Love One another
Practical Christian Living Course
Lesson 21
ေသာ့ခ်က္က်မ္းပိုဒ္။
သင္တုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္းတေယာက္ကုိတေယာက္ခ်စ္ၾကေလာ့။ ငါသည္သင္တုိ႔ ကုိခ်စ္သည္နည္းတူ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကေလာ့ဟု ပညတ္သစ္ကုိငါေပး၏။ သင္တုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကလွ်င္ လူအေပါင္းတုိ႔သည္ ထုိေမတၱာကုိေထာက္၍၊ သင္တုိ႔သည္ ငါ၏တပည့္ျဖစ္သည္ကုိ သိရ ၾကလိမ့္မည္ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ (ေယာ၊ ၁၃း၃၄-၃၅)
သခင္ေယ႐ႈကုိ မဖမ္းဆီးမီ အမႈ႔ရင္မဆုိင္မီႏွင့္ ကားတုိင္၌တင္မသတ္မီအခ်ိန္တြင္ သခင္သည္ ေနာက္ဆုံးေသာတညတာကုိ တပည့္ေတာ္မ်ား ႏွင့္အတူ ကုန္ဆုံးေစခဲ့သည္။ သူသည္တပည့္ေတာ္တုိ႔အား ႏွစ္သိမ့္ေပးရန္ႏွင့္ ၫႊန္ၾကားရန္ ဤအခ်ိန္ကုိအသုံးျပဳခဲ့သည္။ ဤအမိန္႔ကုိလည္း တပည့္ေတာ္တုိ႔အား ေပးခဲ့သည္။ ""အခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးကုိတစ္ဦး ခ်စ္ၾကေလာ့""
သခင္ေယ႐ႈက ""သင္တုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္းတေယာက္ကုိတေယာက္ခ်စ္ၾကေလာ့။ ငါသည္သင္တုိ႔ ကုိခ်စ္သည္နည္းတူ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကေလာ့ဟု ပညတ္သစ္ကုိငါေပး၏။""ဟု ဆုိခဲ့သည္။ ေယာ ၁၃း၃၄
ဤအမိန္႔ကုိက်မ္းစာထဲရွိ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ား၌ေတြ႕ရသည္။ ၄င္းတုိ႔ထဲမွ အနည္းငယ္မွာ ေအာက္ပါတုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။ ""ငါ့ပညတ္ဟူမူကား၊ ငါသည္ သင္တုိ႔ကုိခ်စ္သည္နည္းတူ၊ သင္တုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကေလာ့။"" ေယာ ၁၅း၁၂
""အေၾကာင္းမူကား၊ ကုိယ္ႏွင့္စပ္ဆုိင္ေသာသူကုိ ကုိယ္ႏွင့္အမွ်ခ်စ္ေလာ့ဟူေသာ ပညတ္တပါးကုိ က်င့္လွ်င္၊ ပညတ္တရားရွိသမွ်ကုိ အႂကြင္းမဲ့ က်င့္ရာေရာက္၏။ ဂလာ ၅း၁၄
""သင္တုိ႔သည္ ေရွးဦးစြာကပင္ၾကားရေသာ တရားစကားဟူမူကား၊ ငါတုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ရၾက မည္။"" ၁ေယာ ၃း၁၁
""ဘုရားသခင္ကုိ ခ်စ္ေသာသူသည္ မိမိညီအစ္ကုိကုိ ခ်စ္ရမည္ဟူေသာ ပညတ္ေတာ္ကုိ ငါတုိ႔သည္ ခရစ္ေတာ္ထံ၌ ခံရၾကၿပီ။"" ၁ေယာ ၄း၂၁
""အျခားေသာအမႈအရာထက္မက အခ်င္းခ်င္းအားႀကီးေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရွိၾကေလာ့။ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာသည္ မ်ားစြာေသာအျပစ္တုိ႔ကုိ ဖုံးအုပ္တတ္၏။"" ၁ေပ ၄း၁၈
အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ရၾကမည္ဟူေသာ အမိန္႔ေတာ္ကုိ သခင္ေယ႐ႈကုိယ္တုိင္က အထူးအေရးႀကီးေၾကာင္း သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ဤအမိန္႔ကုိ နာခံျခင္း သည္ သူ႔တပည္ေတာ္မ်ား၏ အမွတ္လကၡဏာပင္ ျဖစ္သည္။ သူက ""သင္တုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကလွ်င္ လူအေပါင္းတုိ႔သည္ ထုိေမတၱာကုိ ေထာက္၍၊ သင္တုိ႔သည္ ငါ၏တပည့္ျဖစ္သည္ကုိ သိရၾကလိမ့္မည္""ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။(ေယာ၊ ၁၃း၃၅)
သခင္၏အမိန္႔ေတာ္က ဆုိလုိသည္မွာ
အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ရၾကမည္ဟူေသာ သခင္ေယ႐ႈအမိန္႔ေတာ္၏ဆုိလုိရင္း ႏွစ္ခုရွိသည္။
(၁) အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ျခင္းသည္ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ေသာအရာတခု မဟုတ္ပါ။
ခရစ္ယာန္အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကရန္ မိန္႔မွာထားသည္။ အျခားယုံၾကည္သူမ်ားကုိ ခ်စ္ရမည္ေလာ၊ မခ်စ္ရမည္ေလာဟု ေမးစရာေမးခြန္းမရွိပါ။ ဤအမိန္႔သည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သခင္၏အမိန္႔ျဖစ္သည္။ အျခား ယုံၾကည္သူတဦးကုိ မခ်စ္ျခင္းသည္ သူ႔အား နာမခံျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သခင္ေယ႐ႈက ""သင္တုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ေစျခင္းငွာ၊ ဤပညတ္တုိ႔ကုိ ငါေပး၏။""ဟု ဆုိခဲ့သည္။ ေယာ ၁၅း၁၇
(၂) ""အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ရမည္""၏ ဆုိလုိရင္းမွာ ယုံၾကည္သူတုိင္းကုိ ခ်စ္ရန္ျဖစ္သည္။
အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ရၾကမည္ဟု ဆုိရာတြင္ မိမိႏွင့္သေဘာသဘာ၀အရ ေျပလည္သူ ယုံၾကည္သူမ်ားကုိသာ ခ်စ္ရန္ မဟုတ္ပါ။ ယုံၾကည္သူတုိင္း ကုိ ခ်စ္ရမည္ဟု ဆုိလုိျခင္းျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ေယာဟန္က ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကျခင္းသည္ ဒုတိယေမြးျခင္းကုိ အမွန္တကယ္ခံၿပီးေၾကာင္းကုိ သက္ေသျပသည္။ ေယာဟန္က ""ငါတုိ႔သည္ ညီအစ္ကုိခ်င္းတုိ႔ကုိ ခ်စ္ေသာေၾကာင့္၊ ေသျခင္းမွအသက္ရွင္ျခင္းသုိ႔ ကိုယ္ကူးေျမာက္သည္ကုိ ကုိယ္ သိရ ၾက၏။""ဟု ေရးသားခဲ့သည္။ ၁ေယာ ၃း၁၄
ကြဲျပားျခားနားေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအမ်ဳိးအစားမ်ား
ယုံၾကည္သူတစ္ဦး၏ ဘ၀အတြက္ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ အလြန္အေရးႀကီးေသာေၾကာင့္ သခင္ေယ႐ႈက အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ရၾကမည္ ဟု ေျပာေသာအခါ သူဘာကုိဆုိလုိသည္ကုိ ၾကည့္ၾကမည္ျဖစ္သည္။
ဂရိဘာသာစကားတြင္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၏ေယဘူယ်သေဘာကုိ ေဖာ္ျပရန္ စကားလုံးမ်ားစြာရွိသည္။
(၁) အီေရာစ္ (EROS)
""EROS""ဟူေသာစကားလုံးသည္ ႏွစ္သက္ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိေပးေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာမ်ဳိးကုိ ေဖာ္ျပရာ တြင္ အသုံးျပဳသည္။
(၂) ဖီလ္လီယာ (PHILIA)
""PHILIA""ဆုိေသာ စကားလုံးသည္ ဆြဲေဆာင္မႈ႔ရွိေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိေဖာ္ျပရာတြင္ အသုံးျပဳ သည္။ ရင္းႏွီးေသာ ဆက္ဆံမႈမ်ဳိးတြင္ ခံစားရေသာ ေႏြးေထြးသည့္အခ်စ္ႏွင့္ ၾကင္နာယုယမႈ႕မ်ဳိးျဖစ္သည္။
(၃) အဂၢါေပ (AGAPE)
""AGAPE""ဟူေသာစကားလုံးကုိ ဘုရားသခင္၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိေဖာ္ျပရာတြင္ အသုံးျပဳသည္။ AGAPE (အဂၢါေပ)ဟူေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာမ်ဳိးသည္ ဘုရားသခင္က သူ၏ခ်စ္စြာေသာ သားေတာ္အေပၚ တြင္ထားရွိေသာ ေမတၱာမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ေယ႐ႈက သူ႔ခမည္းေတာ္အား ""အုိအဘ ကုိယ္ေတာ္သည္ ဤကမၻာ မတည္မရွိမီ ကၽြႏု္ပ္ကုိခ်စ္(အဂၢါေပ)၍...""ဟု ေျပာခဲ့သည္။
အဂၢါေပေမတၱာသည္ ဘုရားသခင္က လူသားမ်ဳိးႏြယ္အေပၚတြင္ထားေသာ ေမတၱာမ်ဳိးလည္းျဖစ္သည္။ က်မ္းစာက ""ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္ကုိ ယုံၾကည္ေသာသူအေပါင္းတုိ႔သည္ ပ်က္စီးျခင္းသုိ႔ မေရာက္၊ ထာ၀ရအသက္ကုိ ရေစျခင္းငွာ၊ ဘုရားသခင္သည္ မိမိ၏တစ္ပါးတည္းေသာ သားေတာ္ကုိ စြန္႔ေတာ္မူသည္တုိင္ေအာင္၊ ေလာကီသားတုိ႔ကို ခ်စ္(အဂၢါေပ)ေတာ္မူ၏။""ဟု ဆိုသည္။ ေယာ ၃း၁၆
အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းစြာပင္ အဂၢါေပခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ သခင္ေယ႐ႈက မိန္႔မွာထားေသာ ယုံၾကည္သူအခ်င္းခ်င္းတုိ႔၌ ထားရွိရမည့္ ေမတၱာ မ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္။ ေယ႐ႈက "ငါ့ပညတ္ဟူမူကား၊ ငါသည္ သင္တုိ႔ ကုိ ခ်စ္သည္နည္းတူ၊ သင္တုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္(အဂၢါေပ)ၾကေလာ့။"ဟု ေျပာခဲ့သည္။
အဂၢါေပခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ဆုိသည္မွာ အဘယ္နည္း။
အဂၢါေပေမတၱာကုိ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိရန္ မလြယ္ကူပါ။ မိမိ၏လုပ္ေဆာင္မႈ႕မ်ားအားျဖင့္ ဤေမတၱာကုိ ျပသႏုိင္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ အျပစ္သားမ်ားျဖစ္စဥ္ပင္ ဘုရားသခင္သည္ သူသားေတာ္ကုိ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ကုိယ္စားအေသခံစြန္႔လႊတ္ခဲ့ျခင္းအမႈ႕ကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အဂၢါေပ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာကုိ ထင္ရွားစြာေတြ႕ျမင္ ႏုိင္သည္။ က်မ္းစာက ""ငါတုိ႔သည္ အျပစ္ရွိစဥ္ပင္၊ ခရစ္ေတာ္သည္ ငါတုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ အေသခံေတာ္ မူသည္ျဖစ္၍၊ ဘုရားသခင္သည္ ငါတုိ႔ကုိအဘယ္မွ်ေလာက္ခ်စ္ေတာ္မူသည္ကုိ ငါတုိ႔အား ထင္ရွားစြာ ျပေတာ္မူ၏။""ဟု ဆုိသည္။ ေရာ ၅း၈ ""ငါတုိ႔သည္ ဘုရားသခင္ ကုိ ခ်စ္ၾကသည္မဆုိ။ ဘုရားသခင္သည္ ငါတုိ႔ကုိ ခ်စ္၍ ငါတုိ႔ အျပစ္ေျဖစရာအေၾကာင္း၊ ျဖစ္ေစျခင္းငွာ၊ သားေတာ္ကုိ ေစလႊတ္ေတာ္မူေသာ အရာ၌ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ(အဂၢါေပ)ရွိ၏။
