HCF

HCF MYANMAR IN SINGAPORE

Saturday, August 24, 2013

ေနာင္တ



သင္ခန္းစာ အမွတ္ (၁၃)
ေနာင္တ
အဓိပၸါယ္၊ အေရးႀကီးပံု၊ လူတိုင္းေနာင္တကိုထိေရာက္စြာ အသံုးျပဳျခင္း။
 “နိဒန္း”
                 ယခုေခတ္အသင္းေတာ္၏ တရားစင္ျမင့္ေပၚမွ ေနာင္တရရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ေနာင္တ၏အနက္အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ျပလ်က္    ေလးေလးနက္နက္ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေဟာေျပာျခင္းမ်ားရွားပါးလာၿပီးျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕အသင္းေတာ္မ်ားတြင္ေနာင္တဟူေသာ   ေ၀ါဟာရသည္ေမ့ေပ်ာက္ေနၿပီးျဖစ္ေသာ ေ၀ါဟာရပင္ျဖစ္ပါသည္။ ေနာင္တတရားသည္ လူတိုင္း အတြက္မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ အေၾကာင္းအရာျဖစ္ခဲ့ပါလွ်င္ ထိုစကား၏အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ျခင္း ထိုေနာင္တ ကို ထိေရာက္စြာ အသံုးခ်နည္းကို လူတိုင္းသိရွိ ထားရမည္ျဖစ္ပါသည္။  ဤသင္ခန္းစာတြင္ ေနာင္တဟူေသာ ေ၀ါဟာရ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အနက္အဓိပၸါယ္ေဖာ္ ထုတ္ျခင္းအေျဖရွာျခင္း၊ ကယ္တင္ျခင္းရရွိရန္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာအရာျဖစ္ ေၾကာင္း ေဖာ္ျပျခင္း၊ သမၼာက်မ္းစာတြင္  ေနာင္တႏွင့္ ပတ္သက္၍ သြန္သင္ထားခ်က္မ်ား၊ ကယ္တင္ျခင္းရရွိၿပီး သူႏွင့္ မရရွိသူႏွစ္မ်ိဳးလံုး၌ပင္   ေနာင္တတရားသည္ အက်ံဳး၀င္ေနေၾကာင္းကို ေလ့လာရမည္ျဖစ္ပါသည္။


ဤသင္ခန္းစာအေရးႀကီးပံု
            ေက်းဇူးေတာ္ကာလတြင္ ေနာင္တတရားမလိုအပ္ေတာ့ပါဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ အမ်ားစုတို႔သည္ ေနာင္တကိုျငင္းပယ္ေနၾကၿပီးျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင့္ ဤကာလတြင္ ယံုၾကည္ျခင္းတစ္ခုသာ လိုသည္ဟုေျပာတတ္ၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင့္ ေနာင္တတရားကို ျငင္းပယ္ျခင္းမျပဳေသာ္လည္း ေနာင္တ၊ တရားကိုေဟာေျပာျခင္းမျပဳေတာ့ပဲ ေက်ာ္သြားတတ္ပါသည္။ ကယ္တင္ျခင္းမရေသးသူ၊ ကယ္တင္ျခင္းသို႔ မ၀င္စားရေသးေသာ သူသန္းေပါင္းမ်ားစြာတို႔သည္ အသင္းေတာ္ေဘာင္အတြင္း၌ပင္ ညီၫႊတ္စြာ ရပ္တည္လ်က္ ရွိပါ သည္။ ဤသို႔ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ခရစ္ယာန္တို႔သည္ အမည္ခံခရစ္ယာန္မ်ားသာျဖစ္ေနၾကပါ သည္။ စစ္မွန္ေသာ ေနာင္တအေၾကာင္းကို ကမၻာအႏွံ႔အျပားသို႔သြားေရာက္၊ ရွင္းလင္း၊ သြန္သင္ေဟာေျပာရန္မွာ အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္သာျဖစ္ေတာ့သည္။
  
