HCF

HCF MYANMAR IN SINGAPORE

Saturday, June 26, 2010

မွန္ကန္ေသာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးကို တည္ေဆာက္ျခင္း (အပိုင္း ၂)


ျပသနာမ်ားကို ကိုင္တြယ္ျခင္း

Building Right Relationships (Part 2)

Handling Problems

Practical Christian Living Course

Lesson 20

ေသာ့ခ်က္ က်မ္းပိုဒ္။ ခရစ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္၏ဘုန္းေတာ္ကိုထင္႐ွားေစလွ်က္၊ သင္တို႔ကိုလက္ခံေတာ္မူသည့္နည္းတူ၊ သင္တို႔သည္ တေယာက္ကို တေယာက္ လက္ခံၾကေလာ့။ (ေရာ၊ ၁၅း၇)


နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုသံုး၍ မိတ္ေဆြမ်ားရရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ တခ်က္တည္းျဖင့္ သူတို႔ကို ျပန္လည္ လက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈး ႏိုင္ပါ သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မွန္ကန္ေသာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးကို တည္ေဆာက္႐ံုသာမက ဆက္လက္တည္တံ့ေအာင္ ထိန္းသိမ္းရမည္။ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံမႈမ်ားတြင္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိေသာ ျပႆနာမ်ားကို ဘုရားသခင္၏ ပံုစံမ်ိဳးျဖင့္ ေျဖရွင္းရမည္။ ဤသင္ခန္းစာတြင္ အျငင္းအခုန္ျဖစ္ျခင္း၊ က်ဴးလြန္ ေစာ္ကားျခင္း၊ မုန္းတီးျခင္း၊ အတားအဆီးမ်ား ႏွင့္ ျငင္းပယ္ျခင္းအစရွိသည့္ ျပႆနာမ်ားကို ၾကည့္ၾကမည္ျဖစ္သည္။


အျငင္းအခုန္ျဖစ္ျခင္းမ်ား

ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္ကိုယ္ခႏၶာ တခုတည္း၏ သင္း၀င္သူမ်ားျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ယံုၾကည္သူမ်ားသည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး မတူညီ ကြဲျပားသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျငင္းအခုန္ျဖစ္ၾကသည့္ အခ်ိန္မ်ားလည္း ရွိေပမည္။ အျငင္းအခုန္ျဖစ္ျခင္းသည္ ပံုမွန္သာျဖစ္ေသာ္လည္း ျပႆနာႀကီးမ်ားကို ျဖစ္ေစႏိုင္သည္။ အျငင္းပြားမႈမ်ားျဖစ္လာေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လုပ္သင့္သည့္အရာ အခ်ိဳ႕တို႔ကို ေလ့လာၾက ပါစို႔။


(၁) ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏စိတ္သ ေဘာ ထားသည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း ေသခ်ာေစပါ။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေျပာေသာ အရာ မ်ားသည္ မွန္ႏိုင္ေသာ္လည္း ေျပာသည့္ပံုစံသည္ မွားယြင္းႏိုင္းသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ သေဘာထား (သို႔) စိတ္ဓာတ္ သည္ မွားယြင္းေနလ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔မွားသည္ဟု ဘုရားသခင္က ေျပာသည္။

မွားယြင္းေသာသေဘာထားမ်ားသည္ မွားယြင္းစြာေတြးေတာျခင္းမွ ျဖစ္ေပၚလာသည္။ က်မ္းစာက ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဥာဏ္ပညာသည္ ဘုရားသခင္ ဆီမွ မလာလွ်င္ စာတန္ဆီမွ လာမည္ဟု ဆိုထားသည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ႏွလံုးသားထဲတြင္ ခါးသီးမႈႏွင့္ အျငင္းပြားလိုေသာစိတ္ရွိပါက ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဥာဏ္ ပညာသည္ စာတန္မွလာသည္ကို ေသခ်ာ သိႏိုင္သည္။ က်မ္းစာက ""သို႔မဟုတ္ သင္တို႔စိတ္ထဲတြင္၊ ခါးစြာေသာဂုဏ္ၿပိဳင္ျခင္း၊ ရန္ေတြ႕ျခင္းရွိလွ်င္၊ သမၼာတရားကို မုသာျဖင့္ဆန္၍ မ၀ါႂကြားၾက ႏွင့္"" ထိုသို႔ေသာ ပညာသည္ အထက္မွသက္ေရာက္ေသာပညာမဟုတ္၊ ေျမႀကီးပညာ၊ ဇာတိပကတိပညာ၊ နတ္ဆိုးပညာျဖစ္ ၏""ဟုဆိုထားသည္။ (ယာကုပ္ ၃ း ၁၄-၁၅)

ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဥာဏ္ပညာသည္ ဘုရားသခင္ဆီမွလာပါက ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ႏူးည့ံသိမ္ေမြ႕၍ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရန္ လြယ္ကူသူမ်ား ျဖစ္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ က်မ္းစာက ""အထက္မွသက္ေရာက္ေသာ ပညာမူကား၊ ေရွးဦးစြာစင္ၾကယ္၏။ ထိုမွတပါး အသင့္အတင့္ေနတက္၍၊ ျဖည္းညႇင္း ေသာသေဘာရွိ၏။ ေသြးေဆာင္လြယ္၏။ ဂ႐ုဏာႏွင့္၄င္း၊ ေကာင္းက်ိဳးႏွင့္၄င္းျပည့္စံု၏။ လ်စ္လ်ဴ႐ွဴေသာစိတ္ရွိ၏။ လွ်ိဳ႕၀ွက္ျခင္းႏွင့္ ကင္းစင္၏""ဟု ဆိုထားသည္။ (ယာ ၃ း ၁၇)


(၂) ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏လွ်ာကို ခ်ဳပ္တည္းရမည္။

က်မ္းစာက လူမိုက္သည္ ""စိတ္ထဲမွာရွိသမွ်အရာအားလံုးကို ဖြင့္ေျပာတတ္သည္""ဟု ဆိုထားသည္။ လွ်ာသည္ ကိုယ္ခႏၶာ၏ အေသးဆံုး ေသာ အဂၤါမ်ားထဲမွတစ္ခုျဖစ္ေသာ္လည္း အျခားအဂၤါမ်ားအားလံုး စုေပါင္း၍လုပ္ေသာ အပ်က္အစီးထက္ သာ၍ႀကီးေသာအပ်က္အစီးကို ျဖစ္ေစႏိုင္ သည္။ က်မ္းစာက ""လွ်ာ သည္မီးျဖစ္၏။ မိမိ သည္လည္း ငရဲမီး ႐ိႈ႕ျခင္းကိုခံလ်က္ရွိ၏။ သားရဲမ်ိဳး၊ ငွက္မ်ိဳး၊ တြားတတ္ေသာ တိရစၦာန္မ်ိဳး၊ ငါးတို႔ကို လူမ်ိဳးတို႔သည္ ေအာင္တက္သည့္အတိုင္း ေအာင္ခဲ့ၿပီ။ လွ်ာကိုကား၊ အဘယ္သူမွ် မေအာင္ႏိုင္၊ မဆံုးမႏိုင္ေသာ အဆိုးအညစ္ျဖစ္၏။ ေသေစတတ္ေသာ အဆိပ္အေတာက္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏""ဟု ဆိုသည္။ (ယာ ၃ း ၆-၈)

