂၂။ ေရာ။
၅း၉။
ခရစ္ေတာ္ေရြးႏႈတ္ေတာ္မူေသာအားျဖင့္။
ေရာ ၃း၂၄။
ေျဖာင့္မတ္ရာ၌တည္ေစျခင္းသည္
ေစ်းမေပါပါ။ တန္ဖိုးမနည္းပါ။ ခရစ္ေတာ္အဘိုးအခ ေပးျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္၏ “ေသစားေသျခင္း”
အားျဖင့္။ ေတာ၌ လွည့္လည္ ႀကစဥ္ တဲေတာ္တြင္ ေက်းဇူးေတာ္ပလႅင္၌အေသြးကိုျမင္ရေသာအခါ ဘုရားသခင္သည္ အျပစ္အတြက္ ၀န္ခ်ၿပီးဟု မွတ္ယူသည္။
ခရစ္ေတာ္၏ အေသြး၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အျဖစ္၏ အဖိုးအခေပးၿပီး ဘုရားသခင္က ျမင္ေတာ္မူပါသည္။ ကိုယ္ေတာ္၏သန္႔ရွင္းေတာ္မူျခင္း၏ ေက်နပ္မႈရရွိၿပီးျဖစ္သည္။ သခင္ေယ႐ႈသည္ ယံုၾကည္သူအေပါင္းတို႔အား
“တရားသျဖင့္ ျပဳေတာ္မူေသာသူ၊ အျပစ္ေျဖစရာအေၾကာင္းျဖစ္ေစျခင္းငွာ ခန္႔ထားေသာသူ”ျဖစ္ပါသည္။
ေရာ ၃း၂၆။
(င) ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရရွိေသာ
ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစျခင္းသည္ မည္မွ်ျပည့္စံုပါသနည္း။
(၁) အျပစ္ရွိသမွ်မွလႊတ္ျခင္း၊ တ ၁၃း၃၈-၃၉။ ေရာ၊
၈း၁။
(၂) ခပ္သိမ္းေသာ ဒုစ႐ိုက္ တိ၊ ၂း၁၄။
(၃) ငါတို႔၏အျပစ္မ်ားကို သူ႔အေပၚ၌တင္ေတာ္မူၿပီ။
ေဟရွာ ၅၃း၆။
(၄) ကိုယ္ေတာ္၏ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို ငါတု႔ိ၌ တင္ေတာ္မူၿပီ။
ေရာ ၃း၂၂။
(စ) မည္သည့္နည္းလမ္းအားျဖင့္
ေျဖာင့္မတ္ေစသနည္း။
(၁) ယံုၾကည္ျခင္းတစ္ခုတည္းျဖင့္သာ၊ ဂလ ၂း၁၆၊ ၃း၈၊
၁၁။
ဟာဗကၠဳတ္ ၂း၄။
ေရာ ၁း၁၇၊ ေဟ ၁၀း၃၈။
ယခုေရာမ၊ ၃း၂၅-၂၈။
၄း၂-၅ ကိုဖတ္ပါ။
(၂) တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူသည္ စိတ္ေနသေဘာထားေကာင္းျမတ္ပါသည္။
အိမ္ေထာင္ ကိုလည္းျပဳစုသည္။ ဇနီးသည္အားလည္းခ်စ္သည္။ ရပ္ကြက္လူမႈေရးကိစၥမ်ားတြင္ ပါ၀င္
လႈပ္ရွားသည္။ အေႂကြးကိုလည္းဆပ္သည္။ အက်င့္စာရိတၱလည္းေကာင္းသည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္လွ်င္ ထိုသူသည္အဘယ္ေၾကာင့္ေျဖာင့္မတ္ရာ၌တည္ေစျခင္းအခြင့္မရႏိုင္သေလာ။
(က) ဘုရားသခင္သည္ မည္သည့္လူသားကိုမွ် ေျဖာင့္မတ္သည္ဟုမျမင္ပါ။
ေရာ၃း၂၃။ ေဟရွာ ၅၃း၆။ ၆၄း၆။
(ခ) ကယ္တင္ျခင္းသည္ ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္ ျဖစ္၍
အက်င့္စာရိတၱအားျဖင့္၊ သို႔မဟုတ္က်င့္ေစာင့္ျခင္းအားျဖင့္မရႏိုင္ပါ။ ဧ ၂း၈-၉ ေရာ ၄း၅။
(ဂ) အက်င့္တရား၊ ပညတ္တရားသည္လူတို႔အား ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊
တို႔ကိုမေပးႏိုင္။ ေျဖာင့္မတ္စြာအသက္ရွင္ေစရန္လည္းရည္ရြယ္ျခင္းမရွိေပ။
(၁) ေရာ၊ ၃း၂၀ ကိုဖတ္ပါ။ “ထုိသို႔”ဟူေသာ စကားလံုးသည္
အမႈကိုစစ္ ေဆးၿပီး၍ အမိန္႔ခ်မွတ္ၿပီးဟု ခံယူျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အမႈစစ္ေဆး၍ စီရင္ခ်က္ခ်
မွတ္ျခင္းကို အငယ္ ၉-၁၂ တြင္ဖတ္ပါ။
(၂) ပညတ္တရားသည္ အျပစ္ကိုေဖာ္ျပေသာ္လည္းအျပစ္မွ
ကင္းလႊတ္ ျခင္း၊ သက္သာျခင္းအေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပျခင္းမျပဳပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ဘာမွ်မေျပာႏိုင္ေအာင္
ႏႈတ္ပိတ္လ်က္အျပစ္ရွိသူျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာ ျခင္းကိုသာျပဳႏိုင္ပါသည္။ ေရာ။ ၃း၁၉။
(ဃ) ပညတ္တရားသည္ လံုး၀နာခံလိုက္ေလွ်ာက္ျခင္းကိုသာ
ေတာင္းဆိုပါသည္။ ဂလ ၃း၁၀။ ၅း၃။
(င) ထိုသို႔က်င္႔ျခင္းျဖင္႔ရႏုိင္လွ်င္လူတို႔သည္၀ါၾကားႏိုင္ေသာေၾကာင္႔
ဧ ၂း၈-၉။ ေရာမ ၄း၂ တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာအာၿဗံဟံႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စကားကို သတိျပဳပါ။ အာၿဗံဟံသည္ အက်င့္အားျဖင့္ ၀ါႂကြားစရာရွိေသာ္လည္း
“ဘုရားသခင္ေရွ႕ ေတာ္၌ ထိုသို႔မဟုတ္”
(စ) ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္
ယံုၾကည္ျခင္းသို႔သာ ႏႈတ္ပိတ္လ်က္ ပို႔ေဆာင္ေနပါသည္။
(ဆ) မည္သည့္စိတ္ခ်မႈ၊ မည္သည့္အာမခံခ်က္ရွိပါသနည္း။
(၁) ရွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူျခင္း။ ေရာ ၄း၂၅။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏
ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း၊ အာမခံခ်က္အားလံုးသည္ ခရစ္ေတာ္ေသျခင္းမွရွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္ မူျခင္းႏွင့္
ပတ္သက္ေနပါသည္။ ၁ေပ ၁း၃။ သခင္ေယ႐ႈခရစ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုယ္စားျပဳေတာ္မူေသာ အမႈ၌ ဘုရားသခင္သည္
ေက်နပ္မႈ ရရွိေၾကာင္း ခိုင္လံုေသာ အေထာက္အထားမွာ၊ သခင္ေယ႐ႈေသျခင္းမွ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
(ဇ) ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစေတာ္မူျခင္း၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ။
(၁) ဘုရားႏွင့္ “ရန္ၿငိမ္းျခင္း။ ေရာ ၅း၁။ ေကာ၊
