Dealing with Anger
Practical Christian Living Course 4 Lesson 16
ေသာ့ခ်က္က်မ္းပုဒ္ ။ ။""သို႔ျဖစ္၍၊ ငါခ်စ္ေသာညီအစ္ကိုတို႔၊ ခပ္သိမ္းေသာသူတို႔သည္ နားၾကား ျခင္းငွာ လ်င္ျမန္ၾကေစ။ စကားေျပာျခင္း ငွာ၄င္း၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းငွာ၄င္း၊ ေႏွးၾကေစ။ လူ၏ေဒါအမ်က္ သည္ ဘုရားသခင္၏ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားကို မျပဳစုတတ္"" ယာ ၁ း ၁၉-၂၀
လူတဦးသည္ ခရစ္ယာန္တေယာက္ျဖစ္လာေသာအခါ၊ သူ၏ျပဳမူလုပ္ေဆာင္မႈႏွင့္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးတို႔သည္ ေျပာင္းလဲမႈ အခ်ိဳ႕ ရွိသင့္ သည္။ ၄င္းေျပာင္းလဲမႈမ်ားထဲမွ တစ္ခုမွာ ေဒါသႏွင့္သက္ဆိုင္သည္။ ခရစ္ယာန္တဦးသည္ ခရစ္ယာန္တို႔၏ ပံုစံအတိုင္း ျပဳမူ တုံ႔ျပန္သင့္သည္။ အမ်က္ ေဒါသ ကို ထိန္းခ်ဳပ္ရမည္။ ဤသင္ခန္းစာတြင္ ေဒါသႏွင့္ အမ်က္ထြက္ျခင္းျပသနာမ်ားကို ကိုင္တြယ္ထားသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အမ်က္ထြက္ ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္း၏ အရင္းအျမစ္ႏွင့္ အမ်က္ထြက္ျခင္းအျပစ္မွ မည္သို႔ လႊတ္ေျမာက္ျခင္းခံရႏိုင္ပံုတို႔ို ၾကည့္ၾက မည္ျဖစ္သည္။
ပ်က္စီးမႈမ်ားစြာျဖစ္ေစေသာအမ်က္ေဒါသ
အမ်က္ေဒါသ၏ ဖ်က္စီးႏိုင္ေသာစြမ္းအားကို ပထမဆံုး ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့သူမွာ ကာဣနပင္ျဖစ္သည္ ကာဣနႏွင့္အာေဗလသည္ အာဒံ၏ ပထမဦးဆံုး သားႏွစ္ဦးျဖစ္ၾကသည္။ ဤသားမ်ားသည္ ႀကီးျပင္းလာ ေသာအခါ ကာဣနက လယ္သမားတဦးျဖစ္လာၿပီး အာေဗလက သိုးထိိန္း ျဖစ္လာသည္။
ဘုရားသခင္အား ၀တ္ျပဳကိုးကြယ္ရန္ မွန္ကန္ေသာနည္းလမ္းကို ကာဣနႏွင့္ အာေဗလႏွစ္ဦးလံုးအား သင္ၾကားေပးထားသည္။ သူတို႔၏ အျပစ္မ်ားအတြက္ အခါမလည္ေသာ တိရစၦာန္မ်ားကို ဘုရားသခင္ အားပူေဇာ္ရန္လိုအပ္သည္ကို ႏွစ္ဦးလံုးက သိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔သည္ ဘုရားသခင္အား ၀တ္ျပဳ ကိုးကြယ္ရန္လာၾကေသာအခါ၊ ညီအစ္ကိုတဦးတည္းကသာ ဘုရားသခင္ကို နာခံခဲ့သည္။
အာေဗလသည္ သိုးသငယ္ကို သူ၏ပူေဇာ္သကၠာအျဖစ္ ယူေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း ကာဣနမွာမူ သူ႔ လယ္ေျမမွ အသီးတို႔ကိုသာ ယူေဆာင္ လာခဲ့သည္။ ဘုရားသခင္က အာေဗလႏွင့္ သူ၏ပူေဇာ္သကၠာကို လက္ခံခဲ့ၿပီး ကာဣနႏွင့္ သူ႔ပူေဇာ္သကၠာကို ျငင္းပယ္ခဲ့သည္။ ရလဒ္အေနျဖင့္ ကာဣနသည္ ေဒါသအိုး ေပါက္ကြဲခဲ့သည္။ သူသည္ ဘုရားသခင္အား ေဒါသထြက္ၿပီး သူ႔ညီ အာေဗလကို မနာလို ျဖစ္ခဲ့သည္။
ဘုရားသခင္က သူ႔အမ်က္ေဒါသ၌ အက်ိဳးဆက္မ်ားရွိေၾကာင္းကို ကာဣနအားသတိေပးခဲ့သည္။ ကာဣနကို ေပးေသာ ဘုရားသခင္၏ သတင္းစကားမွာ ဤကဲ့သို႔ျဖစ္သည္။ ""သတိျပဳေလာ့။ သင္၏ အမ်က္ေဒါသသည္ သင့္တံခါးအျပင္ဘက္၌ ေစာင့္လ်က္ ၀ပ္ေနေသာျခေသၤ့ႏွင့္တူ၏။ သင္သည္ သင့္ ေဒါသကို မအုပ္စိုးႏိုင္လွ်င္၊ ထိုအရာက သင့္ကိုအုပ္စိုးသြားလိမ့္မည္။"" သို႔ေသာ္ ကာဣနသည္ ဘုရား သခင္၏သတိေပးခ်က္ကို နားမေထာင္ခဲ့ပါ။ အာေဗလအေပၚတြင္ ထားေသာသူ၏ မနာလိုမႈသည္ မုန္းတီး စိတ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ သြားခဲ့သည္။
တစ္ေန႔တြင္ ကာဣနႏွင့္ အာေဗလသည္ လယ္ကြင္းထဲတြင္ အတူရွိေနၾကသည္။ ကာဣနသည္ အာေဗလအား ရန္ဘက္ျပဳၿပီး သတ္လိုက္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေလာက၌ ေမြးဖြားလာေသာ ပထမဦးဆံုး လူသားသည္ လူသတ္သမားျဖစ္သြားသည္။ အေၾကာင္းမွာ သူ၏ေဒါသကို မထိန္းခ်ဳပ္ ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အမ်က္ေဒါသကို ကိုင္တြယ္ျခင္း
ကာဣနကဲ့သို႔ပင္ ""ျခေသၤ့""ဟုတင္စားေခၚဆိုရမည့္ အမ်က္ေဒါသသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြင္း၌လည္း ရွိသည္။ ဤျခေသၤ့ကို မအုပ္စိုးႏိုင္ပါက၊ သူက ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို အုပ္စိုးသြားမည္။ ဘယ္ေတာ့မွ ေဒါသမထြက္ရ ဟု ဘုရားသခင္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို မေျပာထားေသာ္လည္း အထိန္းအခ်ဳပ္ကင္းမဲ့ေသာ ေဒါသ၏ အႏၲရာယ္ ကိုမူ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား သတိေပးထားသည္။ က်မ္းစာက ""အမ်က္ထြက္ရာတြင္ အျပစ္မရွိ ေစႏွင့္။ အမ်က္မေျပ ဘဲ ေနမ၀င္ေစႏွင့္""ဟု ဆိုသည္။ ဧဖက္ ၄ း ၂၆