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေျပာေသာစကားမ်ားအားျဖင့္ အျခားသူမ်ားအား နာက်င္ေစခဲ့သည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလံုး သတိရေပလိမ့္မည္။ စကားမ်ားသည္ နာက်င္ေစၿပီး ဆက္လက္နာက်င္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ဆာလံဆရာကဲ့သို႔ ဆုေတာင္းရန္လိုအပ္သည္။ ""အို ထာ၀ရဘုရား အကၽြႏ္ုပ္၏ႏႈတ္ေရွ႕မွာ ကင္းကိုထားေတာ္မူပါ။ အကၽြႏ္ုပ္ ၏ ႏႈတ္ခမ္းတံခါးကို ေစာင့္ေတာ္မူပါ။"" (ဆာလံ ၁၄၁ း ၃)


(၃) အျခားသူမ်ားေျပာတာကို ဂ႐ုစိုက္နားေထာင္ရမည္။

အဓိပၸာယ္ရွိေသာ ဆက္ဆံ မႈတိုင္းတြင္အျပန္အ လွန္ေျပာဆိုဆက္သြယ္ျခင္းသည္ အလြန္အေရးႀကီး သည္။ အျငင္းပြားမႈမ်ားျဖစ္လာခ်ိန္တြင္ အျခားသူတစ္ဦးႏွင့္ ေျပာဆိုဆက္သြယ္မႈရွိရန္မွာ အလြန္ အေရးႀကီးသည္။ ဤစကားလံုးမ်ားသည္ ၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းေလစြ။ ""သူ/သူမက ကၽြႏ္ုပ္ေျပာတာကို လံုး၀နားမေထာင္ေတာ့ဘူး"" အမ်ားအားျဖင့္ တစံုတဦးသည္ စိတ္ဆိုးေနခ်ိန္တြင္ ျပႆနတစ္ခုကို ေျဖရွင္း ရန္မွာ ခက္ခဲသည္။ ဤသို႔ေသာအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လုပ္ႏုိင္ေသာ အေကာင္းဆံုးအရာတစ္ခုမွာ နားေထာင္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။

တစံုတဦးသည္ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ပ်က္ေနခ်ိန္တြင္ ထိုသူ၏စိတ္ခံစားမႈမ်ားကို တင္းတင္းမႈတ္ထားေသာ ေဘာလံုးႏွင့္ခိုင္းႏႈိင္းႏုိင္သည္။ ေဘာလံုး ကို ေလမေလ်ာ့ေပးဘဲ ဖိအားမ်ားထပ္ေပးမည္ဆိုပါက ေပါက္ကြဲ သြားမွာေသခ်ာသည္။

အကယ္၍ သင္သည္ သူေျပာတာကို ၾကားျဖတ္မေျပာဘဲ စိတ္ပါ၀င္စားစြာ နားေထာင္ေပးမည္ဆို ပါက ""ေဘာလံုး""သည္ ေလေလ်ာ့သြားၿပီး ဖိအားလည္း အနည္းငယ္ေျပေလ်ာ့သြားလိမ့္မည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ျပႆနာကို ကိုင္တြယ္ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။


(၄) ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အမႈကိစၥတို႔ကို အျခားသူ၏ ႐ႈေထာင့္ဘက္မွလည္း ႐ိုသားစြာ ၾကည့္႐ႈ၍ ျမင္ ႏိုင္သည္။

တစံုတဦးသည္ သူေတြးေတာလုပ္ေဆာင္ေသာအရာရာတိုင္းအတြက္ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခု သူ၌ ရွိသည္။ သင္သည္ ႐ိုးသားစြာ သူ႔ေနရာ ကို ၀င္ယူ၍ သူ႔အျမင္ဘက္မွ အမႈကိစၥတို႔ကို ၾကည့္ၾကည့္ပါ။ သူသည္မွန္ကန္၍ သင္သည္မွားယြင္းေနေၾကာင္း သင္သိေကာင္းသိလာလိမ့္မည္။


ထိပါးေစာ္ကားျခင္းမ်ား

ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ ထိပါးေစာ္ကားမႈကို လြယ္လြယ္ကူကူမခံယူဘဲ အျခားသူမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိတ္ရွည္သည္းခံတတ္ရန္ သင္ယူ သင့္ သည္။ က်မ္းစာက ""ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာကို သည္းခံတတ္၏"" ဟုဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ ထိပါးေစာ္ကားမႈမ်ားရွိႏိုင္သည္။ ထိပါးမႈမ်ား ကို ကိုင္တြယ္ရာ၌ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းတစ္ခုမွာ ထိုလူထံသို႔သြား၍ ျပည္လည္ေျပလည္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရန္ျဖစ္သည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ကိုင္တြယ္ရမည့္ ထိပါးေစာ္ကားမႈ (၂)ခုရွိသည္။ (၁) ကၽြႏ္ုပ္တို႔က အျခားသူမ်ားအေပၚ ထိပါးေစာ္ကားမႈမ်ားႏွင့္ (၂) ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို အျခားသူမ်ားက ထိပါးေစာ္ကားမႈမ်ားျဖစ္သည္။ ဤတစ္ခုစီကို မည္သို႔ကိုင္တြယ္ရမည္ကို ၾကည့္ၾကပါစို႔။


(၁) ကၽြႏ္ုပ္က သူတပါးအေပၚ ထိပါးမႈ

ကၽြႏုပ္သည္ တစံုတဦးအေပၚ ထိပါးေစာ္ကားေသာအခါ ထိုသူႏွင့္ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ကၽြႏ္ုပ္တြင္ တာ၀န္ရွိသည္။ သခင္ေယ႐ႈက ""ထို႔ေၾကာင့္သင္သည္ ပူေဇာ္သကၠာကို ယဇ္ပလႅင္သို႔ေဆာင္ယူခဲ့လ်က္၊ သင္၏ညီအစ္ကိုသည္ သင္၌အျပစ္တင္ခြင့္ တစံုတခုရွိသည္ဟု ေအာက္ေမ့သတိရလွ်င္၊ ယဇ္ပလႅင္ေရွ႕မွာ ပူေဇာ္သကၠာကိုထား၍သြားေလာ့။ ညီအစ္ကိုႏွင့္ သင့္တင့္ၿပီးမွ ျပန္၍ ပူေဇာ္သကၠာကို တင္ေလာ့။""ဟု ဆိုခဲ့သည္။ (မ၊ ၅း၂၃-၂၄)

ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အမွားလုပ္ေသာအခါ ႐ိုးသားစြာျဖင့္ လိႈက္လႈက္လွဲလွဲ ေတာင္းပန္မႈသည္ ျပႆနာ မ်ားေျပလည္ေစရန္ မ်ားစြာ အေထာက္ အကူျပဳေပမည္။ မွန္ကန္စြာ ေတာင္းပန္ႏိုင္ရန္အတြက္ ....

