သင္ခန္းစာ (၁၈)
ငါတုိ ့သည္ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အ တူရွင္ျပန္ထေျမာက္လာ ေသာအခါေအာက္ပါ အက်ဳိးမ်ားကုိခံစားရၾကသည္။
ဒုတိယအၾကိမ္ေမြးဘြားျပီ
သခင္ေယရွုက- ဒုတိယေမြးဘြားျခင္းကုိ မခံေသာ သူ မည္သည္ ကား ဘုရားသခင္၏နိင္ငံေတာ္ကုိ မျမင္ရဟုဆုိသည္ (ေယာ ၃း၃)။ သုိ့ျဖစ္လွ်င္မည္ကဲ့သုိ ့ဒုတိယအၾကိမ္ ေမြးဘြားရမည္နည္း။ သခင္ေယရွုက-ေရ ႏွင့္၀ိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္ေမြးဘြားရမည္- ဟုဆုိသည္ (ေယာ၊၃း၅)၊ ေရဟုဆုိေသာေၾကာင့္ အခ်ဳိ ့ေသာသူမ်ားက ေရႏွစ္ျခင္းအားျဖင့္ဒုတိယ အၾကိမ္ေမြး ဘြား ျပီ ဟုယူဆၾကသည္။ သုိ ့ေသာ္ ေရႏွစ္ျခင္းျဖင့္ ဒုတိယအ ၾကိိမ္ မေမြးဘြား နိင္ပါ။ ေမြးဘြားနိင္လွ်င္ခရစ္ေတာ္ဤ ေလာကသုိ႕ ၾကြလာစရာမလို။
ဒုတိယေမြးဘြားျခင္းသိဘုိ ့ရန္ ပဌမေမြးဘြားျခင္း သိဘုိ ့လုိသည္။ ပဌမ ေမြးဘြားျခင္းသည္ မိခင္၀မ္းထဲမွ ေမြးဘြား ျခင္းျဖစ္သည္။ ပဌမ ေမြးဘြားေသာ အခါ အာဒံအမ်ဳိး၊ အာဒံ မိသားစုထဲ၌ ေမြးဘြားသည္။ အာဒံအမ်ဳိးသည္ လူေဟာင္း ျဖစ္၍ အျပစ္သားျဖစ္သည္။ ထုိ ပဌမ ေမြးဘြားျခင္းျဖင့္ ေကာင္းကင္သုိ ့ မ၀င္နိင္ပါ။ ဒုတိယျပန္မေမြးလွ်င္ဘုရားသခင္၏နိင္ငံေတာ္ကုိ မ၀င္ရသည္သာမက ျမင္လည္း မျမင္ရပါ။ ဒုတိယ ေမြးဘြားဘုိ ့ ရန္ေရႏွစ္ျခင္း၊ အက်င့္ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ဘုရားတရား ၾကိဳးစားျခင္း၊ ပညတ္ေတာ္လုိက္ေလွ်ာက္ျခင္းျဖင့္မရပါ။
ဘုရားသခင္သည္ လူေဟာင္းအာဒံအမ်ဳိးကုိ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူလက္၀ါး ကပ္တုိင္၌ ရုိက္သတ္လုိက္သည္။ ထုိ ့ေနာက္ သခၤ်ဳိင္းထဲ၌ ျမွပ္ႏွံ၍ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ ေစသည္။ ထုိသုိ ့ ထေျမာက္လာေသာအခါ လူေဟာင္းမဟုတ္ေတာ့ဘဲ လူသစ္ျဖင့္ ထေျမာက္ ေစ သည္။ ထုိသုိ ့လူသစ္ျဖစ္ဘုိ ့ရန္ လူမတတ္နိင္ပါ။ ဘုရားသခင္၏ တန္ခုိးအားျဖင့္ျဖစ္သည္ (၂ ေကာ၊ ၅း၁ရ)။ ထုိ သုိ ့လူသစ္အျဖစ္သုိ ့ ေရာက္ရွိျခင္း သည္သာ လွ်င္ ဒုတိယ ေမြး ဘြားျခင္းျဖစ္သည္။
သားေတာ္နိင္ငံသုိ ့ေရာက္ျပီ