ဤက်မ္းပုဒ္မ်ားက အဂၢါေပေမတၱာသည္ မည္သုိ႔ေသာေမတၱာမ်ဳိးျဖစ္သည္ကုိ နားလည္ေစသည္။ အဂၢါေပေမတၱာဆုိသည္မွာ အျခားသူတဦး၏ အထြတ္အထိပ္ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ မိမိကုိယ္ကုိေပးအပ္၊ စြန္႔လႊတ္ပူေဇာ္ေသာ ေမတၱာမ်ဳိးျဖစ္သည္။ အဂၢါေပခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၏ အဓိက ၾကန္အင္ လကၡဏာ မွာ တကုိယ္ေကာင္းဆန္ျခင္း လုံး၀ကင္းမဲ့သည္။ မိမိ၏အက်ဳိးစီးပြားကုိ မရွာေဖြဘဲ အျခားသူတဦး၏ အေကာင္းဆုံး အက်ဳိးစီးပြားကုိ အၿမဲတမ္း ရွာေဖြေသာ ေမတၱာမ်ဳိးျဖစ္သည္။
၁ေကာ အခန္းႀကီး(၁၃)ကုိ ""ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၏အခန္းႀကီး""ဟုလည္း ေခၚသည္။ အေၾကာင္းမွာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ မည္သုိ႔ျပဳမူ လုပ္ေဆာင္ သည္ကုိ ေျပာထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ""ေမတၱာသည္ စိတ္ရွည္တတ္၏။ ေက်းဇူးျပဳတတ္၏။ ေမတၱာသည္ ဂုဏ္ၿပိဳင္ျခင္းမရွိ။ ၀ါႂကြားျခင္းမရွိ၊ မာန္မာနမရွိ။ မေလ်ာက္ပတ္စြာ မက်င့္တတ္၊ ကုိယ္အက်ဳိးကုိမရွာတတ္၊ ေဒါသအမ်က္မထြက္တတ္၊ အျပစ္ရွိသည္ဟု မထင္တတ္။ မတရားအမႈ႔၌ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းမရွိတတ္။ သမၼာတရား၌ ၀မ္းေျမာက္တတ္၏။ ခပ္သိမ္းေသာ အရာကုိဖုံးအုပ္တတ္၏။ ခပ္သိမ္းေသာအရာကုိ ယုံတတ္၏။ ခပ္သိမ္းေသာအရာကုိ ေမွ်ာ္လင့္တတ္၏။ ခပ္သိမ္းေသာအရာကုိ သည္းခံတတ္၏။"" ၁ေကာ ၁၃း၄-၇(မွတ္ရန္ ၁ေကာ ၁၃ တြင္ သုံးထားေသာ ထုိဘာသာစကားသည္ ""အဂၢါေပ""ျဖစ္သည္။ ""အဂၢါေပ""ကုိ King James Version က်မ္းစာက ""ဂ႐ုဏာ""ဟု ဘာသာျပန္ထားေသာ္လည္း ""ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ""ဟု ဘာသာျပန္ပါက အေကာင္းဆုံးျဖစ္လိ့မ္ မည္။
ဘုရားသခင္က ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ ျပင္ဆင္ေပးမႈ႕
သခင္ကအခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကရန္ မိန္႔မွာထားေသာခ်စ္ျခင္းေမတၱာမ်ိဳးသည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၌မရွိပါ။ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ မလုပ္ႏုိင္ေသာ အရာကုိ လုပ္ႏုိင္ေအာင္ မျပဳလုပ္ေပးဘဲ ဘယ္ေတာ့မွ အမိန္႔ေပးမည္ မဟုတ္ပါ။
ဘုရားသခင္က ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အခ်င္းခ်င္းအဂၢါေပခ်စ္ျခင္းေမတၱာမ်ဳိးျဖင့္ ခ်စ္ႏုိင္ေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ ေပးသနည္း။ သူသည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အတြင္း၌ တည္႐ွိရန္ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ကုိ ေပးခဲ့သည္။ ခမည္းေတာ္ႏွင့္သားေတာ္အတြင္း၌ တည္႐ွိေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ ယခုတြင္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အတြင္း၌ လည္း အသက္ရွင္တည္႐ွိလ်က္ ရွိသည္။ ဘုရားသခင္၏ ႏွလုံးသားအတြင္း၌ရွိေသာ အဂၢါေပေမတၱာေတာ္သည္ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ တန္ခုိးေတာ္အားျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ႏွလုံးသားတြင္းသုိ႔ စီးဆင္းလာၿပီး ထုိမွတဆင့္ အျခားသူမ်ားထံသို႔ ဆက္လက္စီးဆင္းလ်က္ရွိသည္။ က်မ္းစာက ""အဘယ္ေၾကာင့္နည္းမူကား၊ ငါတုိ႔အား ေပးေတာ္မူေသာ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္၏ ေမတၱာေတာ္ကုိ ငါတုိ႔စိတ္ႏွလုံးထဲသုိ႔ သြန္းေလာင္းေတာ္မူ၏။"" ဟု ဆုိသည္။ ေရာ ၅း၅
အဂၢါေပေမတၱာသည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ မိမိဘာသာမိမိႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ(သုိ႔) ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏အတြင္းပုိင္း လႈံ႕ေဆာ္မႈတခုခုေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဤေမတၱာသည္ ""၀ိညာဥ္ေတာ္၏အသီး""ျဖစ္ သည္။ က်မ္းစာက ""၀ိညာဥ္ေတာ္၏အက်ဳိးဟူမူကား၊ ခ်စ္ျခင္း...ေပတည္း""ဟု ဆုိသည္။ ဂလာတိ ၅း၂၂
ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ဘုရားသခင္၏ ေမတၱာေတာ္ျဖတ္သန္းစီးဆင္းရန္ လမ္းေၾကာင္း (Channel) မ်ား ျဖစ္ရန္အတြက္ ဘုရားသခင္ထံ တုိး၀င္ အညံ့ခံေသာအခါ ဘုရားသခင္၏ ေမတၱာေတာ္သည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ထံ စီးဆင္းလာၿပီး ထုိမွတဆင့္ အျခားသူမ်ားထံ ဆက္လက္စီးဆင္းမည္ျဖစ္သည္။ တစုံတဦးကုိ ဤသုိ႔ေျပာ ႏုိင္သည္။ ""ဘုရားသခင္သည္ သင့္အတြက္သူ႔ရဲ႕ထူးျခားေကာင္းမြန္ေသာ ေမတၱာေတာ္ကုိ ကၽြႏု္ပ္အတြင္း၌ ထည့္သြင္း ထားေသာေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္သင့္ကုိခ်စ္သည္။"" ဤအဂၢါေပေမတၱာ၏ တန္ခုိးသည္အလြန္ႀကီး သျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ရန္သူမ်ားကုိပင္ ခ်စ္လာႏုိင္ေစသည္။