(၁) ကၽြႏ္ုပ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ ထိပါးမႈအတြက္ တာ၀န္အျပည့္အ၀ယူ၍ မည္သူ႔ အေပၚမွလည္း အျပစ္ပံုမခ်ပါ။

(၂) မည္သို႔ေသာ ထိပါးေစာ္ကားမႈျဖစ္သည္ကို နာမည္တပ္၍ ေျပာမည္။

(၃) ထိုလူအား ကၽြႏ္ုပ္ကို ခြင့္လႊတ္ေပးရန္ေျပာၿပီး သူ၏အေျဖကို ေစာင့္ဆိုင္းမည္။

အကယ္၍ ကၽြႏ္ုပ္သည္ တစံုတဦးကို ဆံုး႐ႈံးမႈမ်ားျဖစ္ေစခဲ့ပါက ထိုက္သင့္ေသာအဖိုးအခကို ျပန္ေလ်ာေပးရမည္ျဖစ္သည္။


(၂) အျခားသူတစ္ဦး ကၽြႏ္ုပ္အေပၚ ထိပါးျခင္း

အျခားသူတစ္ဦးသည္ ကၽြႏ္ုပ္အေပၚ ထိပါးလာပါက ကၽြႏ္ုပ္လုပ္ရမည့္ ပထမဆံုးတာ၀န္မွာ သူ႔ထံ သြား၍ သူ႔အမွားကို ေထာက္ျပရန္ျဖစ္သည္။ ေယ႐ႈက ""ထိုေၾကာင့္သင္၏ညီအစ္ကိုသည္ သင့္ကိုျပစ္မွား လ်င္၊ သူ႔ဆီသို႔သြား၍ ႏွစ္ေယာက္တည္းခ်င္း သူ၏အျပစ္ကိုျပ၍၊ ဆံုးမေလာ့။"" ဟု ဆိုခဲ့သည္။ (မသဲ ၁၈း၁၅)

တစံုတဦးက ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ထိပါးေသာအခါ ပထမဆံုး ကၽြႏ္ုပ္တို႔လုပ္ေလ့လုပ္ထရွိေသာ အရာ တစ္ခုမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မည္သို႔ ဆိုးရြာစြာ ဆက္ဆံျခင္းခံခဲ့ရေၾကာင္းကို အျခားသူတစ္ဦးအား ေျပာျပျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔လုပ္ျခင္းသည္ လံုး၀မွားယြင္းသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ထိပါးခဲ့ေသာသူထံသို႔ ပထမဆံုး မသြားမၿပီးမခ်င္း အျခားသူတစ္ဦးဦးကို လံုး၀မေျပာရပါ။ ေတာင္းပန္ရန္အတြက္ သူ႔အားအခြင့္အေရး ေပးရမည္ျဖစ္ၿပီး နားလည္မႈမ်ား လြဲမွားေနပါကလည္း ရွင္းျပႏိုင္ရန္အတြက္ အခြင့္အေရးတစ္ခု သူ႔အား ေပးရမည္ျဖစ္သည္။

တစံုတဦးက ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ကုိ ထိပါးသည္ျဖစ္ေစ၊ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔က တစုံတဦးကုိ ထိပါးသည္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ရ မည့္အရာမွာ ထုိသူထံသုိ႔သြား၍ ကိစၥတုိ႔ကုိ ေျပလည္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ရန္ျဖစ္သည္။ လူႏွစ္ဦးသည္ ျပႆနာတက္ေနပါက၊ သူတုိ႔သည္ ဘုရားသခင္ေရွ႕၌ မိမိကုိယ္ကုိႏွိမ့္ခ်ျခင္းအားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ခြင့္လႊတ္ေပး ျခင္း ႏွင့္ ျပႆနာကုိေမ့ေပ်ာက္ျခင္းအားျဖင့္ ျဖစ္ေစ ျပႆနာကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္သည္။

မွတ္မိ သတိရရန္- ထိပါးေစာ္ကားျခင္းမ်ား ကိုကိုင္တြယ္ရာ၌ အေျခခံနည္းလမ္းမွာ ထိုသူထံသို႔ တစ္ဦးတည္းသြားျပီး ျပသနာကို ေျပလည္ ေအာင္ မွန္ကန္စြာ ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကၽြနု္ပ္သည္ အမႈ႔ကိစၥတို႔ကုိ ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းရန္အတြက္ တစုံတဦးထံသြားေသာအခါ မွန္ကန္ေသာစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ သြားရမည္ျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ သူ႔ကုိ ကၽြႏု္ပ္အားေတာင္းပန္လာ ေအာင္ျပဳလုပ္ရန္ မဟုတ္ဘဲ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္၊ ဘုရားသခင္ႏွင့္ ျပန္လည္မိတ္သဟာယာဖြဲ႕ေစရန္ ျပဳ လုပ္ရန္ျဖစ္သည္။ သူသာေနာင္တရပါက ကၽြုႏု္ပ္သည္ သူ႔အားခြင့္လြတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ သခင္ေယ႐ႈက ""သင့္တုိ႔သည္ ကုိယ္ကုိကုိယ္သတိျပဳၾကေလာ့။ သင္၏ညီအစ္ကုိသည္ သင့္ကုိျပစ္မွားလွ်င္ သူ႔အားဆုံးမေလာ့။ သူသည္ ေနာင္တရလွ်င္ သူ၏အျပစ္ကုိ လႊတ္ေလာ့။"" ဟုဆုိသည္။ လုကာ ၁၇း၃

တစ္ႀကိမ္တစ္ခါတြင္ ေပတ႐ုက ေယ႐ႈအား ""သခင္၊ ညီအစ္ကုိသည္ အကၽြႏု္ပ္ကုိျပစ္မ်ား၍ အကၽြႏု္ပ္သည္ သူ၏အျပစ္ကုိ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ လႊတ္ရပါအ့ံနည္း၊ ခုနစ္ႀကိမ္ေျမာက္ေအာင္ လႊတ္ရပါအံ့နည္း"" ဟုေမးေသာအခါ ေယ႐ႈက ""ခုနစ္ႀကိမ္ေျမာက္ေအာင္လႊတ္ရမည္ ငါမဆုိ။ အႀကိမ္ ခုနစ္ဆယ္ခုနစ္လီေျမာက္ ေအာင္လႊတ္ရမည္""ဟု ျပန္ဆုိခဲ့သည္။ (မႆဲ ၁၈း၂၁-၂၂)

ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ အတုိင္းအတာမရွိ ခြင့္လႊတ္ေပးၾကရန္ သခင္ေယ႐ႈက သင္ၾကားေပးေနျခင္းျဖစ္ သည္။ ""ခုနစ္ဆယ္ ခုနစ္လီေျမာက္ေအာင္"" ခြင့္လႊတ္ေပးရမည္ဆုိသည္မွာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ညီအစ္ကုိမ်ားအား အႀကိမ္ေပါင္း ၄၉၀ ခြင့္လႊတ္ၿပီးပါက ေနာက္ထပ္ခြင့္လႊတ္ေပးရန္ မလုိေတာ့ပါဟု ဆုိလုိျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဤေနရာတြင္ သခင္ သင္ၾကားလုိသည္မွာ ခြင့္လႊတ္ျခင္းသည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အတြက္ အေလ့အထတစ္ခုျဖစ္လာရန္ ျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ခြင့္လႊတ္ေပးရမည့္ အႀကိမ္ေပါင္းကုိ မေရမတြက္ႏုိင္ပါ။

ေယ႐ႈက ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔က ထိပါးခဲ့ေသာသူမ်ားထံမွ ခြင့္လႊတ္ျခင္းကုိ မရမခ်င္း၊ ကၽြနု္ပ္ တုိ႔ကုိထိပါးခဲ့ေသာသူမ်ားအား ခြင့္မလြႊတ္ မခ်င္း၊ ဘုရားသခင္ႏွင့္ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ျပန္လည္သင့္ျမတ္ရန္မွာ မျဖစ္ ႏုိင္ပါဟုဆုိသည္။ ထိပါးမႈမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ သခင္၏ သင္ၾကားမႈကို အျပည့္အ၀ နားလည္ ႏိုင္ရန္အတြက္ မသဲအခန္းႀကီး ၅၊၁၈ ႏွင့္ လုကာအခန္းႀကီး ၁၇ ကိုဖတ္ပါ။


မုန္းတီးစိတ္ႏွင့္ အတားဆီးမ်ား

ထိပါးမႈမ်ားကို ဆီေလွ်ာ္စြာ မကိုင္တြယ္မ ေျဖရွင္း ပါကမုန္တီးစိတ္ႏွင့္ အတားအဆီးမ်ားသည္ လူမ်ားၾကားသို႔ ၀င္ေရာက္လာႏိုင္သည္။ မုန္းတီးစိတ္ဆိုသည္မွာ အျခားသူအေပၚ စိတ္မေကာင္းရွျိခင္းႏွင့္ ရန္လိုမုန္းတီးျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ အတားအဆီးဆိုသည္မွာ လူမ်ားၾကားတြင္ နံရံကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။ မုန္းတီးစိတ္ႏွင့္ အတားအဆီးမ်ားရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္ စစ္မွန္ေသာ ေျပာဆိုဆက္သြယ္ျခင္းမ်ားရွိမည္ မဟုတ္ပါ။

ဘုရားသခင္သည္ မုန္းတီးစိတ္၊ အတားအဆီးႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သို႔ကိုင္တြယ္ခဲ့သည္ကို နားလည္ႏိုင္ရန္အတြက္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အသင္းေတာ္၏ ကနဦးအစကို ျပန္ၾကည့္ရမည္ျဖစ္သည္။ အစပိုင္းတြင္ အသင္းေတာ္ကို ဂ်ဴးယံုၾကည္သူမ်ားျဖင့္သာ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ဖြဲ႕စည္း ထားခဲ့ သည္။ ေနာက္ ပိုင္းတြင္ သတင္းေကာင္းကို တပါးအမ်ိဳးသားမ်ား(ဂ်ဴးမဟုတ္သူမ်ား)ထံ ေဟာေျပာေသာအခါ တပါးအမ်ဳိး သားမ်ားစြာသည္ ယုံၾကည္ ခဲ့ၾကၿပီး အသင္းေတာ္တြင္းသုိ႔ ေပါင္းထည့္ျခင္းကုိ ခံခဲ့ၾကသည္။

ဂ်ဴးမ်ားႏွင့္တပါးအမ်ဳိးသားမ်ားၾကားတြင္ ကာလၾကာရွည္စြာ တည္ရွိခဲ့ေသာ မုန္းတီးစိတ္ႏွင့္ အတားအဆီးမ်ားေၾကာင့္ ဤသုိ႔ ေပါင္းထည့္ျခင္း သည္ ျပႆနာတစ္ခုကုိ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ဂ်ဴးမ်ားက သူတုိ႔ သည္ တပါးအမ်ဳိးသားမ်ားထက္ ျမင့္ျမတ္သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္ဟု မွတ္ယူၿပီး တပါးအမ်ဳိးသားမ်ား ႏွင့္ အစာပင္အတူမစားပါ။ ထုိနည္းတူပင္ တပါးအမ်ဳိးသားတုိ႔ကလည္း ဂ်ဴးမ်ားကုိ ရြံ႕ရွာၾကသည္။

ဘုရားသခင္သည္ ဂ်ဴးမ်ားႏွင့္တပါးအမ်ဳိးသားမ်ားၾကားတြင္ ရွိေသာမုန္းတီးစိတ္ႏွင့္ အတားအဆီး ကုိမည္သုိ႔ကုိင္တြယ္ေျဖရွင္းခဲ့သနည္း။ ကားတုိင္ေတာ္အားျဖင့္ ေျဖရွင္းခဲ့သည္။ က်မ္းစာက ဂ်ဴးႏွင့္တပါး အမ်ဳိးသားမ်ားအပါအ၀င္ ယုံၾကည္သူတုိင္းသည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ကားတုိင္ေတာ္၌ အေသသတ္ျခင္းကုိ ခံရသည္ဟု ေျပာသည္။ ဂ်ဴးႏွင့္တပါးအမ်ဳိးသားယုံၾကည္သူမ်ားကုိ စုေပါင္းထားေသာ ""လူသစ္"" တစ္ဦးကုိ ဘုရားသခင္သည္ ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္။ လူသစ္တြင္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ကုိယ္တုိင္က ဦးေခါင္းျဖစ္ၿပီး ကုိယ္ခႏၶာကုိမူ ယုံၾကည္သူမ်ား အားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း ထား သည္။