ယခင္လူေဟာင္းဘ၀တြင္ အေမွာင္နယ္ေျမ၌ေနရသည္။ ထုိအေမွာင္နယ္ ထဲမွ ထြက္တတ္ေသာ္လည္းဘုရား သခင္သည္ ခရစ္ေတာ္အား ျဖင့္ ငါတုိ႕ကုိ ဆဲြႏႈတ္ လုိက္သည္။ က်မ္းစာ၌- ေမွာင္မုိက္တန္ခုိးမွလည္းငါတုိ ့ကုိႏွုတ္၍ ခ်စ္ေတာ္ မူေသာသားေတာ္၏ နိင္ငံထဲသုိ ့သြင္း ေတာ္ မူ၏- ဟုဆုိသည္ (ေကာ၊၁း၁၃)။ ထုိ ့ေၾကာင့္မိတ္ေဆြသည္ ေမွာင္မုိက္တန္ခုိး၌ မရွိေတာ့ေခ်။ ခရစ္ေတာ္၏ နိင္ငံသုိ႕ေရာက္ျပီ။ တဖန္-ေယရွုခရစ္အားျဖင့္ ငါတုိ႕ကုိ ထေျမာက္ေစ၍ ေကာင္းကင္အရပ္၌ ေနရာေပးေတာ္မူျပီ- ဟုဆုိ ျပန္သည္ (ဧဖက္ ၊၂း၆)။ ထုိ ့ေၾကာင့္မိတ္ေဆြသည္ ယာယီတဲျဖစ္ေသာ မိတ္ေဆြ၏ ေျမအိမ္ (ကုိယ္ခႏၶာ) ပ်က္လွ်င္ ေကာင္းကင္ဘုံ၌ လူ ့လက္ျဖင့္မလုပ္ဘဲ ဘုရားသခင္ျပင္ဆင္ ေတာ္ မူ ေသာ နိစၥထာ၀ရ ေနအိမ္ရွိျပီ (၂ ေကာ ၅း၁)။ မိတ္ေဆြသည္ေကာင္းကင္၌ ေနရာမဲ့ျဖစ္မည္ မဟုတ္ေသာ ေၾကာင့္ ဤေလာကကုိမစဲြလန္းသင့္။ ဤေလာ ေကာင္းကင္ ကုိယ္စားလွယ္အျဖစ္ ေနသင့္သည္။
ထာ၀ရအသက္ရျပီ
မိတ္ေဆြသည္ ကယ္တင္ျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ယွဥ္ေသာ ဧ၀ံေဂလိ တရားတည္းဟူေသာ သမၼာတရားကုိ ၾကားနာ၍ထုိ ခရစ္ေတာ္ကုိ ယုံၾကည္ ျပီးမွ ကတိေတာ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာသန္ ့ရွင္း ေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ တံဆိပ္ ခပ္ျခင္းကုိခံရျပီ(ဧ ၁း၁၃)၊ သန္ ့ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ တံဆိပ္ခတ္ျခင္းကုိ ခံရလွ်င္ခရစ္ ေတာ္ကုိရရွိျပီ။ ခရစ္ေတာ္ကုိ ရရွိေသာေၾကာင့္ ထာ၀ရအသက္ ကုိလည္းရရွိျပီ။ ထုိသုိ ့ရ ရွိေၾကာင္းကုိ မိတ္ေဆြကုိယ္တုိင္နား လည္ဘုိ ့ လုိသည္ (၁ေယာ ၊၅း၁၁-၁၃)။
ဘုရားသားျဖစ္ျပီ
မိတ္ေဆြသည္ ပဌမေမြးဘြားေသာအခါ စာတန္သားျဖစ္ခဲ့သည္ (ေယာ ၈း၄၄)။ သုိ ့ေသာ္ေယရွုခရစ္ကုိ လက္ခံခ်ိန္မွစ၍ ဘုရားသား ျဖစ္ရေသာ အခြင့္ကုိရျပီ (ေယာ ၁း၁၂)။ ထုိ ့ေၾကာင့္ငါတုိ႕သည္ ဘုရားသား ျဖစ္ရၾကသည္ဟု ၀ိညာဥ္ ေတာ္သည္ငါ တုိ ့၏ ၀ိညာဥ္ႏွင့္အတူ သက္ေသခံ ေတာ္မူ၏ (ေရာ ၈း၁၆)။သားျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းအေမြး စား အေမြခံမ်ား လည္းျဖစ္ ၾကျပီ (ေရာ ၈း၁ရ)။
ဘုရားလက္ထဲ၌