၁း၂၀-၂၁။ သခင္ေယ႐ႈခရစ္၏ အေသြးေတာ္၌ရန္ၿငိမ္းျခင္းစာခ်ဳပ္ကို ခ်ဳပ္ဆိုၿပီးျဖစ္ ပါသည္။
ရန္ၿငိဳးဖြဲ႔ျခင္းဖယ္ရွား၍ ကြာျခားမႈအားလံုးေျဖရွင္းၿပီး၊ မိတ္သဟာယဖြဲ႔ရန္အတားအဆီးအားလံုးကိုၿဖိဳခ်ၿပီးျဖစ္ပါသည္။
စစ္ေျပ ၿငိမ္းၿပီးျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္သည္သင့္ျမတ္လ်က္ရွိပါ သည္။
(၂) အမ်က္ေတာ္ ေျပၿငိမ္းျခင္း၊ ယခု၌ ၄င္းေနာင္၌၄င္းၿငိမ္းၿပီ။
(က) ေယာ ၃း၃၆။ “ထိုသူအေပၚ၌အမ်က္ေတာ္တည္ေနသည္” ယခုမတည္ေတာ့ပါ။
(ခ) ၁သက္ ၅း၉။ အျပစ္သားသည္ ဘုရားသခင္၏ အမ်က္ေတာ္
ကိုခံျခင္းငွာ ခန္႔ထားေသာသူျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ယံုၾကည္သူ သည္ထိုသို႔မဟုတ္ပါ။ ေရာ ၅း၉
ဖတ္ပါ။
(၃) ေကာင္းေသာအက်င့္။ ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစေတာ္မူျခင္းကို
ခံရေသာယံုၾကည္သူသည္ “ေကာင္းေသာအက်င့္ကိုက်င့္မည့္အ ေၾကာင္းေယ႐ႈခရစ္၌ျပဳျပင္၍ ဖန္ဆင္းေတာ္မူရာျဖစ္၏။
ဧ၊ ၂း၁၀။ အက်င့္အားျဖင့္ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔မေရာက္ႏိုင္၊ သို႔ေသာ္ ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစေတာ္မူျခင္းကို
ရရွိေသာ သူသည္ ေကာင္းေသာ အက်င့္ကို ျပဳလိမ့္မည္။ ဂလ ၅း၆။ ယာကုပ္ ၂း၁၄-၂၀။ ဤေနရာတြင္
ရွင္ယာကုပ္ သည္ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစေတာ္မူျခင္း၏
အက်ိဳးေက်းဇူးအသီး အပြင့္ကိုေျပာေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေပါလုသည္ “အျပစ္သားကို” ေျပာ
ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသူႏွစ္ဦးတို႔သည္ ဆန္႔က်င္ေသာအယူအဆ မရွိၾကပါ။ “အက်င့္ ႏွင့္ကင္းေသာယံုၾကည္ျခင္း”သည္
တစ္ပါးတည္း ရွိေသာေၾကာင့္ အေသျဖစ္၏။ ဟုရွင္ယာကုပ္ကဆိုပါသည္။ က်င့္ ေဆာင္ျခင္း မရွိေသာယံုၾကည္ျခင္းသည္
ယံုၾကည္ျခင္းအလ်င္းမဟုတ္၊ ထုိကဲ့သို႔ ေသာယံုၾကည္ျခင္းသည္ ကယ္တင္ျခင္းကို မျဖစ္ေစႏိုင္။
ေပါလုႏွင့္ လည္း သေဘာထားတူပါသည္။
(၄) ဂုဏ္သေရ။
(က) တိ ၃း၇။ “ဘုရာသခင္၏ ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာ
သို႔ေရာက္၍ အေမြခံျဖစ္မည္အေၾကာင္းတည္း။ ေရာ၊ ၈း၇-၁၀။
(ခ) ဘုရားသခင္၏အျမင္အားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အေမြခံရမည့္ဘုန္းအသေရကိုယခုပင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ခံယူၿပီးျဖစ္ပါ သည္။ ေရာ ၈း၃၀။
“ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ - တည္ေစေတာ္မူေသာ သူတို႔ကိုလည္း ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူ၏။”
(ဂ) “ငါတို႔သည္ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ တူၾကလတံ့” ၁ေယာ ။
၃း၂။ ခ်ီေဆာင္ျခင္း ကာလသို႔မဟုတ္ထေျမာက္ျခင္းအခ်ိန္တြင္ ယခုအခါဘုရားသခင္ျမင္ေတာ္မူသကဲ့သို႔အမွန္ပင္ျဖစ္လာ
လိမ့္ မည္။
(စ်) ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္၏ အျမင္၌ အဘယ္သို႔ေျဖာင့္မတ္ရာ၌
တည္ေစႏိုင္သနည္း။
(၁) ေရာ ၃း၂၀ ကိုဖတ္ပါ။ ပညတ္တရား၏အက်င့္အားျဖင့္မ
ဟုတ္။
(၂) ေရာ၊ ၃း၂၆-၂၈။၏ ေယ႐ႈျပဳၿပီးခဲ့ေသာ အမႈႏွင့္
ေယ႐ႈခရစ္၌ ယံုၾကည္ျခင္းျဖင့္သာ ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစျခင္းကို ရရွိႏိုင္ပါသည္။
၂။ သန္႔ရွင္းရာ၌တည္ေစေတာ္မူျခင္း
က။ အဓိပၸါယ္။
(၁) ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတြင္ျဖစ္ေစ၊ ဓမၼသစ္က်မ္းတြင္ျဖစ္ေစ။
အဂၤလိပ္ဘာသာအားျဖင့္ holy ႏွင့္ sanctify တို႔သည္ ဘုရားသခင္အတြက္သီးသန္႔ထားျခင္း”ဟူေသာ
အဓိပၸါယ္ကိုေဆာင္ပါ သည္။
(၂) ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတြင္ ေဟၿဗဲဘာသာအားျဖင့္
oash သို႔မဟုတ္ qodesh ျဖစ္၍ “သီးသန္႔ ထားသည္” သန္႔ရွင္းေစသည္” ဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။
(၃) ဓမၼသစ္က်မ္းစာတြင္ ဂရိဘာသာအားျဖင့္
hagios, ျဖစ္၍ သဒၵါအရ holy, holiness, sanctify, sanctified, sanctification ဟု ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္
ဘာသာျပန္ထားပါသည္။
(၄) ဓမၼသစ္ ဓမၼေဟာင္းတြင္လူႏွင့္ ပစၥည္းမ်ားအေပၚသံုးထားပါသည္။
(က) ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွ သ႐ုပ္ျပရေသာ္။
က။
၂း၃။ ထိုသတၱမေန႔ကိုဘုရားသခင္သည္ ေကာင္းႀကီးေပး၍ သန္႔ရွင္းေစ ေတာ္မူ၏။
ထြက္၊
၁၉း၂၃။ မေက်ာ္ရေသာ အဆီးအတားကို (သိနာ)ပတ္လည္၍ စီရင္၍ သန္႔ရွင္းေစေလာ့။
၀တ္၊
၂၇း၁၄။ လူသည္မိမိအိမ္ကို ထာ၀ရဘုရားအဘို႔ သန္႔ရွင္းေစလိုလွ်င္။
ေယာ႐ႈ
၇း၁၃ “ထ၍ လူမ်ားတို႔ကို သန္႔ရွင္းေစေလာ့။ ေယာ႐ႈအားလူတို႔ကို သန္႔ရွင္းေစရန္ေျပာထားပါသည္။
ထြက္
။ ၂၉း၃၆။ ယဇ္ပလႅင္ကိုသန္႔ရွင္းေစသည္။
ထြက္။
၂၉း၄၄။ ၏ အာ႐ုန္ႏွင့္ သူ၏သားတို႔ကို သန္႔ရွင္းေစသည္။
ေဖာ္ျပပါေနရာတိုင္းတြင္