အမ်က္ေဒါသသည္ လူ႔စိတ္ခံစားမႈမ်ားတြင္ အၾကမ္းတမ္းဆံုးအရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို႔ေသာ ျပင္းထန္သည့္ ခံစားခ်က္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း ထားေသာေၾကာင့္၊ အမ်က္ေဒါသသည္ အျပစ္ႏွင့္ နီးကပ္စြာ ဆက္စပ္မႈရွိသည္။ က်မ္းစာက ဤသို႔မေျပာပါ။ ""ၾကင္နာပါ၊ သို႔ေသာ္ အျပစ္ မလုပ္ႏွင့္။"" (သို႔) ""ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာရွိပါ။ သို႔ေသာ္ အျပစ္မလုပ္ႏွင့္"" ဤသို႔မေျပာျခင္းမွာ ၾကင္နာျခင္းႏွင့္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ အျပစ္ ႏွင့္ ေ၀းရာတြင္ ရွိေန ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အမ်က္ထြက္ေသာအခါ အျပစ္လုပ္မိမည့္ အႏၲရာယ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တြင္ ရွိလာသည္။ တစံုတဦးက ""အကယ္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေဒါသထြက္ ၿပီး အျပစ္မလုပ္မိပါက၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မည္သည့္အရာကိုမွ ေဒါသထြက္ေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ အျပစ္လုပ္ ျခင္းသာ ျဖစ္လိမ့္မည္""ဟု ေျပာခဲ့သည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အမ်က္ေဒါသအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လုပ္ႏိုင္ေသာအရာသံုးခုရွိသည္။
(၁) ေဒါသကိုေဖာ္ထုတ္ျပသႏိုင္သည္။
ေဒါသသည္ အထိန္းအခ်ဳပ္ကင္းမဲ့သြားေသာအခါ၊ ႀကီးစြာေသာပ်က္စီးမႈတို႔ကို ျဖစ္ေစသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အလြန္ေဒါသ ထြက္ခ်ိန္တြင္ တစံုတဦးအား ျပစ္ျပစ္ႏွစ္ႏွစ္ ေျပာလိုၿပီး နာက်င္ေစလို ေသာေၾကာင့္ အျပစ္ကို နက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္းလုပ္ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဤ အျခင္းအရာကို ""ေဒါသအိုးေပါက္ ကြဲျခင္း""ဟုေခၚသည္။ တခါတရံတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေဒါသထြက္ေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္တို႔မည္မွ် သန္မာေၾကာင္း ကို ျပလိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေဒါသကို မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ျခင္းသည္ အားနည္းျခင္း၏ လကၡာတစ္ခုပင္ျဖစ္ သည္။ သန္စြမ္းျခင္းမဟုတ္ပါ။ က်မ္းစာ က ""အမ်က္ထြက္သည္တိုင္ေအာင္ စိတ္မတိုႏွင့္။ အမ်က္သည္ မိုက္ေသာသူ၏ စိတ္ႏွလံုး၌ ေနရာက်တတ္၏""ဟုဆိုသည္။ ေဒ ၇ း ၉
(၂) ေဒါသကို ဖိႏွိပ္ႏိုင္သည္။
ေဒါသကိုဖိႏွိပ္ျခင္းဆိုသည္မွာ ေဒါသကိုမ်ိဳသိပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ လူအခ်ိဳ႕သည္ ေဒါသထြက္ၿပီး မိမိ၏ေဒါသကို ပြင့္လင္းစြာ ေဖၚထုတ္ ျပသ သည္။ အျခားသူတို႔မွာမူ သူတို႔ကဲ့သို႔ တူညီေသာ ေဒါသမ်ိဳး ရွိေသာ္လည္း အတြင္း၌ မ်ိဳသိပ္စုေဆာင္းထားႏိုင္ၾကသည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အတြင္း၌ မ်ိဳသိပ္စုေဆာင္ထားေသာ အမ်က္ေဒါသတို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား နာက်င္ေစ ၿပီး ဆက္လက္ၾကာရွည္စြာ နာက်င္ ေစေန မည္ျဖစ္သည္။ တခါတရံ ဤေဒါသသည္ နာၾကည္းျခင္းႏွင့္ ခါးသီးျခင္းအျဖစ္သို႔ ကူးေျပာင္းသြားၿပီး စိတ္ဓာတ္က်ေ၀ဒနာကို ျဖစ္ေစႏိုင္ေကာ အျခားေသာ ခႏၶာပိုင္း ဆိုင္ရာ မက်န္းမာမႈတို႔ကိုလည္း ျဖစ္ေစႏိုင္သည္။
64
(၃) ေဒါသကို ၀န္ခံႏိုင္သည္။