 သင္ခန္းစာ
၁။         ေနာင္တဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။
            (က)      မဟုတ္ကိန္းအားျဖင့္ၾကည့္လွ်င္ -
                        (၁)        ၀မ္းနည္းျခင္းသက္သက္သည္ ေနာင္တမဟုတ္။ (Regret)
                                    ရာဇ၀တ္မႈကို က်ဴးလြန္ေသာသူမ်ားသည္ အျပစ္ဒဏ္စီရင္ျခင္းခံရခါ နီးေသာအခါ ၀မ္းနည္း တတ္ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထို၀မ္းနည္းျခင္းသည္ အျပစ္ကို မုန္းျခင္းမဟုတ္။ ဘုရားသခင္ထံေတာ္သို႔ျပန္လာျခင္းငွာ မပို႔ေဆာင၊္ ခရစ္ေတာ္အားေသဒဏ္စီရင္ေသာ အခါ ယုဒရွကာ႐ုဒ္သည္ မိမိသစၥာေဖါက္ခဲ့ ျခင္းအတြက္ ၀မ္းနည္းခဲ့ပါသည္။ (မ၊ ၂၇း၃) မ်ားစြာ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထို၀မ္းနည္းျခင္းသည္ အျပစ္ကိုမုန္းျခင္း၊ အျပစ္ကို စြန္႔ပယ္ျခင္း၊ ျဖစ္မလာေခ်။ သူသည္ ၀မ္းနည္းယံုသာ၀မ္းနည္းလ်က္ မလုပ္ခဲ့မိ လွ်င္ ေကာင္းမည္ ဟုသာ ခံယူခဲ့ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။
                        (၂)        ျပဳျပင္ျခင္းသက္သက္သည္ ေနာင္တမဟုတ္ (Reformation)
                                    ခရစ္ေတာ္၌အသစ္ေသာအသက္တာကို မသိရွိသူ အေျမာက္အမ်ားတို႔သည္ မိမိတို႔ အသက္တာ၌ က႑သစ္ကိုႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အစျပဳခဲ့ၾကပါသည္။ ျပဳျပင္ျခင္းသည္ မိမိ သေဘာျဖင့္ျပဳလုပ္ျခင္း၊ လူ႔သေဘာျဖင့္ အသက္တာ၏ပံုစံကိုေျပာင္းလဲျခင္း၊ အက်င့့္ တစ္မ်ိဳးကိုစြန္႔လႊတ္ျခင္း၊ အသင္းေတာ္တပါးပါး၌ အသင္းသားအျဖစ္ပါ၀င္ျခင္းတို႔သည္ စစ္မွန္ေသာ ေနာင္တကိုမျဖစ္ေစႏိုင္ေခ်။
                        (၃)        ေၾကကြဲျခင္းသက္သက္သည္ ေနာင္တမဟုတ္ (Sorrow)
                                    ၂ေကာ ၇း၁၀ တြင္ တမန္ေတာ္ႀကီးရွင္ေပါလုက “ဘုရားသခင္အလိုေတာ္ႏွင့္ညီေသာ ၀မ္းနည္းျခင္းသည္ ကယ္တင္ျခင္းႏွင့္ယွဥ္ေသာ ေနာင္တစိတ္တည္းဟူေသာ မေျပာင္းလဲ ႏိုင္ေသာေနာင္တစိတ္ကို ျပဳျပင္တတ္၏”ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ကယ္တင္ျခင္းရရွိရန္ ေက်ကြဲ၀မ္းနည္းျခင္းသည္ လိုအပ္ေသာအရာျဖစ္သည္မွန္ေသာ္လည္း၊ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္း ျခင္းသက္သက္သည္ ေနာင္တမဟုတ္ေခ်။
                        (၄)        အျပစ္အတြက္ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳျခင္းသည္ ေနာင္တမဟုတ္ပါ (Penance)
                                    အျပစ္အတြက္ေကာင္းမႈျပဳျခင္းဆိုသည္မွာ မိမိကိုမိမိအျပစ္ရွိေနၿပီဟု ခံယူေသာ အျပစ္ျပဳ သူတစ္ဦးသည္ မိမိအျပစ္မ်ားအတြက္ တန္ဖိုးေပး၍ ေပးေလ်ာ္ၿပီး၊ မိမိကိုမိမိေရြးျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ အျပစ္သားမ်ားအတြက္ တန္ဖိုးေပးေရြးျခင္းငွာ အဘိုးအခအား လံုးေပးေခ်ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ (မာ၊ ၁၀း၄၅)။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလံုး၏ အျပစ္မ်ားအတြက္ေပးေခ် ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ (၁ေပ ၂း၂၄) “လူတိုင္းသည္ မိမိအျပစ္အတြက္ေရြးရမည္”ဟု ဘုရားသခင္ ကပညတ္ထားေတာ္မမူပါ။ ေနာင္တရၾကေလာ့”ဟုသာ ပညတ္ထားေတာ္မူပါသည္။ (တ၊ ၁၇း၃၀)အကယ္၍ အျပစ္လႊတ္ျခင္းကိုေပးေလ်ာ္ျခင္းအားျဖင့္ ရယူႏိုင္ပါလွ်င္ အျပစ္လႊတ္ ျခင္းကို ၀ယ္ယူ၍ ရႏိုင္မည္သေဘာျဖစ္ပါသည္။
            (ခ)        အဟုတ္ကိန္းအားျဖင့္ ေလ့လာျခင္း
                        (၁)        ဂရိဘာသာစကားအားျဖင့္ ေနာင္တဟူေသာ စကား၏ႀကိယာပံုစံမွာ "Motance, 0"ျဖစ္လ်က္၊ စိတ္ႏွလံုးႏွင့္ အႀကံအစည္ကိုေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဓမၼသစ္က်မ္းတြင္ သာ၍၊ ေကာင္းေသာအရာသို႔ေျပာင္းလဲျခင္းအျဖစ္အသံုးျပဳၿပီး အျပစ္ကို စြန္႔ပစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။
                        (၂)        ဂရိဘာသာအားျဖင့္ ေနာင္တရေသာစကား၏ “နာမ္”ပံုစံမွာ Metanoi 'a" ျဖစ္၍ ႐ိုး႐ိုးစိတ္ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အျပစ္ႏွင့္ ဆိုးသြမ္းျခင္းမွ ေနာင္တရ၍ ေျပာင္းလဲျခင္း အျဖစ္အသံုးျပဳပါသည္။