ဘုရားသခင္အတြက္သန္႔ရွင္းေစ၍ သီးသန္႔ထားရန္ျဖစ္ပါသည္။ ွ Quodesh ဟူေသာ စကားလံုးကို
sanctification ဟူေသာစကားလံုးသာမက dedication ဆက္ကပ္ျခင္း consecration အပ္ႏွံျခင္း၊
holiness သန္႔ရွင္းျခင္း၊ စေသာ စကားမ်ား၏ အရင္းျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႔ရွိရပါသည္။
(ခ) ဓမၼသစ္က်မ္းစာမွ သ႐ုပ္ျပရေသာ္-
မ၊ ၂၃း၁၇၊ ၁၉။
ေရႊယဇ္ပလႅင္ႏွင့္ ပူေဇာ္သကၠာ။
၁တိ ၄း၅။ အစားအစာကိုသန္႔ရွင္းေစသည္။
၁ေကာ ၇း၁၄။ ယံုၾကည္သူ၏
မယံုၾကည္ေသာမယား။
ေယာ ၁၀း၃၆။ ခရစ္ေတာ္အားခမည္းေတာ္သန္႔ရွင္းေစသည္။
၁ေပ၊ ၃း၁၅။ ယံုၾကည္သူသည္ ခရစ္ေတာ္အား မိမိစိတ္ႏွလံုးထဲတြင္ သန္႔ရွင္းေစသည္။
အထက္က်မ္းခ်က္အားလံုးတြင္
“ဘုရားအတြက္သီးသန္႔ထားျခင္းဟူေသာ အဓိပၸါယ္ရပါသည္။
(၅) ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ sanctify ကိုအသံုးျပဳေသာအခါစာရိတၱႏွင့္
ပတ္သက္၍ အဓိပၸါယ္ေဆာင္ျခင္းမရွိပါ။ သို႔ေသာ္ လူႏွင့္ ပတ္သက္၍ အသံုးျပဳေသာအခါ အဓိပၸါယ္
(၃) မ်ိဳးကို ရယူႏိုင္ပါသည္။
(က) ရပ္တည္ခ်က္။
(၁) ယံုၾကည္သူမ်ားအား “ခရစ္ေတာ္၌ရွိသည္ဟု ႐ႈျမင္ခံယူထားပါသည္။
ဧဖက္ၾသ၀ါဒစာတစ္ခုတည္း၌ပင္ဤစကားစုကို အႀကိမ္ႀကိမ္ေတြ႔ရပါသည္။
(၂) ရပ္တည္ခ်က္အေနႏွင့္ ယံုၾကည္သူသည္ ခရစ္ေတာ္၌ရွိသည္ျဖစ္၍
သန္႔ရွင္းေသာသူအရာ၌ ခန္႔ထားျခင္း (၁ေကာ ၁း၂)ရရွိသည္။ သန္႔ရွင္းသူဟုေခၚေ၀ၚျခင္း အခြင့္ကိုရရွိသည္။
ဧ၊ ၁း၁။ ဖိ၊ ၁း၁။ ေကာ၊ ၁း၂။ စသည္။ ၁ ေကာ ၁း၂၀ တြင္ ခရစ္ေတာ္သည္ယံုၾကည္သူ၏သန္႔ရွင္းျခင္းျဖစ္သည္ဟုေဖာ္ျပထားပါသည္။
(၃) ေဟၿဗဲ ၁၀း၁၀ တြင္ခရစ္ေတာ္သည္ ကိုယ္ကိုတခါတည္းပူေဇာ္ေသာ
အားျဖင္ယံုၾကည္သူသည္အစဥ္သျဖင့္ (တစ္ႀကိမ္တည္းျဖင့္) စင္ၾကယ္ျခင္း (သန္႔ရွင္းေသာ အရာ၌ခန္႔ထားျခင္း)
သို႔ေရာက္ေၾကာင္းသတိျပဳပါ။
(ခ) လက္ေတြ႔သေဘာ။
အေတြ႔အႀကဳံအရ၊
ယံုၾကည္သူသည္ သန္႔ရွင္းျခင္း၌၄င္း၊ ေက်းဇူးေတာ္၌၄င္းႀကီးပြားတိုး တက္ပါသည္။ ၂ေပ ၃း၁၈။
(၁) ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္အားျဖင့္ ေယာ ၃၇း၁၇။
ဧ ၅း၂၆။
(၂) သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၌လုပ္ေဆာင္ျခင္းအားျဖင့္
၂ေကာ ၃း၁၈။
(၃) ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၌ လုပ္ေဆာင္ေသာအားျဖင့္
၁လက္ ၅း၂၃။
(ဂ) ၿပီးျပည့္စံုျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ ေရွ႕အလားအလာ။