အမ်က္ေဒါသကို အေကာင္းဆံုး ကိုင္တြယ္ရမည့္နည္းလမ္းမွာ ယင္းတို႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဘုရား သခင္အား ေျပာျပရန္ျဖစ္သည္။ ဤအျခင္းအရာသည္ အျပစ္မလုပ္ဘဲ ""ေရေႏြးေငြ႕ကိုထုတ္လႊတ္ျခင္း""ပင္ ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ သိၾကသည္ထက္၊ ဘုရားသခင္က ပို၍သိေသာေၾကာင့္၊ ဘုရား သခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ နာလည္မႈရွိမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ႏွင့္အတူ ရွိေၾကာင္းကို သိရျခင္းကပင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား တည္ၿငိမ္ေစသည္။ ထို႔ျပင္ ဤအခ်က္က အရာရာ တို႔ကို မွန္ေသာ သေဘာ ထား႐ႈေထာင့္မ်ိဳးျဖင့္ ျမင္ႏိုင္ရန္ အတြက္လည္း ကူညီေပးသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစေသာအရာတို႔သည္ ေနာက္ဆံုး၌ အေရး မႀကီးေၾကာင္းကို အႀကိမ္ အေတာ္ မ်ားမ်ားပင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သိလာၾကသည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေဒါသထြက္ျခင္း၏အျပစ္ကို ကိုင္တြယ္ရမည္။
ေဒါသထြက္ျခင္းဆိုသည္မွာ အမ်က္ေဒါသသည္ အထိန္းအကြပ္မဲ့သြားျခင္းျဖစ္သည္။ ေဒါသထြက္ျခင္းသည္ အၿမဲတေစပင္ မွားယြင္းသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေဒါသထြက္ေသာအခါ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လုပ္ရမည့္ အရာတစ္ခုတည္းသာရွိသည္။ ဘုရားသခင္အား မိမိ၏ေဒါသကို အျပစ္အေနျဖင့္ ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ၿပီး စင္ၾကယ္ေစေသာခရစ္ေတာ္၏ အေသြးေတာ္ကို ေတာင္းခံရယူရမည္။ အကယ္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အျခားလူ တို႔ကို ေစာ္ကား၊ နာက်င္ေစ ခဲ့ပါက၊ သူတို႔အား ေတာင္းပန္ရမည္။
သင္သည္ ေဒါသအိုးအႀကိမ္မည္မွ် ေပါက္ကြဲသည္ျဖစ္ေစ၊ အႀကိမ္တိုင္းတြင္ အျခားသူတို႔ႏွင့္ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေအာင္ လုပ္ရ မည္။ ဤသို႔ လုပ္ျခင္းအားျဖင့္၊ သင္သည္ မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ့္ခ်တတ္လာၿပီး သင့္အမ်က္ေဒါသက မည္သို႔ေသာ အပ်က္အစီးမ်ိဳးကို ျဖစ္ေစခဲ့သည္ ကို လည္း သင္ သိရွိလာေပမည္။
သင္သည္ စိတ္ဆိုး၊ စိတ္ပ်က္ေနသည့္အခ်ိန္တြင္ အျခားသူထံသို႔ မသြားျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သည္။ အမ်က္ေျပသြားသည့္ အခ်ိန္က် မွ ထိုသူထံသို႔သြား၍ ေျပလည္ေအာင္ လုပ္သင့္သည္။
ေဒါသထြက္ရျခင္း၏အေၾကာင္းအရင္းကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုင္တြယ္ရမည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ေဒါသကို မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သည့္အခ်ိန္တိုင္းတြင္ ဘုရားသခင္အား ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အျပစ္ ကို သစၥာရွိစြာ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ ေသာ္လည္း၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တြင္ ျပသနာတစ္ခုရွိေသးသည္။ ျပႆနာမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ တူညီေသာ အရာတစ္ခုတည္းကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ေဒါသ ထြက္ လိုက္၊ ေတာင္းပန္လိုက္ႏွင့္ ခ်ာလပတ္လည္ေနသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မည္မွ်ပင္ႀကိဳးစားေသာ္လည္း ေဒါသကို မထိန္း ခ်ဳပ္ႏိုင္ၾကပါ။ ဤျပသနာကို ကုသရန္ ေဆးရွိပါသလား? ရွိပါတယ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ပထမဆံုး သိရွိရမည့္ အရာမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေဒါသ ထြက္ရ ျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိရန္ ျဖစ္သည္။
က်မ္းစာထဲတြင္ အမ်က္ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းကို သိပ္မေျပာထားပါ။ အေၾကာင္းမွာ က်မ္းစာက အမ်က္ထြက္ျခင္း သက္သက္ သာမက ေဒါသထြက္ျခင္း၏ မူလရင္းျမစ္ အေၾကာင္းအရင္းကို ေျပာျပထား သည္။