မိတ္ေဆြ၏အသက္သည္ဘုရား သခင္ထံ၌ရွိျပီ။က်မ္းစာ၌- သင္တုိ႕သည္ ေသေသာသူျဖစ္၍သင္တုိ ့၏အသက္သည္ ခရစ္ေတာ္ ႏွင့္အတူ ဘုရား သခင္၌၀ွက္ထားလ်က္ရွိ၏-ဟုဆုိ သည္ (ေကာ၊၃း၃)။ ထုိ ့ေၾကာင့္ မိတ္ေဆြ၏ အသက္ကုိ စာတန္သည္ မထိခုိက္ နိင္ ေတာ့ေခ်။ ထုိ႕အျပင္ခရစ္ေတာ္က- ငါ့သုိးတုိ႕သည္ ငါစကားသံကုိနားေထာင္၍ ငါ ့ေနာက္သုိ ့လုိက္ၾက၏။ ထုိသုိးတုိ႕ ကုိ ငါသိ၏။ ထာ၀ရ အသက္ကုိလည္း ငါေပး၏။ ထုိသုိးတုိသည္ ပ်က္စီးျခင္းႏွင့္အစဥ္မျပတ္ ကင္းလြတ္ၾကလိမ့္မည္။ အဘယ္သူမွ် ထုိသုိး တုိ႕ကုိ ငါ့လက္မွ မႏွုတ္မယူရာ။ ထုိသုိးတုိ ့ကုိငါ့လက္၌ အပ္ေပး ေတာ္မူ ေသာ ငါ့ခမည္းေတာ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာသူတုိ႕ထက္ ၾကီး ျမတ္ ေတာ္မူ သည္ ျဖစ္၍ အဘယ္သူ မွ်ထုိသုိးတုိ ့ကုိငါ့ခမည္းေတာ္၏လက္မွ မႏွုတ္ မယူရာ- ဟုဆုိသည္ (ေယာ ၁၀း၂ရ-၂၉)။
ယခုမိတ္ေဆြသည္ ခရစ္ေတာ္၏သုိးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထာ၀ရ အသက္ ရွင္ျပီ၊ ပ်က္စီးျခင္းႏွင့္လည္း အစဥ္ ကင္းလြတ္ေသာသူျဖစ္သည္။ ပ်က္စီးျခင္း ဆုိသည္မွာ ငရဲသြားျခင္းကုိ ဆုိလုိသည္။ မိတ္ေဆြသည္ ခမည္းေတာ္ႏွင့္ ခရစ္ေတာ္၏ လက္ ထဲ၌ ရိွေသာေၾကာင့္ စာတန္သည္မိတ္ေဆြကုိ မထိခုိက္ မစဲြႏွုတ္ နိင္ေတာ့ေခ်။ သုိ ့ေသာ္အျပစ္ျပဳလုပ္ဘုိ႕ရန္ ေသြးေဆာင္နိင္ေသးေသာေၾကာင့္ သတိထားရမည္။
ေျဖာင့္မတ္သူျဖစ္ျပီ
ပညတ္တရားအားျဖင့္ မရနိင္ေသာ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကုိ မိတ္ေဆြသည္ ရရွိျပီျဖစ္သည္။ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကုိ ဘုရားသခင္ကသာ ေပးပုိင္သည္။ က်မ္းစာက -ေျဖာင့္မတ္ရာကတည္ေစေသာသူကား ဘုရားသခင္ေပတည္း-ဟုဆုိသည္ (ေရာ၊၈း၃၃)။ ဘုရားသခင္သည္ ခရစ္ေတာ္၏ အေသြးအားျဖင့္ မိတ္ေဆြကုိ ေျဖာင့္မတ္ေစျပီ။ က်မ္းစာ၌ ယခုတြင္ အေသြးေတာ္အားျဖင့္ ေျဖာင့္ မတ္ရာ သုိ ့ေရာက္ျပီ- ဟုဆုိသည္ (ေရာ၊၅း၉)။ ထုိေျဖာင့္မတ္ျခင္းသည္ လူ ့အျမင္၌ မဟုတ္။ ဘုရားအျမင္၌ျဖစ္သည္။ က်မ္းစာကဘုရားသခင္သည္ အျပစ္ႏွင့္ ကင္းစင္ေသာ သူကုိ ငါတုိ႕အတြက္ေၾကာင့္အျပစ္ရွိေသာသူျဖစ္ေစ ေတာ္မူ၏။ အေၾကာင္းမူကား ငါတုိ ့သည္ထုိသူအား ျဖင့္ ဘုရားသခင္ေရွ႕ ေတာ္၌ ေျဖာင့္မတ္ ေသာသူ ျဖစ္မည့္အေၾကာင္းတည္း -ဟုဆုိ သည္ (၂ ေကာ ၅း၂၁)။ ထုိ ့ေၾကာင့္ မိတ္ေဆြသည္ ဘုရားအ ျမင္၌ ေျဖာင့္မတ္ျပီ။ ထုိ ့ ေၾကာင့္ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူကဲ့သုိ႕ အသက္ရွင္ဘုိ ့လိုလာသည္။