                        (၃)        ၂ေကာ၇း၈ ႏွင့္ မႆဲ ၂၁း၂၉ ကဲ့သို႔ေသာက်မ္းပိုဒ္မ်ားတြင္ အသံုးျပဳေသာစကားလံုးမွာ Metamelomai ျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ႏွင့္ စိတ္ႏွလံုးမွျဖစ္ေပၚလာေသာ ၀မ္းနည္းျခင္းကို အထူးျပဳေသာစကားလံုးျဖစ္ပါသည္။
                        (၄)        ထို႔ေၾကာင့္စစ္မွန္ေသာေနာင္တတြင္ စိတ္ခံစားခ်က္ႏွင့္ ဆႏၵဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားပါ၀င္လွ်က္ ရွိပါသည္။
မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ စစ္မွန္ေသာေနာင္တျဖစ္ေပၚလာသနည္း။
(က)      တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူသည္“ကၽြႏ္ုပ္သည္အျပစ္သားျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္ကိုျပစ္မွားပါၿပီ။ အမ်က္ ေတာ္ကိုခံထိုက္ေသာသူျဖစ္ပါသည္”ဟုဆိုေသာအခါ ဆာ၃၂း၅၊ ၅၁း၃-၄၊ လု၊ ၁၃း၂-၅ ။
(ခ)        မိမိျပဳမိခဲ့ေသာ အျပစ္အတြက္ စစ္မွန္ေသာ၀မ္းနည္းျခင္းသည္ ထိုသူ၏ ႏွလံုးသားထဲ၌ ေပၚေပါက္လာေသာ အခါ၊ ၁ေကာ ၇း၁၀-၁၁၊ က ၃း၁၉။ လု ၁၀း၁၃။
(ဂ)        မိမိအျပစ္မ်ားကို စြန္႔ပစ္၍ စိတ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေသာအခါ႐ုပ္ထုကိုးကြယ္မႈအားလံုး စြန္႔ပစ္ေသာအခါ ခရစ္ေတာ္၏ ၀မ္းေျမာက္ဘြယ္ရာကယ္တင္ျခင္းတရားေတာ္ကို ကိုးစားလ်က္၊ ဘုရားသခင္၏အမႈေတာ္ကို ေဆာင္ရြက္ရန္ ဆံုးျဖတ္လာေသာအခါ၊ မာ ၁း၁၅။ ေယဇ၊ ၁၄း၆။ ၁၈း၃၀။ ၁သက္ ၁း၉။ တ ၂၆း၂၀။
(၅)        သ႐ုပ္ေဖာ္ျခင္း     
            စစ္မွန္ေသာ ေနာင္တရျခင္း၏ သ႐ုပ္ေဖာ္မႈအေကာင္းဆံုးကို ေပ်ာက္ေသာသား ဥပမာေတာ္ထဲတြင္ ေတြ႔ႏိုင္ ပါသည္။
            လု ၁၅း၁၁-၂၄
            (က)      “သတိရလွ်က္” (အငယ္ ၁၇)။ ဤေနရာတြင္ အသိတရား၀င္လာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အမွန္တရားကို သိရွိ၍ သတိရလာၿပီး မိမိမွားေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံျခင္းျဖစ္ပါသည္။
            (ခ)        “ေသေအာင္အငတ္ခံရ၏” ႏွင့္ “ကိုယ္ေတာ္သားဟူသည္ ေခၚေ၀ၚျခင္းကို မခံထိုက္ပါ” ဤတြင္ စိတ္ခံစားခ်က္၊ စိတ္လႈပ္ရွားမႈေတြ႔ရွိရပါသည္။ မိုက္မဲခဲ့ျခင္းအတြက္ မ်ားစြာ၀မ္းနည္းေနေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါသည္။
            (ဂ)        “ငါထ၍အဘထံသို႔သြားမည္”ဤေနရာတြင္ စိတ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုေတြ႔ရပါသည္။
            မွတ္ခ်က္။            ။ အသိစိတ္၀င္လာၿပီး ၀မ္းနည္းေန႐ံုျဖင့္ မလံုေလာက္ပါ အိမ္သို႔ျပန္လာရန္ လိုအပ္ေနပါ ေသးသည္။
(၆)        မွတ္ခ်က္။            ။ စစ္မွန္ေသာ ေနာင္တရျခင္းသည္ ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ အၿမဲဒြန္တြဲလ်က္ရွိပါသည္။ မာ ၁း၁၅။ တ ၂၀း၂၁ သက္သာေလာ့နိတ္ၿမိဳ႕သားမ်ားသည္ မိမိ႐ုပ္တုမ်ားကို စြန္႔ပစ္၍ ထြက္ခြာလာ ေသာအခါ “ယံုၾကည္ေသာစိတ္ႏွင့္ အက်င့္ကိုက်င့္ျခင္း” ဟုေခၚပါသည္။ ၁သက္ ၁း၃ႏွင့္ ၉။
(၇)        မွတ္ခ်က္။            ။ ေနာင္တရျခင္းကိုေဖာ္ျပျခင္းမျပဳေသာကယ္တင္ျခင္းသို႔ေရာက္ျခင္းဆိုင္ရာ က်မ္းခ်က္ အေျမာက္အမ်ားရွိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ကယ္တင္ျခင္းရလွ်င္ ေနာင္တရၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႔ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
၂။         ဓမၼသစ္က်မ္း၊ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းႏွစ္တြဲလံုးတြင္ ေနာင္တရျခင္းဆိုင္ရာ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားရွိပါသေလာ။
            (က)      ဓမၼေဟာင္းက်မ္း။
                        (၁)        နိေနေ၀ၿမိဳ႕သားတို႔သည္ ေယာန၏ေဟာေျပာခ်က္ေၾကာင့္ ေနာင္တရခဲ့ၾကပါသည္။
                                    (မ၊ ၁၂း၄၁)
                        (၂)        ေယာဘသည္ ေနာင္တရလ်က္ေျမမႈန္ႏွင့္ မီးဖိုျပာတြင္ထိုင္ခဲ့ပါသည္။ (ေယာဘ-၄၂း၆)
                        (၃)        ဣသေရလအမ်ိဳးသားတို႔ေနာင္တရေစရန္ပေရာဖက္ႀကီးေယဇေက်လကတိုက္တြန္း ေဟာေျပာခဲ့ပါသည္။ (ေယဇ ၁၄း၆၊ ၁၈း၃၀)
                        (၄)        ေအာက္ပါက်မ္းခ်က္မ်ားသည္ ေနာင္တရျခင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္လ်က္ေနာင္တရျခင္း၏ နမူနာမ်ားျဖစ္ပါသည္။
                                    တရား ၃၀း၂။ ၃ရာ ၈း၃၃။ ၆ရာ ၇း၁၄။ ေန ၁း၉။ ယု ၂၈း၁၃။ ေဟ ၅၅း၆-၇ ေယရမိ ၁၂။၁၃။ ေဟာေရွ ၁၀း၁၂-၁၄။
           