အမ်က္ထြက္ျခင္း၏ မူလအရင္းျမစ္အေၾကာင္းအရင္းမွာ အဘယ္နည္း? SELF (ဇာတိပကတိစိတ္)ပင္ျဖစ္ သည္။ အမ်က္ထြက္ေစရန္ SELF (ဇာတိပကတိစိတ္)က လႈံ႔ေဆာ္သည္။ အမ်က္ကို အျပင္ဘက္ပိုင္းတြင္ ေဖာ္ထုတ္ျပသသည့္အခ်ိန္တိုင္းတြင္၊ အတြင္းပိုင္း၌ ေဒါသထြက္ေနေသာ SELF (ဇာတိပကတိစိတ္)တစ္ခုရွိေန သည္ကို ေသခ်ာသိႏိုင္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အမ်က္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ အျပင္းအထန္ႀကိဳးစား ေသာ္လည္း၊ SELF (ဇာတိပကတိစိတ္)ကို မကိုင္တြယ္ပါက၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဆက္လက္၍ စိတ္ဆိုးၿပီး ေဒါသအိုး ေပါက္ကြဲေနမည္ျဖစ္သည္။
SELF (ဇာတိပကတိစိတ္)သည္ အမ်က္ထြက္ရျခင္း၏ မူလရင္းျမစ္အေၾကာင္းအရင္းျဖစ္သည္ကို ပို၍ ရွင္းလင္းစြာသိႏိုင္ရန္အတြက္ ေဒါသထြက္ ေစႏိုင္ ေသာ အေျခအေနအခ်ိဳ႕ကို ေလ့လာၾကပါစို႔။
တစံုတဦးက ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ေသးသိမ္ေစျခင္း
အရွက္ခြဲခံရျခင္း (သို႔)ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ေသးသိမ္ေစျခင္းသည္ အမ်က္ထြက္ရျခင္း၏ အျဖစ္အမ်ား ဆံုးအေၾကာင္းအရင္း တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ တစံုတဦးက ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ထိခိုက္နစ္နာေစေသာအရာတို႔ကို ေျပာေသာအခါ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အတြင္းပိုင္း၌ ေဒါသထြက္လာသည္။ မိမိကိုယ္ကို အထင္ႀကီးေသာစိတ္ (ဇာတိပကတိစိတ္)သည္ ထိခိုက္သြားသည္။
ကိုယ္လမ္းကိုယ္မသြားႏိုင္ျခင္း
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ေခါင္းမာ (ဇာတိပကတိစိတ္)ၿပီး ကိုယ္လမ္းကိုယ္သြားလိုၾကသည္။ တစံုတဦးက ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား စိတ္ဆိုးေစၿပီး ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သည္ ကိုယ့္အလိုအတိုင္း မလုပ္ႏိုင္ပါက သုန္မႈန္ျငဴစူ၍ ေဒါသအိုး ေပါက္ကြဲၾကမည္ျဖစ္သည္။ ဤအရာ၏ မူလရင္းျမစ္ အေၾကာင္းအရင္းမွာ အဘယ္နည္း? SELF (ဇာတိပကတိစိတ္) ပင္ျဖစ္သည္။
တစံုတဦးသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေပၚ၌ ဂုဏ္ျပဳျခင္းခံရျခင္း
ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား အျခားသူတို႔က အထ္ႀကီးေစလိုၿပီး ခ်ီးမြမ္းေစလိုသည္။ ဤ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အျခားသူတို႔ ေအာင္ျမင္ ေသာအခါ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မနာလိုျဖစ္ၾကသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လို ခ်င္ေသာအလုပ္(သို႔) ဂုဏ္ကို အျခားသူတို႔ရသြားေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ၏ မနာလိုျခင္းသည္ အမ်က္ေဒါသ အျဖစ္ ကူးေျပာင္းသြားသည္။ ထပ္မံ၍၊ ဤမွားေသာခံစားခ်က္မ်ား၏ မူလရင္းျမစ္အေၾကာင္းအရင္း မွာ SELF (ဇာတိပကတိစိတ္) ပင္ျဖစ္သည္။
အထက္ပါအရာတို႔မွာ ေဒါသထြက္ေစေသာ အေျခအေနအခ်ိဳ႕ပင္ျဖစ္ၿပီး အမ်က္ထြက္ျခင္း၏ မူလ အရင္းျမစ္အေၾကာင္းအရင္းမွာ SELF (ဇာတိပကတိစိတ္)ျဖစ္ေၾကာင္းကို ျပသထားသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ နားလည္ခ်င္မွ နားလည္မည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔မေရာင့္ရဲမေက်နပ္ႏိုင္ျခင္း၏ အေၾကာင္း အရင္းမွာ ကၽြႏ္ု္ပ္တို႔သည္ မိမိကိုယ္ကိုခ်စ္ၿပီး ႏွစ္သက္ေစလိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မိမိကိုယ္ကို အရာအားလံုး၏ အေရးအႀကီးဆံုးအျဖစ္ သတ္မွတ္ေနသမွ်ကာလပတ္လံုး၊ တစံုတဦးက ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား စိတ္ဆိုးေစေသာအခါ၊ အမ်က္ေဒါသျဖင့္ ျပန္လည္ တု႔ံျပန္လိမ့္မည္။
65
အႏွစ္ခ်ဳပ္ရေသာ္ အမ်က္ေဒါသသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြင္းမွ လာသည္။ ဇာတိစိတ္မွ အမ်က္သည္ ထြက္လာသည္။ ဇာတိစိတ္ ျပသနာ ကို မကိုင္မတြယ္မခ်င္း အမ်က္ထြက္ျခင္း၏ ျပသနာကို ေျဖရွင္းနိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။
မွတ္သားရန္။ ။ ကၽြႏ္ုပ္လက္ခံရမည့္ မိမိကိုယ္ကို(self)ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္ျငင္းပယ္ရမည့္ SELF (ဇာတိပကတိစိတ္)ဟူ၍ ရွိသည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းထားေသာ အထူးအတုမရွိေသာ ပုဂိ္ၢဳလ္အျဖစ္ မိမိကိုယ္ကို (self) လက္ခံရမည္။ သို႔ေသာ္ကၽြႏ္ုပ္သည္ အျပစ္ရွိေသာ ဇာတိပကတိ အသက္တာ (self-life)ကို ျငင္းပယ္ရမည္။