(၁) သခင္ဘုရားႂကြလာေတာ္မမူမွီတိုင္ေအာင္ ၿပီးျပည့္စံုျခင္းအတြက္
ေစာင့္ဆိုင္းရ ပါမည္။
(က) မပုပ္မပ်က္ႏိုင္ေသာအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲၾကမည္။
၁ေကာ။
၁၅း၅၁-၅၆။
(ခ) ကၽြႏ္ုပ္တို႔သခင္ေယ႐ႈႏွင့္တူၾကလတၱံ႔။
၁ေယာ
၃း၂။ ထိုအခါ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားသန္႔ရွင္းရာ၌ခန႔္ထားေတာ္မူျခင္း သည္ျပည့္စံုျခင္းသို႔ေရာက္ပါမည္။
ခ။ ယံုၾကည္သူသည္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ သန္႔ရွင္းရာ၌
ခန္႔အပ္ျခင္းခံရပါသနည္း။
(၁) ယံုၾကည္သူသည္
သခင္ေယ႐ႈခရစ္ကိုယံုၾကည္လက္ခံေသာခဏတြင္ ယံုၾကည္ျခင္းျဖင့္ ရာထူး အျဖစ္ သန္႔ရွင္းရာ၌
ခန္႔အပ္ျခင္းရရွိပါသည္။ တ ၂၆း၁၈။
(က) ခရစ္ေတာ္၏ကိုယ္ထဲသို႔ ဗတၱိဇံကိုခံေသာအခါ ၁ေကာ
၁၂း၁၃။ ခရစ္ေတာ္၌ သီးသန္႔ထား ျခင္းသို႔မဟုတ္ ခရစ္ေတာ္၌ သန္႔ရွင္းေစျခင္း၊ ၁ေကာ ၁း၂၇
ရွိလ်က္ ခရစ္ေတာ္သည္ပင္ လွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ သန္႔ရွင္းရာ၌ ခန္႔အပ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ၁ေကာ
၁း၃၀။
(၂) သို႔ရာတြင္
လက္ေတြ႔အား အေျခအေနတြင္ အေတြ႔အႀကံဳအားျဖင့္ အဆင့္ဆင့္တိုးတက္၍ တစ္ဆင့္ ၿပီးတစ္ဆင့္
ဘုရားအတြက္ သီးသန္႔ထားႏိုင္ျခင္း၊ ဘုရားသခင္အတြက္ ပိုမိုသန္႔ရွင္းရာ၌ တည္ႏိုင္ျခင္းႏွင့္
သန္႔ရွင္းျခင္း အခြင့္မ်ားရရွိေစပါသည္။
(က) ဘုရားသခင္ကို ေၾကာက္ရြံ႕၍ “သန္႔ရွင္းျခင္းပါရမီႏွင့္
ျပည့္စံုရပါမည္။ ၂ေကာ ၇း၁။
(ခ) ဘုရားသခင္သည္ သန္႔ရွင္းေစျခင္းငွာ ေခၚေတာ္မူ၏။
၁သက္ ၄း၇။
(ဂ) ကၽြႏ္ုပ္၏ကိုယ္အဂၤါမ်ားကို သန္႔ရွင္းျခင္းအလို႔ငွာ
ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရား၌ သြင္း၍၊ ကၽြန္ခံေစရန္ ဘုရားသခင္သည္ အလိုရွိေတာ္မူပါသည္။ ေရာ၊
၆း၁၉-၂၀။
(ဃ) သန္႔ရွင္းသူမ်ားတို႔သည္ ခရစ္ေတာ္၏ျပည့္စံုျခင္းအရပ္ပမာတည္းဟူေသာ
ႀကီးရင့္ေသာ လူ၏အျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိလာေစရန္ဆရာမ်ားႏွင့္ သင္းအုပ္မ်ားတို႔သည္ ေဆာင္ရြက္ၾကရ
မည္။ ဧ ၄း၂၂-၁၃။
ခ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားမည္ကဲ့သို႔ သန္႔ရွင္းရာ၌ တည္ေစေတာ္မူသနည္း။
(၁) ခရစ္ေတာ္၏အေသြးေတာ္ႏွင့္
ပူေဇာ္သကၠာအားျဖင့္ ေဟၿဗဲ ၁၀း၁၀၊ ၂၉။
(၂) ခရစ္ေတာ္၏နမူနာကိုလိုက္ျခင္း၊
ဧ ၄း၂၀။ ဖိ ၂း၅။