(ခ)        ဓမၼသစ္က်မ္း
                        (၁)        ပင္ေတကုေတၱပြဲေန႔၀ိညာဥ္ေတာ္ဆင္းသက္ျခင္းမျပဳမီ ဗတၱိဇံဆရာေယာဟန္သည္ ေနာင္တတရားကိုေဟာေျပာခဲ့ပါသည္။ (မ၊ ၃း၂၊ ၇၊ ၈)။
                        (၂)        သခင္ေယ႐ႈသည္ ပင္ေတကုေတၱပြဲေန႔မတိုင္မီ ေနာင္တတရားေဟာေျပာခဲ့ပါသည္။
                                    (မ၊ ၄း၇။ လု၊ ၅း၃၂။ ၁၃း၃-၅)။
                        (၃)        ရွင္ေပတ႐ုသည္ ပင္ေတကုေတၱပြဲေန႔၌လည္းေကာင္း၊ ထိုပြဲေနာင္တြင္လည္းေကာင္း၊ ေနာင္တတရားကိုေဟာေျပာခဲ့ပါသည္။
                                    (တ ၂း၃၀။ ၃း၁၉။ ၂ေပ ၃း၉)။
                        (၄)        ရွင္ေပါလုသည္ ပင္ေတကုေတၱပြဲေန႔ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေနာင္တတရားကိုေဟာၾကားခဲ့ပါ သည္။ (တ၊ ၁၇း၃၀၊ ၂၀း၂၁။ ၂၆း၂၀။ ေရာ ၂း၄။ ၂တိ ၂း၂၅)
၃။         ေနာင္တတရားသည္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ား၏အတြက္သာေလာ၊ သို႔မဟုတ္ ယေန႔ေက်းဇူးေတာ္ေခတ္ႀကီးတြင္ လူသားတိုင္းတို႔အတြက္ပါေလာ။
            မွတ္ခ်က္။            ။ ယေန႔ေက်းဇူးေတာ္ကာလႀကီးတြင္ ဧ၀ံေဂလိတရားေတာ္၌ ေနာင္တတရားမပါေတာ့ ေၾကာင္း ေဟာေျပာေနသူမ်ားကို ထူးဆန္းစြာေတြ႔ရွိေနရပါသည္။
            (က)      ပင္ေတကုေတၱပြဲေန႔တြင္ ရွင္ေပတ႐ုသည္ ေနာင္တရရန္ တိုက္တြန္းေဟာေျပာေသာအခါ ၾကား နာသူပရိသတ္သည္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ားသာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ (တ ၂း၃၀)တပါးအမ်ိဳးသားတို႔သည္ ဧ၀ံေဂလိ တရားေတာ္ကိုလက္ခံျခင္းမရွိေသးပါ။ ထိုအခ်ိန္တြင္အသင္းေတာ္သည္ ယံုၾကည္သူဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ား ႏွင့္သာတည္ေဆာက္ထားပါသည္။
            (ခ)        သို႔ရတြင္ လု ၂၄း၄၇တြင္ မဟာအမႈေတာ္ျမတ္ႀကီးကိုအပ္ႏွင္း၊ ေစလႊတ္ေသာအခါ၊ ေနာင္တ တရားႏွင့္ အျပစ္လႊတ္ျခင္းတရားကိုေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႕မွစ၍ လူမ်ိဳးတကာတို႔အား ေဟာေျပာရန္ အမိန္႔ ေပးခဲ့ပါသည္။
            (ဂ)        တမန္ ၁၇း၃၀ တြင္ “ယခုမွာ ကိုယ္အျပစ္ကိုျမင္၍ ေနာင္တရၾကေလာ့ဟုခပ္သိမ္းေသာ အရပ္တို႔၌ ရွိေသာ လူအေပါင္းတို႔အား(ဘုရားသခင္) ပညတ္ေတာ္မူ၏” ဟုေဟာေျပာရာတြြင္ ေပါလုသည္တ ပါးအမ်ဳိးသားတို႔အား ေဟာေျပာေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တမန္ ၂၆း၂၀ တြင္လည္း “လူတို႔သည္ ေနာင္တရ ရမည္။ ေနာင္တရျခင္းႏွင့္ ထိုက္တန္ေသာ အက်င့္ကိုက်င့္ရမည္။ ဘုရားသခင္အထံ ေတာ္သို႔ေျပာင္းလဲရမည္ ဟူ၍ဒမာသတ္ၿမိဳ႕၌ ေရွ႕ဦးစြာေဟာေျပာလ်င္ ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႕မွစ၍ ယုဒ ျပည္အရပ္ရပ္တို႔၌ ေနေသာသူတို႔အားလည္းေကာင္း၊ တပါးအမ်ဳိးသားတို႔အားလည္းေကာင္း ေဟာ ေျပာပါ၏” ဟုေပါလုသက္ေသခံခဲ့ပါသည္။
                        တဖန္ ၊ ေရာမ ၂း၄ တြင္ေပါလုသည္ တပါးအမ်ဳိးသားတို႔အား ေဟာေျပာရာတြင္ ဘုရားသခင္၏ ေက်းဇူးေတာ္သည္ သင္တို႔ေနာင္တသို႔ေသြးေဆာင္သည္ကို မသိမမွတ္ဘဲ ႂကြယ္၀စြာေက်းဇူးျပဳ ေတာ္မူျခင္း၊ သည္းခံေတာ္မူျခင္း၊ စိတ္ရွည္ေတာ္မူျခင္းကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳသေလာ ဟုေျပာျပခဲ့ပါသည္။
            မွတ္ခ်က္။            ။ထို႔ေၾကာင့္ေနာင္တတရားသည္ ယုဒလူျဖစ္ေစ၊ တပါးအမ်ိဳးသားျဖစ္ေစ ယေန႔ကမၻာအရပ္ ရပ္တြင္ရွိေသာလူသားတို႔ႏွင့္သက္ဆိုင္ လွ်က္ရွိပါသည္။
၄။         ေနာင္တရျခင္းသည္ ကယ္တင္ျခင္းရရွိရန္အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာအရာျဖစ္ ပါသေလာ။
            (က)      တမန္ ၁၇း၃၀-၃၁။ “ယခုမွာ ကိုယ္အျပစ္ကိုျမင္၍ ေနာင္တရၾကေလာ့ ဟုခပ္သိမ္းေသာအရပ္တို႔၌ ရွိေသာလူအေပါင္းတို႔အား(ဘုရားသခင္သည္) ပညတ္ေတာ္မူ၏။ အေၾကာင္းမူကား ခန္႔ထားေတာ္မူ ေသာသူအားျဖင့္ ေလာကီသားတို႔ကို ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားႏွင့္ညီေလွ်ာ္စြာ စစ္ေၾကာစီရင္မည့္ ေန႔ ရက္ကိုခ်ိန္းခ်က္ေတာ္မူၿပီး။
            ဘုရားသခင္သည္ ပညတ္ေတာ္မူ၏
            မွတ္ခ်က္။            ။ ေဒသနာမွာ ရွင္းလင္းလွပါသည္။ ေနာင္တမရလွ်င္ စစ္ေၾကာစီရင္ျခင္းႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရမည္ ျဖစပါသည္။
            (ခ)        လု ၁၃း၃-၅။ “သင္တို႔ရွိသမွ်သည္လည္း ေနာင္တမရလွ်င္ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ေရာက္ၾက လိမ့္မည္ဟု ငါဆို၏။” ဟုခရစ္ေတာ္မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ မိမိကို မိမိေနာင္တရ ရန္မလိုအပ္ဟု မည္သည့္ပုဂၢဳိလ္ ကမွ်ယူဆပိုင္ခြင့္မရွိေၾကာင္းကို ဤက်မ္းခ်က္မွရွင္းလင္းစြာ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထိုဂါလိလဲ လူသား မ်ားထက္ ေျဖာင့္မတ္မည္ဟုအခ်ဳိ႕တို႔သည္ မိမိကိုမိမိယူဆထားပါသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ ထိုသူတို႔ ၏အမွားကို ရွင္းလင္းစြာ ေထာက္ျပခဲ့ပါသည္။