အျပစ္ရွိေသာဇာတိအတြက္ ဘုရားသခင္၏ကုသရန္ေဆး
ဇာတိသဘာ၀သည္ ဘုရားသခင္အတြက္ ရြံရွာမုန္းတီးဖြယ္ျဖစ္ၿပီး ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ပ်က္စီးေစေသာ ေၾကာင့္ ဘုရားသခင္က ဇာတိႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ တစံုတခုကိုလုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။
ဘုရားသခင္က ဇာတိပကတိႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘာကိုလုပ္ခဲ့သနည္း? ဘုရားသခင္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ကားတိုင္ထက္ရွိ ခရစ္ေတာ္ အတြင္းသို႔ ထည့္ျခင္းအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အျပစ္သားဇာတိကို ကိုင္တြယ္သည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ ကားတိုင္ထက္၌ အေသသတ္ျခင္းကို ခံရေသာ အခါ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သည္လည္း သူႏွင့္ အတူ အေသသတ္ျခင္းကိုခံရသည္။
ဘုရားသခင္သည္ ဘာေၾကာင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ကားတိုင္ထက္၌ ေသေစခဲ့ သနည္း? အေၾကာင္းမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သည္ အျပစ္သားဇာတိ၏ လႊမ္းမိုးအုပ္စိုးျခင္းကို ေနာက္ထပ္မခံရေစ ရန္ျဖစ္သည္။ က်မ္းစာက ""ထိုမွတပါး ငါတို႔၏လူေဟာင္းသည္ ထိုသခင္ႏွင့္အတူ ကားတိုင္၌ အေသ သတ္ျခင္းကိုခံၿပီဟု ငါတို႔သိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ငါတို႔သည္ ေနာက္မွအျပစ္တရား၏ အေစခံကို မခံ ေစျခင္းငွာ၊ အျပစ္တရား၏ ကိုယ္ကိုဖ်က္ဆီးမည္အေၾကာင္းတည္း။ ေရာမ ၆ း ၆
ခရစ္ယာန္တိုင္းအတြက္ မွန္ကန္ေသာ အခ်က္ (၂)ခ်က္ရွိသည္။
(၁) ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ အေသခံခဲ့သည္။
(၂) ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ေသသည္။
ခရစ္ေတာ္၏ေသျခင္း၊ ျမဳပ္ႏွံျခင္းႏွင့္ ထေျမာက္ျခင္းတို႔၌ သူႏွင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ေပါင္းစည္းျခင္းဟူေသာ သမၼာတရားတို႔ကို သင္ခန္းစာ (၃)တြင္ ျပည့္စံုစြာ ရွင္းျပထားၿပီးျဖစ္သည္။ ေအာင္ႏိုင္ေသာ အသက္တာကို ရရန္အတြက္ ဤသမၼာတရားတို႔ကို သိရန္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္သည္။
ခရစ္ေတာ္၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အသက္တာေဟာင္း ေသဆုံးသြားေၾကာင္းကို ဘုရားသခင္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အား သိေစလိုသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အရင္က လူေဟာင္း မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ""ဖန္ဆင္းျခင္း အသစ္တစ္ခု""ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အျပစ္ေဟာင္းမ်ားအား အ႐ႈံးေပးရန္ မလိုေတာ့ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အမ်က္ထြက္ျခင္းအျပစ္အပါအ၀င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အျပစ္မ်ားအားလံုးအတြက္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေသခဲ့ျပီျဖစ္သည္။ က်မ္းစာက ""အျပစ္တရား၌ စုေတေသာ သူတို႔သည္ ထိုတရား၌အဘယ္သို႔ ရွင္ရဦးမည္နည္း? ေရာ ၆ း ၂
ကၽြႏ္ုပ္တို႔လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ရမည့္အရာမ်ား
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အမ်က္ထြက္ျခင္း၏ မူလအရင္းျမစ္အေၾကာင္းအရင္းမွာ SELF (ဇာတိပကတိစိတ္) ျဖစ္ၿပီး ဘုရားသခင္က ဤဇာတိႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သို႔ကိုင္တြယ္ခဲ့သည္ကို ေလ့လာခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ယခုတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အရာအခ်ိဳ႕ကို ၾကည့္ၾကပါစို႔။
(၁) ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏လိုအပ္ခ်က္ကို သိရမည္။