(၃) ဘုရားသခင္ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ေဆးေၾကာျခင္းအားျဖင့္၊
ေယာ ၁၇း၁၇။ ဧ ၅း၂၆။
(၄) သန္႔ရွင္းေသာ
၀ိညာဥ္ေတာ္၏ တန္ခုိးေတာ္အားျဖင့္၊ ဧ ၅း၂၆။
(က) ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား သန္႔ရွင္းရာ၌တည္ေစျခင္းငွာ ျပဳေတာ္မူေသာသူသည္။
သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ျဖစ္ပါသည္။ ၁ေပ ၁း၂။ ၂သက္ ၂း၁၅။ ေရာ ၁၅း၁၆။
ဘုရားသခင္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား
ေရြးေကာက္ေတာ္မူသည္ႏွင့္ အညီ ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ ညီၫႊတ္စြာျပဳေတာ္မူပါသည္။
(ခ) သန္႔ရွင္းရာ၌တည္ေစေတာ္မူျခင္းကို ကၽြႏ္ုပ္အသက္တာ၌
ထိေရာက္ေစေတာ္မူေသာ တန္ခိုးေတာ္သည္ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ေရာ ၊ ၈း၁၃။
ဧ၊ ၃း၁၆။ ဂလ ၅း၁၆။
ေမးခြန္းမ်ား
၁။ ပံုေသယံုၾကည္ခ်က္မ်ားကို ေလ့လာျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္အေရးႀကီးပါသနည္း။
၂။ ေယာဘ၊ ၂၅း၄တြင္ ဗိလဒဒ္သည္ အဘယ္ေမးခြန္းႀကီးကိုေမးခဲ့ပါသနည္း။
၃။ ဓမၼသစ္က်မ္းစာတြင္ “ေျဖာင့္မတ္ျခင္း”ႏွင့္
“ေျဖာင့္မတ္ရာ၌တည္ေစျခင္း”တို႔သည္ မည္ကဲ့သို႔ဆက္စပ္ၾက ပါသနည္း။
၄။ “ေျဖာင့္မတ္ရာတည္ေစျခင္း”ဟူေသာ ေ၀ါဟာရတြင္
မည္သည့္အေျခခံ (၂)ရပ္ကိုေတြ႔ရပါသနည္း။ ထိုအေျခခံမ်ားအတြက္ က်မ္းၫႊန္းတစ္ခုစီကို ေပးပါ။
က။
ခ။
၅။ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား “ေျဖာင့္မတ္ၿပီ”ဟု
ေက်ညာခ်က္အမိန္႔ခ်မွတ္ၿပီးေျဖာင့္မတ္ရာ၌ ခန္႔ထားေတာ္မူေသာ္လည္း အဘယ္ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္
လက္ေတြ႔အားျဖင့္ မေျဖာင့္မတ္ပဲရွိေနပါသနည္း။
၆။ ၂ေကာ ၅း၂၁။ ကိုအေျခခံလ်က္ အျပစ္သားႏွင့္ ခရစ္ေတာ္တို႔ေနရာခ်င္းလဲလွယ္ျခင္းအားျဖင့္
ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစျခင္းအေျပာင္းအလဲမည္သို႔ျဖစ္သြားေၾကာင္းရွင္းျပပါ။
၇။ အျပစ္မရွိ၊ တရားေသလႊတ္သည္ဟူေသာ အမိန္႔ထက္
ေျဖာင့္မတ္ရာ၌တည္ေစျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ႀကီးျမတ္ပါသနည္း။
၈။ ေျဖာင့္မတ္သူအရာ၌ ခန္႔ထားၿပီဟု ေျပာဆိုႏိုင္ေအာင္
အာဏာရွိသူသည္ မည္သူနည္း။ က်မ္းၫႊန္းျဖင့္ျပပါ။
၉။ ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစျခင္းကို ျဖစ္ေစေသာ မူလဇစ္ျမစ္သည္
မည္သည့္အရာနည္း။ က်မ္းၫႊန္းျဖင့္ျပပါ။