            မွတ္ခ်က္။            ။ သခင္ေယ႐ႈက “ေနာင္တရၾကေလာ့၊ ဧ၀ံေဂလိတရားကို ယုံၾကည္ၾကေလာ့” ဟုမိန္႔ၾကား ခဲ့ပါသည္။ (မာ ၁း၁၅)
                                    ရွင္ေပါလုက “ဘုရားသခင္ေရွ႕ေတာ္၌ ေနာင္တတရားကိုလည္းေကာင္း ငါတို႔သခင္ေယ႐ႈ ခရစ္ေတာ္ကိုယုံၾကည္ျခင္း တရားကိုလည္းေကာင္း” ေဟာေျပာေတာ္မူ၏။ (တ ၂၀း၂၁)
            မွတ္ခ်က္။            ။ ေနာင္တမပါေသာ ယုံၾကည္ျခင္းသည္ ဟန္ေဆာင္မူသက္သက္သာျဖစ္ပါသည္။ ယုံ ၾကည္ျခင္းမပါေသာ ေနာင္တသည္အႏွစ္သာရမပါေသာ စိတ္လႈပ္ရွားမူသက္သက္ျဖစ္ပါသည္။ ကယ္တင္ျခင္းအစစ္အမွန္ရရွိရန္ ေနာင္တႏွင့္ယုံၾကည္ျခင္း ႏွစ္ပါးလုံးကိုလိုအပ္ပါသည္။
၅။         စစ္မွန္ေသာေနာင္တကို မည္သည့္အရာမ်ားက ျဖစ္ေပၚေစပါသနည္း။
            (က)      ဘုရားသခင္၏ေကာင္းျမတ္ျခင္း၊(ေရာမ ၂း၄)
                        ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးေတာ္သည္ သင့္ကို ေနာင္တလမ္းသို႔ေသြးေဆာင္သည္ကုိ မသိမမွတ္ဘဲ ႂကြယ္၀စြာေက်းဇူးျပဳေတာ္မူျခင္း၊ သည္းခံေတာ္မူျခင္း၊ စိတ္ရွည္ေတာ္မူျခင္းကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳ သေလာ။
            မွတ္ခ်က္။            ။ လု ၁၆း၂၅။ မရဏာငရဲ သို႔ေရာက္ေသာ သေဌးသည္ ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးေတာ္ကို ႂကြယ္၀စြာ ခံစားခဲ့လွ်က္ အခြင့္အေရးရခ်ိန္ရွိခဲ့ေၾကာင္း သို႔ေသာ္အထီမဲ့ျမင္ျပဳၿပီး ဘုရားသခင္ကို ေမ့ေလ်ာ့ေၾကာင္း ေဖာ္ျပသြန္သင္ထားပါသည္။
            မွတ္ခ်က္။            ။ ၂ ေပ ၃း၉။ “ငါတို႔တြင္အဘယ္သူမွ မပ်က္စီးဘဲ ရွိသမွ်တို႔သည္ ေနာင္တရျခင္းငွာ အလိုေတာ္ရွိ၍ ငါတို႔ကို သည္းခံေတာ္မူ၏။ ဘုရားသခင္၏ အစဥ္သျဖင့္ ေကာင္းျမတ္ေတာ္မူျခင္း ဆိုင္ရာ ေမတၱာေတာ္၊ စိတ္ရွည္ေတာ္မူျခင္း၊ သည္းခံေတာ္မူျခင္း၊တို႔သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔အား ေနာင္တ သို႔၄င္း၊ ကယ္တင္ျခင္းသို႔၄င္း ပို႔ေဆာင္လွ်က္ရွိေနပါသည္။ ေက်းဇူးေတာ္ကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳျခင္းသည္ ေက်းဇူးေတာ္ကိုေစာ္ကားရာ ေရာက္ေစသည္။
            (ခ)        အလိုေတာ္ႏွင့္ညီေသာ၀မ္းနည္းျခင္း။ (၂ ေကာ ၇း၁၀)
                        ေကာရိႏၲဳၿမိဳ႕ရွိ အသင္းသားတို႔၏ အလိုေတာ္ႏွင့္ညီေသာ၀မ္းနည္းျခင္းသည္ ကယ္တင္ျခင္းႏွင့္ယွဥ္ ေသာေနာင္တစိတ္ကို ျဖစ္ေစေၾကာင္းကို ေပါလုသည္ေတြ႔ျမင္ရန္ ၀မ္းေျမာက္ခဲ့ပါသည္။
            မွတ္ခ်က္။            ။ ၀မ္းနည္းျခင္းသက္သက္သည္ ေနာင္တမဟုတ္။ သို႔ရာတြင္မိမိႏွင့္ပတ္သက္၍ လည္း ေကာင္း၊ အျပစ္ႏွင့္ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း၊ ဘုရားသခင္ႏွင့္ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း ထားရွိ ေသာခံယူခ်က္ႏွင့္ ရပ္တည္ခ်က္တို႔ကို ေျပာင္းလဲလိုက္ျခင္းသာ ေနာင္တျဖစ္ပါသည္။
            (ဂ)        ဧ၀ံေဂလိတရားေတာ္ ေဟာေျပာျခင္း။ (မ ၁၂း၄၁)
                        ထိုၿမိဳ႕သားတို႔သည္ ေယာနေဟာေျပာေသာ စကားတို႔ေၾကာင့္ေနာင္တရၾက၏။ တမန္ ၂း၃၇ တြင္ ေပတ႐ု၏ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကားရေသာအခါ “စိတ္ႏွလုံးပူပန္ျခင္းရွိ၍၊ ညီအစ္ကိုတို႔၊ အဘယ္သို႔ျပဳ ရမည္နည္း” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေပတ႐ုက ဧ၀ံေဂလိတရားကို ေဟာေျပာေသာအခါ “ထိုသူတို႔ ႏွလုံးသည္ကြဲမတတ္ျဖစ္ေၾကာင္း” တမန္ ၅း၃၀-၃၃ တြင္ေတြ႔ရပါသည္။ ေပါလု၏ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကားရေသာအခါ “ေဖလဇ္မင္းသည္ ေၾကာက္လန္႔ျခင္းသို႔ေရာက္” ပါသည္။ (တ ၂၄း၂၅)
            မွတ္ခ်က္။            ။ ဧ၀ံေဂလိတရားေဟာေျပာျခင္းသည္ အျပစ္ကိုျမင္ျခင္းႏွင့္ ေနာင္တရျခင္းကို ျဖစ္ေစပါ သည္။ ထိုကဲ့သို႔အျပစ္ကို ေပၚလြင္ေစေသာ ေနာင္တတရားကိုေဟာေျပာတတ္သူႏွင့္ ေဟာေျပာခ်င္ ေသာသူအေျမာက္အမ်ားေပၚေပါက္ရန္လိုအပ္ပါသည္။
၆။         ေနာင္တတရားသည္ ယုံၾကည္သူ မယုံၾကည္သူႏွစ္ဦးလုံးႏွင့္ သက္ဆိုင္ပါသည္။