လူမ်ားစြာတို႔သည္ အမ်က္ထြက္ၾကေသာအခါ၊ သူတို႔အမ်က္ထြက္ေၾကာင္းကို ၀န္မခံလိုၾကေပ။ သူတို႔က ""အမ်က္ဘယ္ေတာ့မွ မထြက္ဘူး"" ဟုေျပာၾကသည္။ အျခားသူတို႔က သူတို႔သည္ အမ်က္ထြက္ေၾကာင္း၀န္ခံ ေျပာဆိုၾကေသာ္လည္း၊ သူတို႔၏အမ်က္ကို ႀကီးေသာ အျပစ္အျဖစ္ မမွတ္ယူ ၾကေပ။
အမွန္မွာ၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းသည္ အဆိုးဆံုးအျပစ္မ်ားထဲမွ တစ္ခုျဖစ္သည္။ က်မ္းစာက ေသာက္စားမူးယစ္ျခင္း၊ စုန္းကေ၀ပညာ၊ သူမယားႏွင့္ေဖာက္ျပားျခင္း၊ လူ႔အသတ္ကိုသတ္ျခင္း စသည့္ အျပစ္တို႔ႏွင့္ အမ်က္ထြက္ျခင္းအျပစ္တို႔ကို စားရင္းတစ္ခုထဲတြင္ သြင္းထားသည္။ (ဂလာတိ ၅ း ၁၉-၂၁ တြင္ၾကည့္ပါ။) ခရစ္ယာန္တဦး၏ အသက္တာတြင္ အမ်က္ထြက္ျခင္းကို ႐ိုးရွင္းစြာပင္ လက္မခံႏိုင္ပါ။ က်မ္းစာက ""ခပ္သိမ္းေသာ စိတ္တိုျခင္း၊ စိတ္ဆိုးျခင္း၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ ေအာ္ဟစ္ေငါက္ေငၚျခင္း၊ သူ႔အေသေရပ်က္ေအာင္ ေျပာဆိုျခင္း တို႔ကို၄င္း၊ ခပ္သိမ္းေသာ မနာလိုျခင္း တို႔ကို ၄င္း၊ သင္တို႔မွ ပယ္ရွားၾက ေလာ့""ဟု ဆိုသည္။ ဧဖက္ ၄ း ၃၁
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အမ်က္ထြက္ျခင္းအျပစ္၏ အေရးပါမႈကို အေလးအနက္မထားမခ်င္း၊ ၄င္းအျပစ္မွ လႊတ္ေျမာက္္ျခင္းကိုခံရန္ စိတ္ပိုင္း မျဖတ္ မခ်င္း၊ ဤအျပစ္ကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ မိမိတို႔အသက္ရွင္ေနသည့္ ပံုစံအတိုင္း ဆက္လက္အသက္ရွင္ရျခင္းကို ေက်နပ္ေနပါက၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း အျပစ္အေပၚတြင္ ဘုရားသခင္၏ေအာင္ႏိုင္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ဘာကိုမွ သိရွိႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။
(၂) ကၽြႏ္ုပ္တို႔အမ်က္ေဒါသအတြက္ တာ၀န္အျပည့္အ၀ယူရမည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အမ်က္ေဒါသအတြက္ အျခားသူတဦးဦးအေပၚတြင္ အျပစ္ပံုခ်ၿပီး မိမိ၏အျပစ္မွ ေရွာင္ရွားျခင္းကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လုပ္ေလ့ရွိၾကသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က ""ငါ့ကိုသာ သူကဟိုလို-ဒီလို မေျပာခဲ့ဘူးဆိုရင္ ငါအမ်က္ထြက္ခဲ့မွာမဟုတ္ဘူး"" ဟူ၍ ေျပာေလ့ရွိၾကသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အမ်က္ထြက္ျခင္းသည္ အျပင္ဘက္ပိုင္းမွ လႈံ႔ေဆာ္မႈတစ္ခုခုအားျဖင့္သာ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ဆိုလိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျပင္ဘက္ပိုင္းျပသနာဟု ထင္ေလ့ရွိၾကသည္။
အမွန္စင္စစ္၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းသည္ အတြင္းပိုင္းျပသနာတစ္ခုျဖစ္သည္။ အမ်က္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အတြင္းမွ ထြက္သည္။ အျပင္မွမဟုတ္ပါ။ အျခားသူတို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္အားစိတ္ဆိုး၊ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစေသာအရာတို႔ကို ေျပာ၊ လုပ္ေသာ္လည္း ကၽြႏ္ုပ္ ကိုယ္တိုင္မွ လြဲ၍ မည္သူကမွ ကၽြႏ္ုပ္၏ေဒါသအိုး ေပါက္ကြဲေစရန္ မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါ။
(၃) ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ေသျခင္းကို သိမွတ္ယံုၾကည္ရမည္။
ဘုရားသခင္က သူသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ေသျခင္းအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို အျပစ္၏တန္ခိုးႏွင့္ ဇာတိပကတိမွ လႊတ္ေျမာက္ ကယ္တင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းကို ရွင္းလင္းစြာ ေျပာျပထားသည္။ ဘုရား သခင္က ဤႀကီးျမတ္ေသာအခ်က္အလက္တို႔ကို မွီခိုအားကိုးရန္ ေျပာထားသည္။ က်မ္းစာက ""ထိုနည္းတူ၊ သင္တို႔သည္ အျပစ္တရားႏွင့္ဆိုင္ေသာအရာကား၊ အေသျဖစ္သည္ဟူ၍၄င္း၊ ဘုရားသခင္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ အရာကား၊ ငါတို႔သခင္ေယ႐ႈခရစ္အားျဖင့္ အသက္ရွင္သည္ဟူ၍၄င္း၊ ကိုယ္ကိုကိုယ္ထင္မွတ္ၾကေလာ့။ ေရာ ၆ း ၁၁