သူ၏ေသျခင္း အားျဖင့္ သခင္ေယ႐ႈသည္ ဂ်ဴးႏွင့္တပါးအမ်ဳိးသားမ်ားၾကားတြင္ရွိေသာ အတား အဆီးကုိ ခ်ဳိးဖ်က္၍ မုန္းတီးစိတ္ကုိ ဖယ္ရွား ခဲ့သည္။ က်မ္းစာက ""အဘယ္သုိ႔နည္းဟူမူကား၊ ထုိသခင္သည္ ငါတုိ႔၏၏ရန္ၿငိမ္းျခင္းအေၾကာင္းျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ၀ိနည္းအထုံးအဖြဲ႕ႏွင့္ စပ္ဆုိင္ေသာ ပညတ္တရား တည္းဟူေသာ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ျခင္း၏ အေၾကာင္းကုိ ကုိယ္ခႏၶာေပၚတြင္ ပယ္ရွားေတာ္မူသျဖင့္ ပုိင္းျခားလ်က္ ရွိေသာစပ္ၾကား အုတ္တံတုိင္း၊ နံရံကုိၿဖိဳဖ်က္၍လူမ်ဳိးႏွစ္ခုတုိ႔ကုိ တစုတည္းျဖစ္ေစေတာ္မူ၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ရန္ကိုၿငိမ္းေစၿပီးလွ်င္ ကုိယ္ေတာ္၌ထုိလူႏွစ္စုတုိ႔ကုိ လူသစ္ တစ္ဦး တကုိယ္ တည္း ျဖစ္ေစျခင္းငွာ ျပင္ဆင္၍ တလုံးတ၀တည္းျဖစ္ၿပီးေသာ ထုိလူႏွစ္စုတုိ႔ကုိ လက္၀ါးကပ္တုိင္ေတာ္အားျဖင့္ ရန္ကုိသတ္ ျဖတ္လ်က္၊ ဘုရားသခင္ႏွင့္ မိတ္သဟာယဖြဲ႕ေစမည္အေၾကာင္းတည္း။"ဟု ဆိုသည္။ (ဧဖက္ ၂း၁၄-၁၆)

ဤအရာသည္ ဂ်ဴးမ်ားႏွင့္တပါးအမ်ဳိးသားတုိ႔တြင္ သာမက ယုံၾကည္သူတုိင္းအတြက္ မွန္ကန္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္လည္း ခရစ္ေတာ္ ကုိယ္ခႏၶာ၏ သင္း၀င္သူမ်ားျဖစ္လာႏုိင္ရန္အတြက္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ အတူကားတုိင္ထက္၌ အေသသတ္ျခင္းကုိ ခံခဲ့ၾကၿပီျဖစ္သည္။

ကားတုိင္ေတာ္၏ လုပ္ေဆာင္မႈအားျဖင့့္ ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကုိ ကြဲကြာေစေသာ အတား အဆီးရွိသမွ်ကုိ ဖယ္ရွားခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ကားတုိင္၌အေသခံျခင္းအားျဖင့္ ယုံၾကည္သူမ်ားၾကားတြင္ရွိေသာ မုန္းတီးစိတ္ကုိလည္း ""သတ္ျဖတ္""ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ ယုံၾကည္သူတုိင္း ကုိ သူႏွင့္တလုံးတ၀ တည္းျဖစ္ေစၿပီး ယုံၾကည္သူအခ်င္းခ်င္းလည္း တလုံးတ၀တည္းျဖစ္ေစသည္။

ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကုိ ဘုရားသခင္ထံပုိ႔ေဆာင္ရန္သာမက ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏အခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈတြင္ရွိေသာ အနာမ်ား ကုိၿငိမ္းေစရန္အတြက္ ကားတိုင္ထက္၌ အေသခံျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္အျခားယံုၾကည္သူတဦးၾကားတြင္ အတားအဆီးႏွင့္ မုန္တီးစိတ္ကို တည္ရွိရန္ ခြင့္ျပဳပါက ထိုသို႔ လုပ္ျခင္းသည္ ခရစ္ေတာ္၏ ကားတိုင္ထက္၌ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းကို ျငင္းပယ္ျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျပစ္ ျဖစ္သည္။


ျငင္းပယ္ျခင္း

ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အျခားသူတဦးႏွင့္ ဆက္ဆံမႈ၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တြင္ အေျခခံ စိတ္ေနသေဘာထား (၂)မ်ိဳးအနက္ တခု ရွိႏိုင္သည္

(၁) သူ႔ကိုျငင္းပယ္လိုသည့္သေဘာထားႏွင့္

(၂) သူ႔ကိုလက္ခံလိုသည့္ သေဘာထားႏွင္


အျခားသူတဦးကို ျငင္းပယ္ျခင္းသည
ထိုသူ၏လက္ရွိျဖစ္ေန ေသာဘ၀ကို ျငင္းပယ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ျငင္းပယ္ျခင္းသည္ သေဘာထား တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ထိုသေဘာထားက ""သင့္ကိုလက္ခံေစလိုပါက ကၽြႏု္ပ္ကို ႏွစ္သက္ေစရန္ သင့္ကိုသင္ေျပာင္းလဲရမည္""ဟု ေျပာေနျခင္းျဖစ္သည္။

အျခားသူတဦးကိုလက္ခံျခင္းဆိုသည္မွာ ထိုသူအေပၚသို႔ မည္သည့္ကန္႔သတ္ ခ်က္မွမထားရွိဘဲ သူအား လြတ္လပ္စြာလက္ခံျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသို႔လက္ခံျခင္းျဖင့္ သင္သည္ သူ၏အမွားမ်ားကို မျမင္ျခင္း(သို႔) သူလုပ္သမွ်အရာအားလံုးကို သေဘာတူလက္ခံသည္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ ဤအရာအား ႐ိုးရွင္းစြာဆိုလိုသည္မွာ ခရစ္ေတာ္သည္ သင့္ကိုလက္ခံခဲ့သလိုမ်ိဳး ထိုသူကိုလက္ခံျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ က်မ္းစာက ""ခရစ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ကို ထင္ရွားေစလ်က္၊ သင္တို႔ကို လက္ခံေတာ္မူသည့္နည္းတူ၊ သင္တို႔သည္ တေယာက္ကိုတေယာက္ လက္ခံၾကေလာ့""ဟု ဆိုသည္။ (ေရာမ ၁၅း၇)

ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းလက္ခံရမည့္အေၾကာင္းအရင္းမွာ ခရစ္ေတာ္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို လက္ခံခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အျပစ္သားျဖစ္စဥ္၌ပင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ အေသခံခဲ့သည္။ သူက ""သင္တို႔မေျပာင္းမလဲမခ်င္း၊ သင္တို႔ကို လက္မခံပါ"" ဟူ၍မေျပာခဲ့ပါ။ သူသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ လက္ရွိဘ၀၌ပင္ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို လြတ္လပ္စြာျဖင့္ လံုး၀ဥသုန္လက္ခံခဲ့ၿပီး ဘုရားသားသမီးတဦးအေနျဖင့္ ခံစားထိုက္ေသာ အခြင့္ထူးမ်ားႏွင့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို ရရွိႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည္။ ဤသေဘာထားသည္ ဘုရားသခင္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား အျခားသူမ်ားအေပၚတြင္ ထားေစလိုေသာ သေဘာထား ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔နားလည္သည္ျဖစ္ေစ၊ နားမလည္သည္ျဖစ္ေစ၊ အျခားသူတဦးအေပၚတြင္ ထားရွိေသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏သေဘာထားသည္ ထိုသူအေပၚသို႔ နက္႐ိႈင္းေသာအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္သည္။

++လူတဦး ကို ျငင္းပယ္ေသာသေဘာထားသည္ ဘုရားသခင္၏ ေမတၱာေတာ္ကို သင့္အားျဖင့္ ထိုသူအေပၚသို႔ စီဆင္းက်ေရာက္ေစျခင္းကို တားဆီးသည္။ ထိုျငင္းပယ္ျခင္းသည္ သူ႔အား ""ခ်ည္ေႏွာင္၍"" ဘုရားသခင္ ျဖစ္ေစလိုေသာ သူတဦး မျဖစ္လာေစရန္ တားဆီးသည္။