            က။        မိမိတို႔အသက္တာ ဆုတ္ယုတ္ေနျခင္း၊ ေအာင္ျမင္မူမရျဖစ္ေနျခင္း၊ အျပစ္ျပဳလွ်က္ပင္ရွိေနေသာ ခရစ္ယာန္မ်ားအား ေနာင္တရရန္ ဘုရားရွင္မွ တိုက္တြန္းလွ်က္ရွိေနပါသည္။ ဥပမာ - ေကာရိႏၲ္ဳၿမိဳ႕ ရွိ ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ အျပစ္ကိုမေက်ာ္လႊားႏိုင္ပါ။ ေပါလုသည္ ထိုသူတို႔ကိုဆုံးမၿပီး “အလိုေတာ္ ႏွင့္ညီေသာ၀မ္းနည္းျခင္း” ကိုျဖစ္ေစႏိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေနာင္တြင္၀မ္းေျမာက္ခဲ့ေၾကာင္းေတြ႔ရပါ သည္။ ( ၁ ေကာ ၅း၁-၇ ႏွင့္ ၂ ေကာ ၇း၇-၁၀ ကိုတိုက္ၾကည့္ပါ) ဒါ၀ိဒ္သည္ ဘုရားတရားၾကည္ညိဳ ေသာသူျဖစ္ေသာ္လည္း ရွက္ေၾကာက္ဖြယ္အျပစ္ကုိ က်ဴးလြန္ခဲ့ပါသည္။ (၂၇- ၁၁း၁-၂) ဆာလံ ၅၁ တြင္သူ၏မွန္ေသာ ေနာင္တကိုမွတ္တမ္းတင္ထားပါသည္။ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းအခန္းႀကီး ၂ႏွင့္ ၃ တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ အာရွိျပည္ရွိအသင္းေတာ္ (၇) ပါးအနက္ (၅) ပါးတို႔အား ေနာင္တရရန္ တိုက္ တြန္းထားပါသည္။
            ဧဖက္ၿမိဳ႕အသင္းေတာ္ -      ေရွးဦးစြာေသာခ်စ္ျခင္းေမတၱာေလ်ာ့ေသာေၾကာင့္
            ေပရဂံအသင္းေတာ္ -         နိေကာလအေတြးအေခၚႏွင့္ဗာလမ္၏ လမ္းကိုမစြန္႔၊ ႐ုပ္ထုေရွ႕၌ပူေဇာ္ေသာ ယဇ္ေကာင္၏အသားကို စားျခင္း၊ မယုံၾကည္သူမ်ားႏွင့္ေရာေႏွာ၍ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ျခင္း၊ မတရားေသာေမထုန္ကိုျပဳျခင္း
            သြာသိရအသင္းေတာ္ -       ေယဇေဗလအားအသင္းေတာ္၌ သြန္သင္ခြင့္ကိုေပးလ်က္ ဘုရားသခင္း၏သား သမီးမ်ားအား မတရားေသာေမထုန္ကိုျပဳေစျခင္း
            သာဒိအသင္းေတာ္ -          အသက္ရွင္ဟန္ရွိေသာ္လည္းေသေနျခင္း။
            ေလာဒိကိအသင္းေတာ္ -     မပူမေအးျဖစ္လ်က္ အသင္းေတာ္၏ခ်မ္းသာျခင္း၌ ေပ်ာ္ေမႊ႔ေနေသာေၾကာင့္။
              ခ။        မယုံၾကည္သူမ်ားအား မိမိတို႔အျပစ္မွေနာင္တရရန္ (တမန ၂း၃၉)။(၃း၁၉-၈-၂၂) ႏွင့္ဘုရားသခင္ ထံေတာ္သို႔ျပန္လာရန္ (တ ၂၀း၂၁ ၊၂၆း၂၀။၁ သက္ ၁း၁၀) သခင္ေယ႐ႈခရစ္ႏွင့္ဧ၀ံေဂလိ တရားေတာ္အားယုံၾကည္လက္ခံရန္။ (မာ ၁း၁၅။ တ ၂၀း၂၁) တို႔တြင္တိုက္တြန္းထားပါသည္။
၇။           ဘုရားသခင္သည္ ေနာင္တရဘူပါသလား။
              က။      ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတြင္ ဘုရားသခင္ေနာင္တရေတာ္မူ၏ဟုေဖာ္ျပထားေသာ က်မ္းခ်က္မ်ားရွိပါသည္။ ဥပမာ (၁) က ၆း၅းတြင္- “ေျမႀကီးေပၚမွာလူကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည္ကို ေနာင္တရ၍ ႏွလုံးေတာ္ပူ ပန္လွ်က္ရွိေတာ္မူ၏။”
                                    (၂) ထြက္ ၃၂း၁၄- “ထာ၀ရဘုရားသည္ မိမိလူတို႔အားအျပစ္ေပးမည္ အၾကံကိုေနာင္တရ ေတာ္မူ၏။”
                                    (၃) ၁ ရာ ၁၆း၁၁- “ငါသည္ေရွာလုကို ရွင္ဘုရင္အရာ၌ခန္႔ထားေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ေနာင္တရ၏။”
              ခ။        သို႔ရာတြင္ဘုရားသခင္သည္ ေနာင္တမရတတ္။ ေနာင္တမရႏိုင္ေၾကာင္းကို သမၼာက်မ္းစာသည္ ရွင္းလင္းထင္ရွားစြာ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
                        (၁) ေဟၿဗဲ ၇း၂၁။ “ထာ၀ရဘုရားက သင္သည္ေမလိခိေဇဒက္ နည္းတူထာ၀ရ ယာဇ္ပေရာဟိတ္ ျဖစ္သည္ဟု က်ိန္ဆို၍ေနာက္တဖန္ စိတ္ေျပာင္းလဲျခင္ရွိေတာ္မမူ။”
                        (၂) ေတာလည္ ၂၃း၁၉။ “ဘုရားသခင္သည္ မုသားကိုေျပာအံ့ေသာငွာ လူျဖစ္ေတာ္မူသည္မဟုတ္။ ေနာင္တရအံ့ေသာငွာ လူသားျဖစ္ေတာ္မူသည္မဟုတ္။”
                        (၃) မာလခိ ၃း၆။ “ငါသည္ထာ၀ရဘုရားျဖစ္၏။ ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ယာကုပ္အမ်ိဳသား တို႔သင္တို႔သည္ ဆုံး႐ႈံးျခင္းသို႔မေရာက္ရၾက။”
                        မွတ္ခ်က္။            ။ အကယ္၍ဘုရားသခင္သည္ မွားတတ္ေသာေၾကာင့္ေနာင္တရခဲ့လွ်င္ သို႔မဟုတ္ မွားယြင္း၍ အျပစ္ျပဳမိခဲ့ပါလွ်င္ ဘုရားအျဖစ္ျဖင့္ရပ္တည္ႏိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ေပ။
              ဂ။        သို႔ျဖစ္လွ်င္ မည္သို႔အေျဖထုတ္ရမည္နည္း။
                        ဘုရားသခင္သည္ အတိုင္းအဆမရွိ သန္႔ရွင္းေတာ္မူလွ်က္ အမွားျပဳမိေစျခင္းငွာလုံး၀မျဖစ္ႏိုင္။ လူတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ လူမ်ဳိးတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ဘုရားသခင္အေပၚ၌ထားရွိေသာ သေဘာ ထား ေျပာင္းလဲလာေသာအခါ ဘုရားသခင္သည္ ထိုသူတို႔အေပၚ ဆက္ဆံမူေျပာင္းလဲလာပါသည္။ သနားေတာ္မူျခင္း ဂ႐ုဏာေတာ္ကိုေစလႊတ္ၿပီး သူတို႔အက်င့္ေျပာင္းလဲရန္ ေဆာင္ရြက္လာပါသည္။ ထိုအခါ ဘုရားသခင္၏ စိတ္ေနသေဘာထားေျပာင္းလဲသြားသကဲ့သို႔ ထင္မွတ္ရပါသည္။ ထို႔အတူ လူသည္ ေနာင္တရ၍ ဘုရားသခင္ထံေတာ္သို႔ ေျပာင္းလဲေသာအခါ ဘုရားသခင္သည္ ထိုသူတို႔ အေပၚသို႔ခ်ေပးရန္ စီစဥ္ေသာအျပစ္ေပးမည့္ အၾကံမွေနာင္တရေတာ္မူသည္ဟု ထင္မွတ္ရပါသည္။ ဘုရားသခင္သည္ မူလသေဘာအတိုင္း မွန္ကန္စြာရပ္တည္ေနလွ်က္သာရွိပါသည္။
၈။           နိဂုံး။