ပထမဦးဆုံး မာတုရသေတဖန္သည္ သူ႔ကုိေက်ာက္တုံးျဖင့္ ပစ္သတ္ခဲ့သူမ်ားအတြက္ ဆုေတာင္း ေပးႏုိင္ခဲ့ျခင္းမွာ အဂၢါေပခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။
သင္မခ်စ္ေသာသူတဦးကုိ မည္သုိ႔ခ်စ္လာႏုိင္မည္နည္း။
ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏စိတ္၀ိညာဥ္၌ အျခားယံုၾကည္သူမ်ားႏွင့္ တလုံးတ၀တည္းျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏စိတ္ႏွင့္ ပုဂ္ၢိဳလ္ေရးရာတုိ႔မွာမူ အျခားသူမ်ားႏွင့္ လုံး၀ကြာျခားသည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ ပုဂ္ၢိဳလ္ေရး မွာတဦးႏွင့္တဦးအလြန္ကြာျခားသျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ အခ်ဳိ႕ေသာလူမ်ားကုိ ႏွစ္သက္ သေဘာက်ၿပီး အခ်ဳိ႕ ေသာသူမ်ားကုိမူ ႏွစ္သက္သေဘာက်ျခင္းမရွိပါ။ ဤအရာသည္ အျပစ္မရွိပါ။ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကုိ တဦးႏွင့္တဦး မတူညီေအာင္ ဖန္ဆင္းထားေသာေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔တြင္ မတူညီေသာႏွစ္သက္မႈမ်ားႏွင့္ မႏွစ္သက္မႈ႔မ်ား ရွိႏုိင္သည္။ သခင္ေယ႐ႈက ယုံၾကည္သူတုိင္း ကို ႏွစ္သက္ရမည္ဟု မေျပာထားပဲ ခ်စ္ရမည္ဟုသာေျပာထားသည္။ ခရစ္ယာန္တစ္ဦးဦးကို မခ်စ္လွ်င္မူအျပစ္ရွိသည္။ က်မ္းစာက ""မိမိညီ အစ္ကုိကုိ မုန္းေသာသူမည္သည္ကား၊ လူအသက္ကုိသတ္ေသာသူျဖစ္၏။ လူအသက္ကုိသတ္ေသာ တစုံ တေယာက္၌မွ် ထာ၀ရအသက္မတည္သည္ကုိ သင့္တုိ႔သိၾက၏။""ဟုဆုိသည္။ ၁ေယာ ၁၄-၁၅
ယခုအခ်ိန္တြင္ ဘုရားသခင္က သင္ မခ်စ္ေသာသူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း သင္ကုိေျပာေနေပမည္။ ထုိသူသည္ ေဆြမ်ဳိး(သုိ႔) အသင္း၀င္သူ ခ်င္း (သုိ႔) အျခားတဦးဦးျဖစ္ခ်င္ျဖစ္လိမ့္မည္။ သင္ကဤသုိ႔ေျပာ လိမ့္မည္။ ""ထုိသူကုိ ကၽြႏု္ပ္ခ်စ္သင့္တယ္ဆုိတာကုိ သိပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ခ်စ္ႏုိင္ေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ရ မလဲ?"" သင္လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အဆင့္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္သည္။
အဆင့္ ၁။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ကၽြႏု္ပ္၌ခ်စ္ျခင္းေမတၱာမရွိျခင္းသည္ အျပစ္ျဖစ္သည္ဟု ၀န္ခံရမည္။
ကၽြႏု္ပ္၏ႏွလုံးသား၌ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကင္းမဲ့ျခင္း(မခ်စ္တတ္ျခင္း)သည္ အျပစ္ျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္ ႏွလုံးသား၏သေဘာထားသည္ မွားယြင္းေန လွ်င္၊ ကၽြႏု္ပ္သည္ ထုိအခ်က္ကုိ အသိအမွတ္ျပဳ၍ အျပစ္တခု အေနျဖင့္ ထုိမွားေသာသေဘာထားကုိ ဘုရားသခင္ထံ ၀န္ခံေတာင္းပန္ရမည္ျဖစ္သည္။ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္၏ အေသြးေတာ္သည္ အျပစ္မ်ားကုိ ၀န္ခ်ပါက ကၽြႏု္ပ္၏အျပစ္အားလုံးကုိ ေဆးေၾကာသန္႔စင္ေစေသာ္လည္း အေၾကာင္းျပခ်က္ေပး၍ အျပစ္ကုိ ၀န္မခံလွ်င္ ေဆးေၾကာေပးမည္ မဟုတ္ပါ။
ထုိ႔ေနာက္မခ်စ္တတ္ျခင္း၏အျပစ္မွ ေရြးႏႈတ္ျခင္းခံရရန္အတြက္ မိမိစိတ္အလိုကုိ ထိန္းေက်ာင္း ေလ့က်င့္ေပး၍ ခ်စ္တတ္ေသာစိတ္ကုိ ေမြးျမဴ ရမည္ျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္၏စိတ္အလုိကုိ မေလ့က်င့္၍ ခ်စ္တတ္ေသာစိတ္ကုိ မေမြးျမဴပါက မခ်စ္တတ္ျခင္း၏အျပစ္မွ ေရြးႏႈတ္ျခင္း ဘယ္ေတာ့မွ ခံရမည္ မဟုတ္ပါ။
အဆင့္ ၂။ ခရစ္ေတာ္၌ ကၽြႏု္ပ္သည္ မခ်စ္တတ္ျခင္း၏ အျပစ္မွ စုေတ့(ေသ)သည္။
ခရစ္ေတာ္၌ ကၽြႏု္ပ္သည္ထုိအျပစ္မွ စုေတ့သည္ဟူေသာ အခ်က္ကုိယုံၾကည္စိတ္ခ်ျခင္းအားျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္သည္ မည္သည့္အျပစ္မွမဆုိ ေရြးႏုတ္ ျခင္းခံရႏုိင္သည္။ က်မ္းစာက ""ထုိသုိ႔မွန္လွ်င္ အဘယ္သုိ႔ ေျပာရမည္နည္း။ ေက်းဇူးေတာ္ပြားမ်ားေစျခင္းငွာ၊ အျပစ္တရားကုိ က်င့္၍ ေနရမည္ ေလာ။ ထုိသုိ႔မေနရ။ အျပစ္တရားမွ စုေတ့သာသူတုိ႔သည္ ထုိတရား၌အဘယ္သုိ႔ရွင္ရဦးမည္နည္း။""ဟု ဆုိသည္။ ေရာ ၆း၁-၂ မည္သည့္ ခရစ္ယာန္မွ အျပစ္တရား၌ ဆက္လက္အသက္မရွင္သင့္ပါ။ အေၾကာင္းမွာ သူသည္ခရစ္ေတာ္၌ အျပစ္တရားမွ စုေတ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္၌ပင္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ မခ်စ္တတ္ျခင္း၏အျပစ္မွ စုေတ့သည္။ ဤက်မ္းပုဒ္မ်ားကုိ မိမိအပုိင္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကပါစုိ႔။