++လူတဦးကို လက္ခံျခင္းသေဘာထားသည္
ဘုရားသခင္၏ ေမတၱာေတာ္ကို သင့္အားျဖင့္ ထိုသူ အေပၚသို႔ စီးဆင္းက်ေရာက္ေစရန္ အခြင့္ေပးသည္။ ဤလက္ခံျခင္းသည္ သူ႔အား ""လြတ္ေျမာက္ေစ""၍ သူ႔ကို ဘုရားသခင္ျဖစ္ေစလိုေသာသူတဦး ျဖစ္လာေစသည္။

ခရစ္ယာန္ဖခင္တဦးက သူ႔အသက္တာႏွင့္ သူ႔သား၏အသက္တာတို႔၌ ဘုရားသခင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာအမႈကို ေ၀မွ်ေျပာျပခဲ့သည္။


""ကၽြန္ေတာ္လိုက္ရမွာလား""ဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ၁၅ ႏွစ္အရြယ္သားက သုန္မႈန္စြာေျပာသည္။ ေလးလံေသာေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ ေလွ်ာက္၍ ကၽြန္ေတာ္အိမ္မွာပဲ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူ ေနခ်င္တယ္"" ၿပီးေတာ့ ကားကလည္း လူေတြျပည့္က်ပ္ေနၿပီ။ ဘယ္သူက မိုင္ ၆၀၀ ခရီးကို ကားအစုတ္ပလုတ္ထဲမွာ ငခ်င္သိပ္ထားသလိုမ်ိဳး က်ပ္က်ပ္သိပ္သိပ္နဲ႔ လိုက္ႏိုင္မွာလဲ""ဟူ၍ ဆက္ေျပာခဲ့သည္။

ဘရက္၏ မီးခိုးထြက္သလိုထြက္ေနေသာ ေဒါသသည္ မၾကာေသးမီက ကၽြႏ္ုပ္၏ဆက္ဆံေရးကို ထိခိုက္ပ်က္ျပားေစခဲ့ေသာ ႀကီးထြားလာ ေနသည့္ ျပႆနာတခုကို မီးေမာင္းထိုးျပလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္၏ ႏွလံုးသားအတြင္းပိုင္း နက္နက္ထဲ၌ ဘရက္ကို တျဖည္းျဖည္း မႏွစ္ၿမိဳ႕ လာေၾကာင္းကို ၀န္ခံပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ႔သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို မႏွစ္သက္ပဲ သူဆံပင္ပံုစံကိုလည္း မႏွစ္သက္ပါ။ သူစြဲလမ္း ေနသည့္ ဂီတအမ်ိဳးအစားကို ကၽြန္ေတာ္အထူးသျဖင့္ စိတ္ပ်က္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ဦးၾကားရွိ ေျပာဆို ဆက္ဆံမႈမ်ားမွာ အေရာင္စြန္းထင္လာသည္။

ဘရက္သည္ စိတ္မပါစြာျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္အတူလိုက္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ တပတ္တာကို ေတာ့ ျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါတြင္မူ မိဘမ်ားအေျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သည္ ဘုရားသခင္ေရွတြင္ ဒူးေထာက္၍ ""သခင္၊ ဘရက္သည္ ယခုလိုသာ ဆက္ၿပီး႐ိုင္းစိုင္း ပုန္ကန္ေန မည္ဆိုပါက ဘရက္ကိုသာမက အျခားသူမ်ားကိုပါ ထိခိုက္ေစႏိုင္ေသာ အျဖစ္အပ်က္ဆိုးႀကီး ျဖစ္ေပၚလာ ေစႏိုင္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေသခ်ာသိပါ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ သူ႔ကို ဒီလိုမ်ိဳးဆက္လက္ျပဳမူေစမွာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ေတာ္အေျဖေပးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္းဆို ပါ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ျပသေတာ္မူပါ""ဟု ဆုေတာင္းခဲ့သည္

ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္၏ အေျဖအတြက္ ျပင္ဆင္ထားျခင္း လံုး၀မရွိခဲ့ပါ။ သူသည္ သူ၏ မီးေမာင္းကို ကၽြႏ္ုပ္ႏွလံုးသား၏ သေဘာထားမ်ားအေပၚသုိ႔ အဓိကထား၍ ထိုးခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ႏွလံုးသားထဲမွ သေဘာထားမ်ားသည္ အခ်ိန္ေတာ္ၾကာ အရိပ္ဖံုးလႊမ္းေနခဲ့ၿပီး ယခုတြင္မွ နာက်င္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ထင္ရွားစြာ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ ""သင္သည္ ဘရက္ကို ျငင္းပယ္၊နာၾကည္း၊ ႐ံႈ႕ခ် ေနသမွ် ကာလ ပတ္လံုး ငါ့လက္ေတြဟာ ခ်ည္ေႏွာင္ထားျခင္းခံရတယ္""ဟု ဘုရားကေျပာသည္။ ငါသည္ သင့္သားကို မထိေတြ႕ႏိုင္ေအာင္ သင္က ကာဆီးထားတယ္။ သင္ဟာ အဓိကျပႆနာပဲ"" ဟူ၍ဆက္ေျပာ ခဲ့သည္။


"အို၊ ဘုရားသခင္" ဟူ၍ ကၽြန္ေတာ္သည္ အ့ံအားသင့္စြာ ၿငီးတြားမိသည္။ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြန္ေတာ့ကို ဆက္ရွာခဲ့သည္။ ""ငါသင့္ကို ငါ့သားေယ႐ႈအားျဖင့္ လက္မခံခဲမီက၊ သင္သည္ သန္႔ရွင္း၊ ေျဖာင့္မတ္လာရမည္ဟု ငါေတာင္းဆိုခဲ့သေလာ။ ထိုအခ်ိန္၌ သင့္ဘ၀တြင္ ငါ့ကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ ေစေသာအရာမ်ား စြာမရွိခဲ့သေလာ။ အဲ့ဒါေတာင္ ငါသည္သင့္ကို ငါ့ေမတၱာေတာ္ပတ္စည္း၍ ငါ့သားေတာ္ေၾကာင့္ သင့္ကို လက္ခံခဲ့သည္မဟုတ္ေလာ။""

သူေနာက္ထပ္ေျပာသည့္စကားကို ကၽြန္ေတာ္ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျပန္လည္တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္။ ""သင္ ယခု သင့္သားဆီသြားၿပီး သင္၏ မွားယြင္းေသာ သေဘာထားမ်ားႏွင့္ နာၾကည္းျခင္း၊ ေ၀ဖန္ျခင္းႏွင့္ ျငင္း ပယ္ျခင္းတို႔ကို သြား၍၀န္ခံမလား""ဟု သူ႔အေပၚတြင္ က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ သင္၏အျပစ္ အတြက္ သင္သြား၍ ေတာင္းပန္မလား""