                        ေနာင္တရျခင္းသည္ မိမိအျပစ္ကိုျမင္ျခင္းမွအစျပဳပါသည္။ဤေက်းဇူးကို သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ ေတာ္သည္ လူသားတို႔၏ႏွလုံးသားတြင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူပါသည္။ (ေယာ ၁၆း၈) မိမိအျပစ္မ်ား သည္ မိမိဘ၀ကိုပ်က္စီးေစေၾကာင္းႏွင့္ ဘုရားသခင္အားဆန္႔က်င္ဘက္ ျပဳေစေၾကာင္းကို အျပစ္ သားအားသိျမင္ေစပါသည္။ ဤသို႔စိတ္ႏွလုံးထဲ၌ ထင္ရွားစြာေဖာ္ျပေတာ္မူေသာအခါ အျပစ္သား သည္မိမိျပဳမိေသာ အျပစ္အတြက္ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္းျဖစ္ေစလွ်က္ ထိုအျပစ္မွစြန္႔ခြာလာ ၿပီး ဘုရားသခင္ထံေတာ္သို႔ ျပန္လာေစပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ အျမတ္ေတာ္ကိုပယ္ဖ်က္၍ ခြင့္ လႊတ္ျခင္းကိုျဖစ္ေစရန္၊ သခင္ခရစ္ေတာ္သည္ အျပစ္သားမ်ား၏ကိုယ္စား အေသခံခဲ့ပါသည္။ ထိုသခင္ကို ယုံၾကည္လက္ခံၿပီး ကယ္တင္ျခင္းရရွိေစပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာင္တရျခင္းဆိုရာ၌ အသိစိတ္မွ “ကၽြႏု္ပ္၌အျပစ္ရွိသည္” ဟုေျပာျခင္း စိတ္ႏွလုံးမွ “မိမိအျပစ္အတြက္၀မ္းနည္းျခင္း” ႏွင့္ စိတ္ဆႏၵ၏ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ “သခင္ဘုရား၊ အကၽြႏ္ုပ္သည္ ကိုယ္ေတာ္ကိုယုံၾကည္ပါ၏” ဟု၀န္ခံ ျခင္းမ်ားပါ၀င္ပါသည္။ ပေရာဖက္မ်ား၊ ဗတၱိဇံဆရာေယာဟန္၊ သခင္ေယ႐ႈႏွင့္ တမန္ေတာ္ႀကီးမ်ား ရဲရင့္စြာေမတၱာေစတနာျဖင့္ ေနာင္တရျခင္း တရားကိုေဟာေျပာခဲ့သကဲ့သို႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လည္း ေဟာ ေျပာၾကပါစို႔။
                        သင္၏အျပစ္မ်ားကို ေနာင္တရၿပီး ဘုရားသခင္ထံေတာ္သို႔ ျပန္လာျခင္း၊ သခင္ေယ႐ူခရစ္ကိုယုံ ၾကည္လက္ခံျခင္းျပဳေသာ ေန႔ရက္အခ်ိန္မ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္လည္၍ဆင္ျခင္ ေအာက္ေမ့ၾက ပါစို႔။
                                                                        ေမးခြန္းမ်ား
၁။            ေနာင္တတရားသည္ အေရးႀကီးေသာယုံၾကည္ခ်က္ ျဖစ္ေၾကာင္းသင္၏ခံယူခ်က္ ကို၀ါက်တေၾကာင္း တည္းျဖင့္ေရးပါ။
၂။            ေနာင္တရျခင္းလကၡဏာႏွင့္တူေသာ္လည္း ေနာင္တရျခင္းကဲ့သို႔ ထိေရာက္မူမရွိေသာအခ်က္(၄) ခ်က္ကိုေဖာ္ျပပါ။ ထိုအခ်က္မ်ားသည္ ေနာင္တရျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း တိုတိုႏွင့္လိုရင္းကို ရွင္းျပပါ။
               က။
               ခ။
               ဂ။
၃။            ေနာင္တဟူေသာ စကားလုံးကို ဂရိဘာသာအားျဖင့္ ႀကိယာပုံစံ၊ နာမ္ပုံစံေဖာ္ျပပါ။
               က။     ႀကိယာ -
               ခ။      နာမ္ -
၄။            ေနာင္တ တရား၏စစ္မွန္ေသာ လကၡဏာ (၃) ရပ္ကိုေဖာ္ျပပါ။
               က။
               ခ။
               ဂ။
၅။            ထိုလကၡဏာတို႔၏ အဓပၸါယ္ကို အတိုခ်ဳံးေရးလွ်က္ က်မ္းခ်က္အေထာက္အထား အနည္းဆုံးတစ္ခုစီေပးပါ။
               က။
               ခ။
               ဂ။
၆။            ေပ်ာက္ေသာသား ပုံဥပမာသည္ ေနာင္တတရား၏ အခ်က္(၃) ခ်က္ကိုမည္သို႔ ကိုယ္စားျပဳေၾကာင္းေဖာ္ ျပပါ။
၇။            ေနာင္တတရားသည္ သမၼာက်မ္းစာ၏ ခိုင္လုံေသာအေတြးအေခၚျဖစ္ေၾကာင္း ဓမၼသစ္၊ ဓမၼေဟာင္းတို႔မွ က်မ္းခ်က္(၃) ခုစီေဖာ္ျပပါ။
               (၁)
               (၂)
               (၃)
၈။            ေနာင္တတရားသည္ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္သာ ျဖစ္၍ယေန႔ခရစ္ယာန္မ်ား အတြက္မဟုတ္ပါဟူေသာ အဆုိကို ေခ်ပရန္ ဓမၼသစ္က်မ္းမွ အေထာက္အထား(၃) ခ်က္ကိုေဖာ္ျပပါ။
               (၁)
               (၂)
               (၃)
၉။            ကယ္တင္ျခင္းရရွိရန္ ေနာင္တတရားသည္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေၾကာင္း အေထာက္အထားက်မ္းခ်က္ေဖာ္ျပပါ။
၁၀။          ေနာင္တမပါေသာ ယုံၾကည္ျခင္းသည္မည္သို႔နည္း။ ယုံၾကည္ျခင္းမပါေသာ ေနာင္တသည္ မည္သို႔နည္း။
               က။
               ခ။
၁၁။          ေနာင္တကိုျဖစ္ေစေသာ အေျခခံအခ်က္(၃)ခ်က္ကို ေဖာ္ျပလွ်က္ အေထာက္အထားက်မ္းခ်က္ တစ္ခုစီကို ေဖာ္ျပပါ။
               က။
               ခ။
               ဂ။
၁၂။          သမၼာက်မ္းစာသည္ ခရစ္ယာန္မ်ားႏွင့္ အျပစ္သားမ်ားအား ေနာင္တရရန္ တိုက္တြန္းေနပါသည္။ မွန္ကန္ ေၾကာင္းေဆြးေႏြးပါ။ ျခားနားခ်က္ကို ေဖာ္ျပလွ်က္က်မ္းၫႊန္းေပးပါ။
၁၃။          ဘုရားသခင္သည္ အမွန္ပင္ေနာင္တရပါသေလာ၊ မဟုတ္ခဲ့လွ်င္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း က ၆း၅ ႏွင့္၁ ေရာ ၁၆း၁၁ ကဲ့သို႔ေသာ က်မ္းခ်က္ကိုမည္ကဲ့သို႔ အနက္ဖြင့္မည္နည္း။
၁၄။          ေနာင္တဟူေသာ စကား၏အဓိပၸါယ္ကို မိမိကိုယ္ပိုင္စကားျဖင့္ ေရးျပပါ။
LESSONS FROM ROGMA INTERNATIONAL FREE BIBLE CORRESPONDENCE SCHOOL
Prepared by William S. H. Piper (D.D)