ကၽြႏု္ပ္ ဘယ္လုိ ဆက္အသက္ရွင္ ရမည္နည္း။
ကၽြႏု္ပ္ ဘယ္လုိ ဆက္အသက္ရွင္ရမည္နည္း။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ဤသုိ႔ေသာ မခ်စ္တတ္ျခင္း၏အျပစ္၌ ဆက္လက္ရွင္သန္ သင့္ သေလာ။ လုံး၀ မရွင္သန္သင့္ပါ။ ကၽြႏု္ပ္သည္ မခ်စ္တတ္ျခင္း၏အျပစ္မွ စုေတ့ၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ ထုိအျပစ္၌ ဆက္လက္ အသက္မရွင္သင့္ေတာ့ပါ။ ကၽြႏု္ုပ္ က်န္ရွိေနေသးေသာ ဘ၀ တေလွ်ာက္လုံး၌ ထုိမခ်စ္တတ္ျခင္းအျပစ္၏ ကၽြန္အျဖစ္အသက္ရွင္ရမည္ေလာ။ မရွင္ရပါ။ ဘုရားသခင္ ၏ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္က ထုိအျပစ္မွ ကၽြႏု္ပ္ေသသည္ဟု ေျပာထားသည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ဘုရားသခင္၏ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ ကုိ ယုံၾကည္ၿခင္းျဖင့္ ေရွ႕ဆက္လွမ္းရမည္ျဖစ္သည္။
အဆင့္ (၃) ။ ထုိလူကုိ ခ်စ္ရန္အတြက္ ကၽြႏု္ပ္ ေရြးခ်ယ္ဆုံးျဖတ္ရမည္။
ကၽြႏု္ပ္သည္ ကၽြႏု္ပ္၏ခံစားခ်က္မ်ားကုိ မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ေသာ္လည္း ကၽြႏု္ပ္၏စိတ္အလုိဆႏၵကုိမူ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္သည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ထုိသူကုိ ခ်စ္ေသာခံစားခ်က္မ်ဳိး ရွိလာေအာင္မျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာ္လည္း၊ ထုိသူကုိခ်စ္ရန္အတြက္ ေရြးခ်ယ္္ဆုံးျဖတ္ႏုိင္သည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ထုိသုိ႔ေရြးခ်ယ္ဆုံးျဖတ္ၿပီး ထုိေရြးခ်ယ္မႈ ကုိဆက္လက္ကုိင္ဆြဲထားပါက အခ်ိန္တန္လွ်င္ ကၽြႏု္ပ္၏ခံစားခ်က္မ်ားသည္ ကၽြႏု္ပ္စိတ္အလုိဆႏၵ၏ ေရြးခ်ယ္ခဲ့မႈ႕အေနာက္သုိ႔ လုိက္လာ လိမ့္မည္။ မွတ္မိရမည့္အေရးႀကီးသည့္အခ်က္မွာ ""ကၽြႏု္ပ္သည္ ကၽြႏု္ပ္စိတ္အလုိဆႏၵ ၏ဆုံးျဖတ္ခ်က္ရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္ထားမႈကုိ ခံရၿပီး ကၽြႏု္ပ္ခံစားခ်က္မ်ား ၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈကုိ မခံရပါ။
သင္က ဤသုိ႔ေျပာလိမ့္မည္။ ""အကယ္၍ ထုိလူသာ ကၽြႏု္ပ္၏ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ ျပန္မတုံ႔ျပန္ရင္ ေရာ? သင္သည္ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ထုိသူကုိ ခ်စ္ႏုိင္သည္။ ေယ႐ႈက ""ကုိယ္ႏွင့္စပ္ဆုိင္ေသာသူကုိ ခ်စ္ေလာ့။ ရန္သူကုိမုန္းေလာ့ဟူေသာ ပညတ္စကားကုိ သင္တုိ႔ၾကားရၿပီ။ ငါပညတ္သည္ကား၊ သင္တုိ႔ သည္ေကာင္းကင္ဘုံ၌ ရွိေတာ္မူေသာသင္တုိ႔အဘ၏သားျဖစ္လုိေသာငွာ၊ သင္တုိ႔၏ရန္သူတုိ႔ကုိခ်စ္ၾက ေလာ့။ သင္တုိ႔ကုိ က်ိန္ဆဲေသာသူတုိ႔အား ေမတၱာပုိ႔ၾကေလာ့။ သင္တုိ႔ကုိ မုန္းေသာသူတုိ႔အား ေက်းဇူးျပဳ ၾကေလာ့။ သင္တုိ႔ကုိေႏွာင့္ယွက္ညႇဥ္းဆဲေသာသူတုိ႔အဖုိ႔ ဘုရားသခင္ကုိ ဆုေတာင္းၾက ေလာ့။""ဟု ဆုိသည္။ မႆဲ ၅း၄၃-၄၄
အဆင့္ (၄) ။ ကၽြႏု္ပ္မလုပ္ႏုိင္ေသာအရာကုိ လုပ္ႏုိင္ရန္အတြက္ ဘုရားသခင္ကုိ ယုံၾကည္စိတ္ခ် ရမည္။
ေရာမ ၇ တြင္ ေပါလုက သူသည္မွန္ေသာအရာကို အလိုရွိ (သို႔)ေရြးခ်ယ္လိုေသာ္လည္း ထိုသို႔ လုပ္ရန္ မိမိဘာသာမိမိ လုပ္ႏိုင္စြမ္းမရွိပါ။ ေပါလုသည္ ထိုသို႔လုပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ သူ႔အတြင္း၌ရွိေသာ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ကို မွီခိုအားကိုးမည္ဆိုတာကို သင္ယူသိရွိခဲ့သည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္လည္း ထိုအတိုင္းပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ တစံုတဦးကို ခ်စ္ရန္အတြက္ ေရြးခ်ယ္ မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိဘာသာမိမိဆိုလွ်င္ ခ်စ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ထိုသို႔ခ်စ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ကၽြႏ္ုပ္အတြင္း ၌ရွိေသာ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ကို မွီခိုအားကိုးရမည္ျဖစ္သည္။ သူကခ်စ္ႏိုင္ရန္ ျပဳလုပ္ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ကၽြႏ္ုပ္က ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရမည္ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္ကို ဤသို႔ေျပာရမည္ ""သခင္၊ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထိုသူကိုခ်စ္ရန္အတြက္ ေရြးခ်ယ္ပါ၏။ မိမိဘာသာမိမိဆိုလွ်င္၊ ထိုသို႔ခ်စ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ခ်စ္ႏိုင္ဖို႔ ကိုယ္ေတာ္ကို ယံုၾကည္အားကိုးပါ၏။""