""ဒါေပမယ့္၊ သခင္၊ သူဟာ ပုန္ကန္ၿပီး မွားယြင္းသူျဖစ္တယ္"" ဟု ကၽြန္ေတာ္ အားတက္ခဲ့သည္။


""ငါ့သား၊ ငါသည္ ထိုအရာကို သိ၏။ ငါ့တြင္ အနာၿငိမ္းေစႏိုင္ေသာ အစြမ္းလည္းရွိ၏။ သို႔ေသာ္ သင္သည္ သာ၍ႀကီးေသာ ျပႆနာ ျဖစ္ သည္။ ဒီလိုဆိုဘယ္လိုဘဲ။ သင္သည္ ငါ့ကိုေစာင့္ဆိုင္းေစလိုသမွ် ကာလပတ္လံုး ငါ့ေစာင့္ဆိုင္းႏိုင္၏။ အကယ္၍သင္သာ ကတိကို ခ်ိဳးဖ်က္ပါက သင္သည္ သင့္သားကို ဆံုး႐ႈံးမွာမဟုတ္ဘူးဟု ငါကတိမေပးႏိုင္ပါ။""

ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဘုရားသခင္၏ ကမ္းလွမ္းခ်က္ႏွင့္ ႐ုန္းကန္လြန္ဆြဲေနခ်ိန္တြင္ ဤကိစၥသည္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ နာက်င္ဖြယ္ ေကာင္းေလာက္ ေအာင္ ပို၍ရွင္းလင္းလာခဲ့ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္သားႏွင့္ပတ္သက္ ၍ ဘာေတြျဖစ္ပ်က္လာမည္ကိုလည္း ဘယ္သူကမွ အာမ၊ မခံႏိုင္ပါ။ သူဖခင္၊ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘယ္လို လုပ္ရမည္ကို နားလည္သြားခဲ့သည္။ ဘုရားသခင္က ကၽြန္ေတာ့သား၏ ပုန္ကန္မႈအားလက္ခံရန္ ေျပာေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ေစ လို သည့္အတိုင္း မဟုတ္ဘဲ ကၽြန္ေတာ့္သား၏လက္ရွိဘ၀၌ပင္ သူ႔အား စစ္မွန္ စြာႏွင့္ အကန္႔အသတ္မရွိေသာ ေမတၱာမ်ိဳးျဖင့္ ခ်စ္ရန္ ေျပာေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏွိမ့္ခ်ျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ နာက်င္ဖြယ္ေကာင္းေသာ္လည္း၊ ကၽြန္ေတာ့္အလိုကို မစြန္႔လႊတ္ပါက ဘရက္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တြင္ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ဆိုးရြားေသာ အက်ိဳးဆက္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္အလြန္ ေၾကာက္လန္႔ခဲ့သည္။ ဘုရား သခင္သည္ ဘရက္ကို ေစာင့္ဆိုင္းေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္အား ေစာင့္ဆိုင္းေနျခင္းျဖစ္သည္။

ဖခင္က သူသည္ ဘုရားသခင္၏စကားကို နာခံေသာအခါ ဘာျဖစ္ခဲ့သည္ကိုေျပာျပသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ တဦးႏွင့္တဦး ဖက္ထားစဥ္တြင္ မ်က္ရည္မ်ားသည္ ဘရက္အေပၚတြင္ထားရွိေသာ ကၽြန္ေတာ့္၏နာၾကည္းမႈမ်ားကို တိုက္စားသြားခဲ့သည္။ ဘရက္သည္လည္း စတင္ငိုေႂကြး၍ စိတ္ႏွလံုးေႂကြကြဲစြာျဖင့္ သူပုန္ကန္မႈကို အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ခြင့္လႊတ္ေပးရန္ ေတာင္းပန္ ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ မိခင္ဘက္သို႔လွည့္၍ သူမကိုေပြ႕ဖက္ကာ သူမေပၚတြင္ထားရွိေသာ သူ၏မွားယြင္းေသာ သေဘာထားကို ငိုေႂကြးျခင္းအားျဖင့္ စြန္႔ထုတ္ခဲ့သည္။

ထိုေန႔ရက္မွစတင္၍ ၂-ႏွစ္ကုန္ဆံုးခဲ့ခ်ိန္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေသာအရာမ်ား၌ ဆံုး႐ႈံးမႈမ်ားရွိခဲ့ေသာ္လည္း ထိုအခ်ိန္က ဘုရားသခင္၏ နက္႐ိႈင္းစြာ လုပ္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ ဘရက္သည္ သခင္ ရွိရာသို႔ နီးကပ္စြာ ပံုမွန္ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့သည္။ ဘုရားသခင္က သူသည္ က်ိဳးပဲ့ေႂကြမြေသာ ႏွလံုးသားကို မရြံရွာပါဟုေျပာခဲ့သည္။ သူ၏ေရြးႏႈတ္၍ အားႀကီးေသာေမတၱာေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၌ လမ္းေၾကာင္း (Channel) တခုကို ရွာေတြ႕ေသာအခါ အသက္တာမ်ားတြင္ ဘာေတြျဖစ္လာမည္ကို မည္သူ ေျပာႏိုင္သနည္း။ ထိုေမတၱာ ေတာ္၏ စြမ္းအားသည္ ဒိုင္းနမိုက္ ကဲ့သို႔ျဖစ္သည္။ (Will Longenecker)


ယခုတြင္ပင္ လူမ်ားႏွင့္ သင့္ျမတ္ေစပါ။

ဤသင္ခန္းစာကို ဖတ္ေနတုန္း ျဖစ္သင့္သလိုမျဖစ္ေသာ သင္၏ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈအခ်ိဳ႕ကို ဘုရားသခင္သည္ သင့္ႏွလံုးသားကို ေျပာျပခဲ့သေလာ။ သင့္တြင္ ေျဖရွင္ရန္လိုအပ္ေသာ ထိပါးမႈတခုရွိ ေကာင္းရွိလိမ့္မည္။ သင္သည္ ကိုယ္ကိုကိုယ္ ႏွိမ့္ခ်လ်က္ ဘုရားသခင္ကိုနာခံပါက ေျပလည္ေအာင္လုပ္ ႏိုင္ေပမည္။

သင္ႏွင့္အျခားသူတဦးၾကားတြင္ မုန္းတီးစိတ္ရွိသေလာ၊ သင္ႏွင့္အျခားယံုၾကည္သူတစ္ဦးၾကားတြင္ အတားအဆီးတခုရွိသေလာ၊ သခင္ေယ႐ႈ သည္ မုန္းတီးစိတ္ကို ""သတ္ျဖတ္"" ရန္ႏွင့္ အတားအဆီးအားလံုး ကို ဖယ္ရွားပစ္ရန္အတြက္ ဒုက္ၡေ၀ဒနာခံစားကာ အေသခံခဲ့သည္ကို သတိရပါ။