Share:

0 comments:

Post a Comment

healthcare christian fellowship. Powered by Blogger.

လစဥ္ ဝတ္ျပဳရာေနရာ

JBC CHURCH 45 Thomson Rd Singapore 307584 6256 2277

က်မ္းစာ ေလ.လာျခင္းနွင္.ဆုေတာင္းျခင္း

ဗုဒၶဟူးေန.ညေန ၇ နာရီ ဆရာမ ေဒၚလြင္လြင္ေမာင္ (၉၇၅၈၉၆၂၅) Blk 558 #04-386, Houngang Street 51

New Life In Christ 3

Practical Christian Living Lesson

ေရာက္လာသူအေပါင္း ဘုရားသခင္ေကာင္းခ်ီးေပးပါေစ
လူအေပါင္းတို့သည္ ကယ္တင္ျခင္းတို့ေရာက္္၍ သမၳာတရားကို သိေစျခင္းဌာ ဘုရားသခင္အလိုရွိ၏၊ ၁တိ၂း၄

OVERCOMERS

Love, Dating and Marriage Lessons


ၾကာသာပေသးေနညေန ၇ နာရီ

ဆရာမ ေနာ္အယ္ဝါး (၉၀၂၁၂၃၆၅)






ကယ္တင္ျခင္းနွင့္ဆုိင္ေသာသင္ခန္းစာမ်ား

New Life In Christ 2

My Guests

free web counter

ကယ္တင္ျခင္းနွင္.ဆိုင္ေသာ သင္ခန္းစာမ်ား(၂)

Labels

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

User Online

Pages

Theme Support