ဘုရားသခင္သည္ သူ၏ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ႏွင့္ သေဘာထားခ်င္းကိုက္ညီေသာ မည္သည့္ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ကိုမဆို အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္ေပးရန္အတြက္ အၿမဲတမ္းအဆင္သင့္ရွိေနသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က ထိုသို႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုခ်ရန္အတြက္ ေရြးခ်ယ္ရမည္။ က်မ္းစာက ""သင္ၾကံစည္ေသာအႀကံ အစည္သည္ ထေျမာက္၍ သင္သြားရာလမ္း၌ ေရာင္ျခည္ထြန္းလိမ့္မည္""ဟု ဆိုသည္။ ေယာဘ ၂၂း၂၈
အဆင့္ (၅) ။ ကၽြႏ္ုပ္၏ႏွလံုးသားအတြင္း၌ ထိုသူအတြက္ ဆုေတာင္းရမည္။
တခါတရံ၌ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဘုရားသခင္အား လုပ္ေဆာင္ေပးရန္အတြက္ ေတာင္းဆိုၿပီးေသာ္လည္း ဘာမွျဖစ္လာပံုမေပၚပါ။ ေနာက္ထပ္ ဘာဆက္လုပ္ရမည္နည္း။ ထိုသူအတြက္ စတင္ဆုေတာင္းေပးရမည္။ ဘုရားသခင္က အျခားသူတဦးအေပၚသို႔ ေကာင္းခ်ီး သြန္းေလာင္းေပးရန္အတြက္၊ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ႐ိုးသားစြာျဖင့္အေလးအနက္ေတာင္းဆိုပါက ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္အားေျပာင္းလဲေစရန္အတြက္ ကၽြႏ္ုပ္၏ ႏွလံုး သားအတြင္း၌ အလုပ္လုပ္ေနမည္ျဖစ္သည္။
အဆင့္ (၆) ။ ထိုသူအေပၚ၌ထားေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏သေဘာထားကို ေျပာင္းလဲရန္အတြက္ အေလးအနက္ ထားလုပ္ေဆာင္ရမည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔မႏွစ္သက္သည့္ အျခားယံုၾကည္သူတဦးကို ေ၀ဖန္တက္ျခင္းႏွင့္ မခ်စ္ခ်င္းတို႔သည္၊ ဘုရားသခင္၏ထူးျခားေကာင္းမြန္ေသာ အစီ အစဥ္ကို မျမင္ႏိုင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ကို တဦးႏွင့္တဦး မတူညီကြဲျပားေစသည္။ သူသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို တဦးႏွင့္တဦး ကြဲျပား ေအာင္ ဖန္ဆင္းထားသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တဦးစီတိုင္းသည္ မိမိတို႔၏ အတုမရွိေသာ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ျဖင့္ ခရစ္ေတာ္၏ဘုန္းေတာ္ကို ထင္ရွား ေစႏိုင္ရန္ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဘုရားသခင္၏ ႀကီးျမတ္ေသာအစီအစဥ္ ကို သိျမင္လာခ်ိန္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အျခားယံုၾကည္သူမ်ားကို အထင္ႀကီး၍ ခ်စ္ခင္လာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ သူသည္ ဘုရားသခင္အတြက္ အဖိုးထိုက္တန္ၿပီး ခရစ္ေတာ္၏ဘုန္းေတာ္ကို ထူးျခား ေကာင္းမြန္၍ အတုမရွိ ေသာပံုစံမ်ိဳးျဖင့္ ေၾကျငာေမာင္းေခတ္ထင္ရွားေစမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အဆင့္ (၇) ။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထိုသူကိုသြားေတြ႕ရန္ လိုေကာင္းလိုလိမ့္မည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ထိုသူကို သြားေတြ႕၍ သူႏွင့္အတူစကားေျပာဆိုၾကေသာအခါ ဘုရားသခင္သည္ တခါတရံ အံ့ၾသဖြယ္အမႈကို လုပ္ေဆာင္ သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ႏွလံုးသားအတြင္း၌ ထိုသူ အတြက္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ကိန္း၀ပ္လ်က္ရွိသည္ကို အံ့ၾသစြာျဖင့္ သိရွိလာေလ့ရွိသည္။ ေယ႐ႈသည္ လက္ေသေနသူတစ္ဦးအား လက္ကိုဆန္႔ေစရန္ေျပာခဲ့သည္။ ထိုသူသည္ သခင့္စကားကို နာခံခဲ့ ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္၏ တန္ခိုးေတာ္ သည္ သူ႔အတြင္းသို႔ စီးဆင္း၍ သူအရင္ကမလုပ္ႏိုင္ေသာအရာ ကို လုပ္ႏိုင္ခဲ့သည္ကို သူကိုယ္တိုင္သိရွိခံစားခဲ့ရသည္။
အဆင့္ (၈) ။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ သူ႔အေပၚတြင္ ေကာင္းမြန္စြာျပဳမူဆက္ဆံႏိုင္ရန္အတြက္ အစီအစဥ္ ခ်ထားမည္။
သင္သည္ တစံုတဦးကို မခ်စ္တာေတာင္မွ အကယ္၍ သင္သာ ထိုသူကိုခ်စ္ပါက သူ႔အတြက္ သင္လုပ္ေပးမည့္အရာတို႔ကို စဥ္းစား၍ သူ႔အတြက္လုပ္ေဆာင္ေပးပါ။