သင္ႏွင့္ အျခားသူတဦးၾကားတြင္ ျငင္းပယ္ျခင္းမ်ားရွိသေလာ။ သင္သည္ သား(သို႔) သမီးတဦး ျဖစ္ပါက သင့္အေဖႏွင့္ အေမကို ျငင္းပယ္ ခဲ့ဖူးမည္။ သင္သည္ မိဘတဦးျဖစ္ပါက သင့္သားႏွင့္သမီးကို ျငင္းပယ္ခဲ့ၿပီး။ သင္မိန္းမ(သို႔)ေယာက္်ားကိုလည္း ျငင္းပယ္ခဲ့ဖူးမည္။ သင္ျငင္းပယ္ခဲ့သူမ်ား မွာ သင့္ အစ္ကိုႏွင့္အစ္မလည္းျဖစ္ႏုိင္သည္။ မည္သူကို ျငင္းပယ္ခဲ့သည္ျဖစ္ေစ၊ သင္၏ျငင္းပယ္ျခင္းကို စြန္႔လႊတ္ ၿပီး သင့္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ ေမတၱာေတာ္ ကုိ ထိူသူထံသို႔စီးဆင္းက်ေရာက္ေစရန္ အခြင့္ေပးမည္ေလာ။

နာခံျခင္းေၾကာင့္ ေကာင္းခ်ီးခံစားရသည္။ ဘုရားသခင္က သင့္ကိုမည္သည့္အေၾကာင္းေျပာသည္ျဖစ္ေစ၊ သင္သည္နာခံမည္ေလာ။


႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိေသာ ရတနာ

ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ အျခားသူမ်ား ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၌ အနာၿငိမ္းေစရန္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္သည္ ဒုကၡဆင္းရဲျခင္းႏွင့္အေသခံျခင္း ခံခဲ့၏။


ေမးခြန္းမ်ား

မွန္/မွား

၁. ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ အျငင္းအခုန္ျဖစ္ၾကေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏စိတ္သေဘာထားသည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း ေသခ်ာေစပါ။


၂. မိမိထင္ေသာအရာမ်ားကို မိမိသိပါက အျခားသူမ်ား၏ အျမင္မွာ အေရးမပါပါ။


၃. ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ မွားယြင္းေသာအခါ၊ မိမိတို႔၏က်ဴးလြန္ခဲ့မႈအတြက္ မည္သူ႔အေပၚမွ အျပစ္ပံုမခ်ဘဲ မိမိဘာသာ တာ၀န္အျပည့္အ၀ယူရမည္။


၄. ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ လူတဦးအားခုႏွစ္ဆယ္ခုႏွစ္လီေျမာက္ေသာအႀကိမ္သာ ခြင့္လႊတ္ရန္လိုအပ္သည္။


၅. အျခားသူတဦးအပၚတြင္ ထားရွိေသာ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏သေဘာထားသည္ ထိုသူအေပၚသို႔ နက္႐ိႈင္းေသာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိႏိုင္သည္။


၆. မုန္းတီးစိတ္ဆိုသည္မွာ အျခားသူတဦးအေပၚတြင္ စိတ္ေကာင္းမရွိျခင္းႏွင့္ ရန္လိုစိတ္ရွိျခင္းကို ဆိုလိုသည္။


၇. တစံုတဦးသည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ကို အမွားက်ဴးလြန္ေသာအခါ ပထမဆံုးကၽြႏု္ပ္တို႔လုပ္ရမည္မွာ အျခားသူ တဦးထံသြားရန္ မိမိသည္ မွားယြင္းစြာ ျပဳတာခံရေၾကာင္း သေဘာတူ/မတူ ထိုသူႏွင့္ တိုင္ပင္ရန္ျဖစ္ သည္။


၈. က်မ္းစာက ဂ်ဴးမ်ားႏွင့္တပါးအမ်ိဳးသားမ်ားအပါအ၀င္ ယံုၾကည္သူတိုင္းသည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ကားတိုင္ထက္၌ အေသသတ္ျခင္းကို ခံရ သည္ဟု ေျပာသည္။


၉. မည္သည့္အတားအဆီးႏွင့္ မုန္းတီးစိတ္ကိုမဆို သင္ႏွင့္အျခားယံုၾကည္သူတဦးၾကားတြင္ ျဖစ္တည္ရန္ ခြင့္ျပဳျခင္းသည္ ကားတိုင္ထက္၌ ခရစ္ေတာ္၏လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ အမႈကိုျငင္းပယ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။


၁၀. ဤသင္ခန္းစာ၌ ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ အဖိုးထိုက္ေသာရတနာမွာ "" ေယ႐ႈခရစ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ေပါင္း သင္းဆက္ဆံမႈႏွင့္ ဆိုင္ေသာ အနာမ်ားကို ၿငိမ္းေစရန္အတြက္ ဒုကၡေ၀ဒနာခံစားကာ အေသခံခဲ့သည္။""


မိိတ္ေဆြမ်ားၾကားတြင္ ျပသာနာမ်ားျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည္။ သင္ခန္းစာ ၂၀ တြင္ ျဖစ္တတ္ေသာ ျပႆနာ(၄)မ်ိဳးကို တင္ျပ ေဆြးေႏြးထားသည္။ သင္သည္ သင္၏မိတ္ေဆြတဦးႏွင့္ ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ ေအာင္ ျပဳလုပ္လိုေပမည္။

ရဲလင္းထြန္း(အင္းစိန္)

Share:

0 comments:

Post a Comment

healthcare christian fellowship. Powered by Blogger.

လစဥ္ ဝတ္ျပဳရာေနရာ

JBC CHURCH 45 Thomson Rd Singapore 307584 6256 2277

က်မ္းစာ ေလ.လာျခင္းနွင္.ဆုေတာင္းျခင္း

ဗုဒၶဟူးေန.ညေန ၇ နာရီ ဆရာမ ေဒၚလြင္လြင္ေမာင္ (၉၇၅၈၉၆၂၅) Blk 558 #04-386, Houngang Street 51

New Life In Christ 3

Practical Christian Living Lesson

ေရာက္လာသူအေပါင္း ဘုရားသခင္ေကာင္းခ်ီးေပးပါေစ
လူအေပါင္းတို့သည္ ကယ္တင္ျခင္းတို့ေရာက္္၍ သမၳာတရားကို သိေစျခင္းဌာ ဘုရားသခင္အလိုရွိ၏၊ ၁တိ၂း၄

OVERCOMERS

Love, Dating and Marriage Lessons


ၾကာသာပေသးေနညေန ၇ နာရီ

ဆရာမ ေနာ္အယ္ဝါး (၉၀၂၁၂၃၆၅)






ကယ္တင္ျခင္းနွင့္ဆုိင္ေသာသင္ခန္းစာမ်ား

New Life In Christ 2

My Guests

free web counter

ကယ္တင္ျခင္းနွင္.ဆိုင္ေသာ သင္ခန္းစာမ်ား(၂)

Labels

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

User Online

Pages

Theme Support