66
ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္၏သမၼာတရားကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးရမည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ စိတ္ဆိုး ေဒါသထြက္လာပါက၊ ဤသို႔ေျပာႏိုင္သည္။ (ေဒါသကို) ထိန္းထား ကၽြႏု္ပ္ဟာ အရင္ကလို လူေဟာင္း မဟုတ္ေတာ့ပါ။ လူေဟာင္းႏွင့္ျခားနားစြာျပဳမူရမည္။ ေဒါသႀကီးေသာလူေဟာင္းအား ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ကားတိုင္ထက္၌ အေသသတ္ျခင္းကိုခံခဲ့ၿပီ။ အမ်က္ေဒါသကို အ႐ံႈးေပးစရာမလိုေတာ့ပါ။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ခရစ္ေတာ္၌ လူသစ္ျဖစ္ၿပီး ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏု္ပ္စိတ္ႏွလံုးအတြင္း၌ အသက္ရွင္ကာ သူသည္ ကၽြႏု္ပ္၏ ဘ၀ျဖစ္သည္။
(၄) ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ SELF (ဇာတိပကတိစိတ္) ကိုျငင္းပယ္ရမည္။
ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ေဒါသအိုးေပါက္ကြဲသြားလား၊ မသြားလားဆိုတာကို အျပင္ဘက္ပိုင္းတြင္ျဖစ္ေသာ အရာမ်ားမွ အဆံုးအျဖတ္မေပးပါ။ အတြင္းပိုင္းမွ ထိန္းခ်ဳပ္ေနေသာအရာမွ အဆံုးအျဖတ္ေပးသည္။
ခရစ္ေတာ္တဦးတည္းကသာကၽြႏု္ပ္တို႔၏ဘ၀၌အုပ္စိုးပိုင္ခြင့္ရွိေသာ္လည္း၊ SELF (ဇာတိပကတိစိတ္) ကလည္း အုပ္ခ်ဳပ္ရန္ ႀကိဳးစား ေပမည္။ ခရစ္ယာန္တိုင္းသည္ ခရစ္ေတာ္၏အုပ္စိုးျခင္းကိုခံမည္ေလာ၊ (သို႔) ဇာတိပကတိစိတ္၏အုပ္စိုးျခင္းကုိခံမည္ေလာ၊ ဤႏွစ္ခုထဲမွ တစ္ခုခုကိုေရြးခ်ယ္ရမည္။
ဘုရားသခင္၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ခရစ္ေတာ္အား ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ႏွလံုးသားတိုင္း၏ ပလႅင္ေပၚ၌ အုပ္စိုးေစရန္ျဖစ္သည္။ သူက အုပ္စိုး ရန္ အတြက္၊ ဇာတိပကတိကို ကားတိုင္ေပၚ၌ သခင္ႏွင့္အတူ အေသသတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူကားတိုင္ထက္၌ အေသ သတ္ျခင္းကို ခံျခင္း ဆိုသည့္ သင္ၾကားခ်က္ကို နားလည္တာကသက္သက္၊ ထိုသင္ၾကားခ်က္ကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးၿပီး ဇာတိပကတိစိတ္ ကိုျငင္းပယ္တာက သက္သက္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဤအရာသည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔လုပ္ရမည့္အရာျဖစ္သည္။ ေယ႐ႈက "ငါ၌ ဆည္းကပ္ လို ေသာ သူျဖစ္လွ်င္၊ ကိုယ္ကိုကိုယ္ ျငင္းပယ္ရမည္။ ကိုယ္လက္၀ါးကားတိုင္ကို ေန႔တိုင္းထမ္း၍ ငါ့ေနာက္သို႔လိုက္ရမည္။"" ဟုဆိုသည္။ လု ၉ း ၂၃
အမ်က္ေဒါသကို ေအာင္ႏုိင္ရန္အတြက္ ဇာတိပကတိစိတ္ကို ျငင္းပယ္ရမည္။ ဇာတိပကတိစိတ္ကို ျငင္းပယ္ျခင္းက ဘာကို ဆိုလိုသနည္း၊ ဇာတိပကတိစိတ္ကိုျငင္းပယ္ျခင္းဆိုသည္မွာ မိမိ၏အလိုအစား ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္ကို လက္ခံျခင္းျဖစ္သည္။ ဇာတိပကတိစိတ္ကို ျငင္းပယ္ျခင္း ဆိုသည္မွာ ""ကိုယ့္ လမ္းအတိုင္းကိုယ္သြားစရာမလိုဘူး။ ဘုရားသခင္၏လမ္းခရီးေတာ္အတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းမည္"" ဟူ၍ ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ ေလာက က""သင့္အတြက္သာ သင္ၾကည့္လုပ္"" ဟုေျပာေသာ္လည္း ေယ႐ႈက ""သင့္ကို သင္ျငင္းပယ္"" ဟုေျပာသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ မိမိ၏အလိုကိုစြန္႔ၿပီး ဘုရားသခင္၏အလိုအတိုင္း မလုပ္ မခ်င္း၊ မိမိတို႔၏အမ်က္ေဒါသကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။