သင္သည္ တစံုတဦးကိုမခ်စ္ေသာ္လည္း သူ႔ကိုတကယ္ခ်စ္သလိုမ်ိဳး ျပဳမူဆက္ဆံၿပီး သူ႔အတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာအရာတို႔ကို ျပဳလုပ္ေပး မည္ျဖစ္သည္။
သင္က ""ကၽြႏ္ုပ္သာ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ေပးပါက သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္သလို ျဖစ္မေနဘူးလား"" ဟုေျပာလိမ့္မည္။ မျဖစ္ပါ။ သင့္အတြင္း၌ ခရစ္ေတာ္၏ အသက္တာႏွင့္ အျပစ္ရွိေသာ ဇာတိပကတိ အသက္တာႏွစ္ခုရွိသည္။ သင္သည္ မည္သည့္အသက္တာကို ေဖာ္ထုတ္ျပသမလဲဆိုတာကို ေရြးခ်ယ္ရမည္။ သင္သည္ ခရစ္ေတာ္၏အသက္တာကို ေဖာ္ထုတ္ျပသရန္ သူ႔(ခရစ္ေတာ္)ေမတၱာကို အျခားသူတဦးအား ေဖာ္ထုတ္ျပသရန္အတြက္ ေရြးခ်ယ္ျခင္းသည္ သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္ျခင္းမဟုတ္ပါ။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအားျဖင့္ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ခံစားရေသာ ခံစားခ်က္မ်ိဳး ရွိရန္မလိုပါ။ ခရစ္ယာန္စာေရးဆရာ C.S. Lewis က ""ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလံုးအတြက္ စည္းမ်ဥ္းမွာ လိုတိုရွင္း သည္။ သင့္အိမ္နီးခ်င္းကိုခ်စ္လား မခ်စ္လားဆိုတာကို စဥ္းစားေနျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ မခံပါႏွင့္။ သူ႔ကို တကယ္ခ်စ္သလိုမ်ိဳး သူႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဤအရာကို လုပ္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္၊ ႀကီးျမတ္ေသာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္မ်ားထဲမွ တခုကို သိရွိလာလိမ့္မည္။ ""သင္သည္ တစံုတဦးကို မခ်စ္ေသာ္လည္း တကယ္ခ်စ္သလိုမ်ိဳး၊ သူ႔အေပၚ ျပဴမူဆက္ဆံပါက သင္သည္လက္ေတြ႕ပင္ သူ႔တို႔ကို အမွန္တကယ္ ခ်စ္လာႏိုင္မည္။"" (C.S. Lewis. Mere Christianity)
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ မျမင္ႏိုင္ေသာအရာမ်ားကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ျမင္ႏိုင္ေစသည္။
လူမ်ားသည္ မျမင္ႏိုင္ေသာဘုရားကို မည္သို႔ ""ျမင္""ႏိုင္မည္နည္း။ လူမ်ားသည္ ဘုရားကို သူ၏ လူမ်ား၌သာျမင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ေယာဟန္က ""ဘုရားသခင္ကို အဘယ္သူမွ်မျမင္ဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကလွ်င္ ဘုရားသခင္သည္ ငါတို႔၌တည္ေတာ္မူ၍ ငါတို႔သည္ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ရွိၾက၏။""ဟု ေျပာခဲ့သည္။
ေယာဟန္သည္ ဘာကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္သနည္း။ သူဆိုလိုသည္မွာ ""မည္သူကမွ ဘုရားသခင္ကို မျမင္ဖူးပါ။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ၾကပါက၊ လူမ်ားသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြင္း၌ ဘုရားသခင္၏ ေမတၱာေတာ္ကို ကိန္း၀ပ္လ်က္ရွိသည္ကို သိရွိသြားၾကၿပီး သူတို႔သည္ မျမင္ႏိုင္ေသာ ဘုရားကိုပင္ ျမင္ေတြ႕လာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
အဂၢါေပခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ မတိုင္းတာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ တန္ခိုးႀကီးမားသည္။
႐ုရွားႏိုင္ငံ ေမရီ ဆိုေသာမိန္းကေလးသည္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ကို သက္၀င္ယုံၾကည္ျခင္းေၾကာင့္ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ျခင္းခံရသည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္သည္ အဂၢါေပခ်စ္ျခင္းေမတၱာတန္ခိုးႀကီးမားပံုကို ျပသည္။ သူမ၏ေထာင္အခန္းေလးထဲမွ ဤသို႔ေရးခဲ့သည္။
ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ဘုရားမဲ့ေသာတပါးအမ်ိဳးသားတိုင္းျပည္တြင္ ေနထိုင္ခဲ့ရသကဲ့သို႔ ယခု ကၽြန္မ လည္း ဘုရားမဲ့ေသာလူ႔အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ေနထိုင္ေနရသည္။ ၄င္းတို႔ထဲမွ တဦးသည္ ကၽြန္မကို ႏွစ္သက္ စြဲမက္လာခဲ့သည္။ သူမက ""ရွင္ဘယ္လိုလူစားမ်ိဳးလဲဆိုတာ ကၽြန္မ နားမလည္ႏိုင္ ေတာ့ ဘူး။ ဒီကလူေတြမ်ားစြာက ရွင့္ကိုေစာ္ကားကဲ့ရဲ႕တာေတာင္မွ ရွင္သူတို႔အားလံုးကို ခ်စ္ႏိုင္ေသးတယ္။""ဟု ေျပာခဲ့ သည္။ အရင္က သူမသည္ ကၽြန္မကို ဒုကၡေ၀ဒနာမ်ား ခံစားေစခဲ့ေသာ္လည္း ကၽြန္မသည္ သူ႔အတြက္ ေလးနက္စြာ ဆုေတာင္းေပးခဲ့သည္။ ေနာက္တႀကိမ္တြင္ သူမက သူမကို ကၽြန္မ ခ်စ္ႏိုင္မလားဟု ေမးခဲ့ သည္။ ကၽြန္မသည္ ကၽြန္မ၏လက္ကို သူမထံသို႔ ဆန္႔တန္းထားလိုက္ၿပီး ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ အတူတူ ဖက္၍ ငိုေႂကြးခဲ့ၾကသည္။ ယခုတြင္မူ ကၽြန္မတို႔အတူတူ ဆုေတာင္းၾကသည္။ .... သူမ၏နာမည္မွာ ဘာဘရာျဖစ္သည္။