ဘုရားသခင္၏ အေပါင္းအသင္းျဖစ္ျပီ
ယခင္ဘ၀၌ မိတ္ေဆြသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ဘာမွ်မဆုိင္။ ထုိမွ်သာမက ဘုရားသခင္၏ ရန္သူျဖစ္ခဲ့သည္။ သုိ႕ေသာ္ ယခုတြင္ ေမွာင္မုိက္ထဲ မွ အံ့ဘြယ္ေသာအလင္းေတာ္သုိ႕ ေခၚသြင္းေတာ္မူေသာ သူ၏ဂုဏ္ ေက်းဇူး ေတာ္မ်ားကုိ ေဖၚျပေစျခင္းငွါ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူ ေသာ အမ်ဳိး ျဖစ္ျပီ။ မင္းစည္း စိမ္ ရွိေသာယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ဳိး၊ သန္ ့ရွင္းေသာလူမ်ဳိး ပုိင္ထုိက္ ေတာ္မူေသာ အေပါင္းအသင္းျဖစ္ျပီ။ အထက္က အေပါင္း အသင္း မဟုတ္။ ယခုတြင္ဘုရားသခင္၏ အေပါင္းအသင္းျဖစ္ျပီ။ ဂုဏ္ေက်းဇူး ေတာ္ ကုိအထက္ကမခံရေသာ္လည္း ယခုတြင္ခံရျပီ(၁ ေပ ၂း၉-၁၀)။
မိတ္ေဆြသည္ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ဳိးျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ မင္းစည္း စိမ္ခံစားခြင့္ ရွိသည္သာမက ကုိယ္တုိင္ဆုေတာင္း နိင္သည္။ ဘုရားသခင္၏ အေပါင္းအသင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အစဥ္မျပတ္မိႆဟာရဖဲြ ့နိင္သည္။ ေက်းဇူးေတာ္ ခံစားေသာသူ လည္းျဖစ္ျပီ။
သင္ခန္းစာ (၁၈) မွေမးခြန္းမ်ား
၁။ ပဌမေမြးဘြားျခင္းသည္---------------မွေမြးဘြားျခင္းျဖစ္သည္။
၂။ ဒုတိယေမြးဘြားျခင္းသည္ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ---------ေသာအခါျဖစ္သည္။
၃။ မိတ္ေဆြကုိ ----------တန္ခုိးမွႏွုတ္၍ခ်စ္ေတာ္မူေသာ----------၏နိင္ငံသုိ့ ပုိ့ေဆာင္ျပီ။
၄။ မိတ္ေဆြသည္ေလာက၏-------------ကုိယ္စားလွယ္ ျဖစ္သည္။
၅။ မိတ္ေဆြသည္---------------၏ တံဆိပ္ခပ္ျခင္းခံရျပီ။
၆။ မိတ္ေဆြသည္သခင္ေယရွုကုိယုံၾကည္ေသာေၾကာင့္ဘုရားသခင္၏ ----------------------ျဖစ္ျပီ။
ရ။ မိတ္ေဆြသည္ခရစ္ေတာ္၏----------ထဲ၌ရွိေသာေၾကာင့္ စာတန္သည္ မိတ္ေဆြကုိ မ-------------------ခုိက္နိင္ေခ်။
၈။ မိတ္ေဆြသည္ဘုရားသခင္၏အျမင္၌------------------ျပီ။
၉။ မိတ္ေဆြသည္မင္းစည္းစိမ္ရွိေသာ---------------------ျဖစ္ျပီ။
၁၀။ မိတ္ေဆြသည္---------------၏ အေပါင္းအသင္းျဖစ္ျပီ။
0 comments:
Post a Comment