၁၀။ မည္သည့္နည္းလမ္းအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားေျဖာင့္မတ္သူအရာ၌
ခန္႔ထားပါသနည္း။ က်မ္းၫႊန္းျဖင့္ေျဖပါ။
၁၁။ “ခရစ္ေတာ္ကကိုယ္စားခံေတာ္မူျခင္း”ဆိုရာတြင္
မည္သုိ႔ဆိုလိုပါသနည္း။
၁၂။ မည္သည့္လမ္းစဥ္အားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ေျဖာင့္မတ္ရာ၌
တည္ေစေတာ္မူပါသနည္း။ က်မ္းၫႊန္းအေျမာက္ အမ်ားေပးပါ။
၁၃။ မိမိသဘာ၀အားျဖင့္ ေကာင္းျမတ္ေနသူအား အဘယ္ေၾကာင့္
ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစေတာ္မူျခင္း၏ မျပဳပါ သနည္း။ အနည္းဆံုးအေၾကာင္းျပခ်က္ (၃)ခုေပးပါ။
၁၄။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္
မည္သည့္အရာကအာမခံခ်က္ေပးပါသနည္း။
၁၅။ ေျဖာင့္မတ္ရာ၌ တည္ေစေတာ္မူျခင္း၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ
(၄)ခ်က္ကို ၌သင္ခန္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ မ်ားအနက္မွေျဖဆိုပါ။
၁၆။ သန္႔ရွင္းျခင္း၊ စင္ၾကယ္ျခင္းဟု ဓမၼသစ္ဓမၼေဟာင္းတို႔တြင္
ဘာသာျပန္ထားေသာစကားလံုး၏ အေျခခံ အဓိပၸါယ္ကိုေဖာ္ျပပါ။
၁၇။ ဓမၼသစ္ႏွင့္ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းစာတြင္ သန္႔ရွင္းျခင္း၊
သန္႔ရွင္းေစျခင္းကိုလူႏွင့္အရာ၀တၳဳႏွစ္မ်ိဳးလံုးတြင္အသံုးျပဳ ထားေၾကာင္းေပၚလြင္ေစရန္
က်မ္းၫႊန္းအေျမာက္အမ်ားေဖာ္ျပလ်က္ အေထာက္အထားျပပါ။
၁၈။ ဓမၼသစ္က်မ္းတြင္ လူပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အသံုးျပဳေသာအခါ
မည္သည့္သေဘာမ်ိဳး (၃)မ်ိဳးျဖင့္ အသံုးျပဳ ထားပါသနည္း။ ထို (၃)မ်ိဳး၏အမည္ကိုေဖာ္ျပၿပီးအက်ဥ္းခ်ဳပ္ရွင္းလင္းပါ။
က်မ္းၫႊန္းတစ္ခုစီကိုလည္းေပးပါ။
၁၉။ လူသည္မည္သည့္အခ်ိန္တြင္သန္႔ရွင္းရာ၌ တည္ေစျခင္းအခြင့္ကို
ရရွိပါသနည္း။
၂၀။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားသန္႔ရွင္းရာ၌တည္ေစေသာ နည္းလမ္း
(၄)ခုကို ဤသင္ခန္းစာ၌ ေဖာ္ျပထားပါသနည္း။ ထိုနည္းလမ္းမ်ားကို ေဖာ္ျပလ်က္ က်မ္းၫႊန္းႏွင့္တကြေျဖဆိုပါ။
အမည္။ ----------------------------------------။
လိပ္စာ။ ----------------------------------------။ ရက္စြဲ
--------------------------။
LESSONS FROM ROGMA INTERNATIONAL FREE BIBLE
CORRESPONDENCE SCHOOL
Prepared by William S. H. Piper (D.D)
0 comments:
Post a Comment