ဘာဘရာသည္ ခရစ္ေတာ္ကို သူမ၏ ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံခဲ့ၿပီး ခရစ္ေတာ္၌ ထားရွိေသာ သူမ၏ယံုၾကည္ျခင္းကို အျခားသူတို႔ေရွ႕တြင္ ရဲ၀ံ့စြာ သက္ေသခံခဲ့သည္။ သူမ၏ေၾကာက္ရြံ႔ျခင္း ကင္းမဲ့ ေသာ သက္ေသခံျခင္းေၾကာင့္ သူမသည္ ႐ိုက္ႏွက္ခံရၿပီး အက်ဥ္းခ်ခံခဲ့ရသည္။ မေန႔က ကၽြန္မ၏ ခ်စ္စြာ ေသာ ဘာဘရာကို သူမ၏ ေထာင္ခန္းထဲတြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္ေတြ႕ခဲ့သည္။ သူမသည္ အလြန္ပိန္၍ ျဖဴဖက္ျဖဴေရာ္ျဖစ္ေနၿပီး ႐ိုက္ႏွက္ထားေသာဒဏ္ရာမ်ားလည္း သူမ၏၌ေတြ႕ရသည္။ သူမႏွင့္ပတ္သက္၍ ေတာက္ပမႈရွိေသာအရာမ်ားမွာ ၿငိမ္သက္ျခင္းႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္၀မ္းေျမာက္ ျခင္းတို႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ရွိေသာ သူမ၏မ်က္စိမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မက သူမကို ဘားတန္းအျပင္မွ ဤသို႔ေမးလိုက္သည္။ ""ဘာဘရာ၊ ရွင္လုပ္ခဲ့တဲ့ အရာအတြက္ ရွင္ေနာင္တမရဘူးလား"" သူမက ""မရပါဘူး""ဟု ခိုင္ခိုင္မာမာျပန္ေျဖသည္။ ""အကယ္၍ သူတို႔ကၽြန္မကို ေထာင္ကလႊတ္လိုက္ရင္၊ ကၽြန္မရဲ႕ ရဲေဘာ္ေတြဆီသြားၿပီး အံ့ၾသဖြယ္ခရစ္ေတာ္၏ အံ့ၾသဖြယ္ေမတၱာေတာ္အေၾကာင္းကိုဆက္ၿပီး ေျပာျပသက္ေသခံဦးမွာပါ။ သခင္က ကၽြန္မကို အရမ္းခ်စ္ၿပီး သူ႔အတြက္ေ၀ဒနာခံစားေပးဖို႔ ထိုက္တန္သူတဦးလို႔ ကၽြန္မကို သတ္မွတ္ေပးသည့္အတြက္ ကၽြန္မ၀မ္းသာပါတယ္"" ဟုေျပာခဲ့သည္။
႐ွာေဖြ႕ေတြ႕႐ွိေသာ ရတနာ
ဘုရားသခင္သည္ သူ၏အံ့ဘြယ္ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတာ္ကို ကၽြႏ္ုပ္၌ထည့္ေပးျခင္းေၾကာင့္ အျခားသူမ်ားကို ကၽြႏ္ုပ္ ခ်စ္ေမတၱာ ႐ွိႏိုင္သည္။
မွန္/မွား
၁။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ရၾကမည္ဟူေသာ သခင္ေယ႐ႈ၏အမိန္႔ေတာ္သည္ ခ်စ္မည္လား၊ မခ်စ္မည္လားဟု ေရြးခ်ယ္မႈမျပဳလုပ္ႏိုင္ေသာ အမိန္႔ေတာ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။
၂။ "အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ရၾကမည္"ဟုဆိုရာတြင္သဘာ၀အရ မိမိသေဘာက်ႏွစ္သက္ေသာ ယံုၾကည္သူမ်ား ကိုသာ ခ်စ္ၾကရန္ ဆိုလိုသည္။
၃။ ဘုရားသခင္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔အခ်င္းခ်င္း အဂၢါေပေမတၱာမ်ိဳးျဖင့္ ခ်စ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြင္း ၌ တည္႐ွိရန္ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ကို ေပးခဲ့သည္။
၄။ တစံုတဦးအေပၚတြင္ ထားရွိေသာ ကၽြႏ္ုပ္၏ခံစားခ်က္ကို ကၽြႏ္ုပ္မထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ထိုသူကို ခ်စ္ရန္အတြက္ ကၽြႏ္ုပ္၏အလိုဆႏၵကို မထိန္းခ်ဳပ္ ႏိုင္ပါ။
၅။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အျခားသူမ်ားကို ခ်စ္ႏိုင္ျခင္းမွာ ဘုရားသခင္သည္ သူ၏အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းမြန္ေသာ ေမတၱာေတာ္ကို ကၽြႏ္ုပ္ႏွလံုးသားအတြင္းသို႔ ထည့္ ထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
၆။ အဂၢါေပခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၏ အဓိကၾကန္အင္လကၡဏာမွာ တကိုယ္ေကာင္းဆန္ျခင္းျဖစ္သည္။
၇။ တစံုတဦးကို မခ်စ္ျခင္းသည္ အျပစ္ျဖစ္သည္။
၈။ "အကယ္၍ သင္သည္တစံုတဦးကို မခ်စ္လွ်င္ေတာင္မွ၊ အကယ္၍ သင္သာသူ႔ကိုခ်စ္ခဲ့လွ်င္ဟုေတြး ၍ သူ႕ အတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာအရာ တို႔ကို လုပ္ေဆာင္ေပးပါ။" ဤအခ်က္သည္ မွန္ကန္သေလာ (သို႔) သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္ထားျခင္းေလာ?
၉။ ဘုရားသခင္သည္ သူကကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို အဂၢါေပခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္ ခ်စ္သလိုမ်ိဳး၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းကိုလည္း ထိုေမတၱာမ်ိဳးျဖင့္ ခ်စ္ေစလိုသည္။
၁၀။ ပထမဦးဆံုး မာတုရမွာ ေပတ႐ုျဖစ္သည္။
ရဲလင္းထြန္း (အင္းစိန္)
0 comments:
Post a Comment