ေသးသိမ္ေစျခင္းကိုခံရေသာ၊ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ျပဳမူဆက္ဆံျခင္းမခံရေသာ၊ သက္ေတာင့္ သက္သာမျဖစ္ေသာ အေျခအေနမ်ား အတြင္း သို႔ ကၽြႏု္ပ္တို႔က်ေရာက္ျခင္းကို ဘုရားသခင္က ခြင့္ျပဳျခင္းမွာ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ဇာတိပကတိစိတ္ႏွင့္ အမ်က္ကိုကိုင္တြယ္ရန္ျဖစ္သည္။ ဤအေျခအေနမ်ား အားလံုး၌ ဘုရား သခင္၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ စိတ္ရွည္သည္းခံတတ္ေစရန္ႏွင့္ ဇာတိပကတိစိတ္ကိုျငင္းပယ္ၿပီး ကၽြႏု္ပ္တို႔ ၏ဘ၀တြင္ ဘုရားသခင္၏ အႀကံအစည္တို႔ကို ၀မ္းေျမာက္စြာ လက္ခံတတ္ေစရန္ျဖစ္သည္။ တစံုတဦးက သင့္ကိုအၾကာႀကီးေစာင့္ေစခဲ့ပါက၊ သင္သည္ အမ်က္ ထြက္ရန္ မလိုပါ။ သင္က ""သခင္၊ ကၽြႏု္ပ္သည္ သည္းခံျခင္းကိုသင္ယူရန္ လိုအပ္ေၾကာင္းကိုသခင္သိပါ၏။ သခင္သည္ ကၽြႏု္ပ္၏ဘ၀၏ အေျခအေန အရပ္ရပ္တို႔ကို ထိန္းခ်ဳပ္လ်က္ရွိေသာေၾကာင့္၊ ကၽြႏု္ပ္သည္ သည္းခံျခင္းကို သင္ယူရန္အတြက္၊ ဤသို႔ ေသာအေျခအေနမ်ိဳးကို ခြင့္ျပဳျခင္းျဖစ္ပါသည္။""
တစံုတဦးက သင္၏မာနကို ထိခိုက္ေစေသာအရာတစံုတခုကို လုပ္ပါက၊ သင္သည္ စိတ္ဆိုး ေဒါသထြက္ရန္မလိုပါ။ သင္က ""သခင္၊ ကၽြႏု္ပ္သည္ မည္မွ် မာနႀကီးသည္ကို သခင္သိပါ၏။ ကၽြႏု္ပ္၏ အျပစ္ရွိေသာ မာန္မာနစိတ္ကို ကိုင္တြယ္သည့္အတြက္ သခင့္ကို ေက်းဇူးတင္ပါ၏။"" ဟုေျပာႏုိင္သည္။
အျခားသူမ်ားက သင္လုပ္ေစလိုေသာအရာတို႔ကို မလုပ္ပါက (သို႔) သင္၏အလိုအတိုင္းမလုပ္ ေဆာင္ႏိုင္ပါက၊ ဤ အေျခအေန မ်ိဳးသည္ သင္၏ဇာတိပကတိ၌ ေသႏိုင္ရန္အခြင့္ေကာင္းပင္ျဖစ္သည္။ သင္က ""သခင္၊ ကၽြႏု္ပ္သည္ မိမိအလိုအတိုင္းလုပ္ေဆာင္လိုခဲ့ၿပီး ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္သြား လိုခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ သခင္က ကၽြႏု္ပ္အတြက္ ဘယ္အရာက အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္ကို သိေသာေၾကာင့္ သခင္၏ အႀကံအစည္ကိုလက္ခံပါ၏"" ဟု ေျပာႏုိင္သည္။
မည္သို႔ေသာအေျခအေနတြင္မဆို၊ သခင္က ကၽြႏု္ပ္တို႔အတြက္ ျပင္ဆင္စီမံေပးေသာေၾကာင့္၊ ကၽြႏု္ပ္တို႔က ""သခင္၊ ဤအရာ သည္ သခင္က ကၽြႏု္ပ္အတြက္ ျပင္ဆင္စီမံေပးထားေသာအရာျဖစ္ၿပီး ကၽြႏု္ပ္၏ဇာတိပကတိစိတ္ႏွင့္အမ်က္ကို ကိုင္တြယ္ရန္အတြက္ သခင္၏ နည္းလမ္းပင္ျဖစ္သည္။ သခင္ဆီမွ ဤ အရာကိုလက္ခံရယူၿပီး ဤအရာအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါ၏။"" ဟုေျပာႏုိင္သည္။
ရွာေဖြေတြ႕ရွိရေသာအဖိုးထိုက္ရတနာ
အမ်က္ထြက္ျခင္း၏မူလရင္းျမစ္အေၾကာင္းအရင္းမွာ ဇာတိပကတိစိတ္ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္က ကၽြႏ္ုပ္အား ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ အတူ ကားတိုင္ထက္၌ အေသခံေစခဲ့ျခင္းမွာ ကၽြႏ္ုပ္၏အျပစ္ရွိ ေသာ အမ်က္ေဒါသမွ လႊတ္ေျမာက္ျခင္းခံရရန္ ျဖစ္သည္။
ေမးခြန္းမ်ား
(၁) ဘုရားသခင္က ဘယ္ေတာ့မွေဒါသမထြက္ရဟု ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ေျပာထားသည္။
(၂) အမ်က္သည္ လူစိတ္ခံစားမႈမ်ားထဲတြင္ အၾကမ္းတမ္းဆံုး စိတ္ခံစားမႈတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။
(၃) အမ်က္ထြက္ျခင္းဆိုသည္မွာ အထိန္းအခ်ဳပ္ကင္းမဲ့သြားေသာ အမ်က္ကိုဆိုလိုသည္။
(၄) ေဒါသႀကီးသူတစ္ဦးသည္ မိမိကိုယ္ကို မကူညီႏိုင္ပါ။
(၅) ဇာတိပကတိစိတ္ကို ျငင္းပယ္ျခင္းဆိုသည္မွာ မိမိ၏အလိုအစား ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္အတိုင္း အသက္ရွင္ရန္အတြက္ ေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ျခင္းျဖစ္သည္။
(၆) ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အမ်က္ကို ကိုင္တြယ္ရန္အတြက္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းမွာ အဘယ္နည္း။
(၇) ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ေဒါသအိုးေပါက္ကြဲျခင္းသည္ အၿမဲတေစမွားယြင္းပါသလား?
(၈) အမ်က္ထြက္ျခင္း၏ ရင္းျမစ္အေၾကာင္းအရင္းမွာ အဘယ္နည္း?
(၉) ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အမ်က္ထြက္ျခင္းသည္ အတြင္းပိုင္းျပသနာေလာ (သို႔) အျပင္ပိုင္းျပသနာ တစ္ခုေလာ?
(၁၀)မွား/မွန္ ခရစ္ယာန္တိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွန္ကန္ေသာႀကီးျမတ္သည့္ အခ်က္ (၂)ခ်က္မွာ .....
(၁) ခရစ္ေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔အတြက္ အေသခံသည္။
(၂) ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ေသသည္။
ရဲလင္းထြန္း (အင္းစိန္)
67
0 comments:
Post a Comment